ویرگول
ورودثبت نام
Zahra Shams Kolahi
Zahra Shams Kolahi
خواندن ۴ دقیقه·۵ ماه پیش

چرا می‌خواهم خلق محتوا را یاد بگیرم؟

همان طور که امام حسین علیه السلام در حدیثی فرمودند: «هدف خداوند از آفرینش انسان، شناساندن خودش به بندگان بوده است»؛ هدف من از خلق محتوا؛ شناساندن خودم و ایده‌هایم به جهان است.

طبق تعریفی که محتوا دارد، از دید من جهان پر شده از محتوا است. محتواهایی که در ساختارهای مشخص به ما اطلاعات قابل درک و استفاده می دهند. محتواهایی که بر اساس آن‌‌ تصمیم می‌گیریم و زندگی می‌کنیم.

در نتیجه تنها راه شناختن دنیا از جاده‌ی محتوا می‌گذرد.

ما با دیدن محتواهای گوناگون از انواع مختلف، شناختی از جهان پیرامون‌مان بدست می آوریم که بر اساس آن‌ شناخت‌ها، برای زندگی‌مان تصمیم می‌گیریم.

شناخت هایی که از محتواهای اطرافمان به دست می آوریم، کل زندگی و آینده ما را می‌سازند.

و این مهم ترین اثری است که محتوا بر جهان می‌گذارد.

و من دوست دارم در این دنیای پر محتوا نقشی ایفا کنم، شناختی به مخاطبم بدهم و اثری در زندگی و تصمیم گیری هایش داشته باشم.

هرچند کوچک و ناچیز...

وقتی به اثر گذاری فکر می‌کنم، حجم و وزن اثری که باقی می گذارم برایم اهمیتی ندارد. چیزی که برایم مهم است و از آن لذت می برم، تلاشم در مسیر هدفم است.

هدفی که به زندگی ام معنا می‌دهد.

هدفی که باعث می‌شود صبح ها بخاطرش از رخت خواب بلند شوم.

انگیزه‌ای که شب‌ها خواب را از چشمانم می‌گیرند و مرا مشتاقانه برای رسیدن به اهدافم بیدار نگه می دارند.

درست مانند همین امشب‌؛ به وقت بامدادِ جمعه ۱۳ بهمن ساعت ۲ و ۴۴ دقیقه صبح...

ساعتی قبل پست اطلاع رسانی شروع دوره‌ی سیزدهم باشگاه محتوا را در اینستاگرام دیدم.

منی که دو سال پیش وارد حوزه‌ی طراحی سایت شده بودم و برای متخصص شدن در این حوزه نیاز به وقت کافی داشتم، مانع خودم برای شرکت در دوره‌های قبلی باشگاه محتوا بودم.

حالا بعد از اتمام دوره طراحی سایت و آماده کردن چند نمونه کار حرفه‌ای و گرفتن چند پروژه فرصت مغتنمی به دست آوردم تا تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرم.

یاد بگیرم تا بنویسم و خلق کنم. تا شناخته شوم و بشناسانم...

خودم را چگونه شناختم؟ در من زهرای کارآفرینی است که می‌تواند ایده‌هایش را در دنیای هوش مصنوعی امروز به محصول تبدیل کند و به بازار عرضه کند. زهرایی که پشتکار دارد و برای رسیدن به اهدافش از هیچ تلاشی دست نمی‌کشد. ناامید و خسته نمی‌شود.

زهرایی که عاشق زندگی است.

زهرایی که مادر سه فرشته است و همان طور که برای رشد ذهنی و جسمی بچه‌هایش فکر و برنامه‌ریزی می‌کند؛ برای رشد و توسعه فردی خودش هم هدف دارد و وقت می‌گذارد.

مادری که خودش و آینده خودش را فدای بچه‌هایش نکرد؛ بلکه همراه بزرگ و تربیت کردن خودش، بچه هایش را هم بزرگ و تربیت کرد.

زهرا آرزوها و اهداف کسب و کاری بزرگی دارد. دوست دارد استارتاپی خلق کند که بتواند به رشد و توسعه بانوان سرزمینش کمک کند.

زهرا با وجود حضور تمام وقت در خانه و در کنار فرزندانش از کارکردن و کسب تجربه غافل نشد و به مدت چهار سال کسب و کار خانگی خودش را در اینستاگرام راه اندازی و مدیریت کرد. از کسب و کاری که راه اندازی کرده بود؛ فهمید مهارت‌های زیادی برای مدیریت و توسعه کسب و کار نیاز دارد تا بتواند کسب و کارش را به اهدافی که در ذهنش است، برساند. پس تصمیم گرفت کسب و کارش را جمع کند و زمانش را صرف یادگیری و مطالعه کند.

در این دو سالی که کسب و کار خانگی ام را جمع کردم طراحی سایت با وردپرس و صفحه ساز المنتور را فرا گرفتم و در حال حاضر 4 نمونه کار آماده و دو پروژه در حال طراحی دارم.

در زمینه طراحی UI/UXمطالعه کردم و خرده پروژه‌هایی با فیگما طراحی کردم.

هم چنین بخاطر علاقه‌ام به مباحث مارکتینگ در زمینه بازاریابی مطالعه می‌کنم و پادکست‌های کسب و کاری مختلفی گوش می‌دهم؛ از جمله پادکست ده صبح و رادیو کارنکن.

و حالا سوال اصلی این است: چرا من می‌خواهم خلق محتوا را یاد بگیرم؟

همان‌طور که در اول نوشته‌ام اشاره کردم، برای شناختن و شناساندن هرچیزی در عالم به محتوا نیاز داریم. در دنیای کسب و کاری امروز، محتوا حرف اول را در مارکتینگ می‌زند و من دوست دارم به صورت حرفه‌ای تولید انواع فرم‌های محتوایی را یاد بگیرم؛ مخصوصاً فرم متنی محتوا را. زیرا که راحت‌ترین و دسترس‌ترین فرم محتوایی است و هم‌چنین خرده استعدادی در این زمینه دارم. پس چه بهتر که وقت بگذارم و درست و اصولی این مهارت را یاد بگیرم.

خلق محتواباشگاه محتوادوره بازاریابی محتوا
مامان سه فرشته که دغدغه رشد خودش و فرزندانش را باهم دارد. فریلنسر طراحی سایت و محتوا پیشه همواره یادگیرنده بازاریابی و کارآفرینی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید