ویرگول
ورودثبت نام
زهراکاشفی
زهراکاشفی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چالش کتابخوانی طاقچه: دزیره

پنجم دبستان که بودم، معلمم ما رو تشویق به خاطره‌نویسی می‌کرد. هم به‌خاطر املامون، هم ادبیاتمون هم جذابیت خود خاطره‌نویسی. می‌گفت حتما خاطره‌هاتون رو بنویسید. خدا رو چه دیدین شاید خاطرات شما هم مثل خاطرات اون دختر که ملکه شد و دفترچه‌ی‌ خاطرش مثل کتاب‌ تاریخ اون کشور شد، برای بقیه مهم و اثربخش باشه. اون دختر مهمونی‌هایی که می‌رفت و اشخاصی که می‌دید رو توی دفترچه‌ی خاطرش می‌نوشت، نگو بعدا اون اشخاص افراد مهمی توی تاریخ شدن. من اصلا اسم اون دختری که ملکه شد رو نمی‌دونستم حتی نمی‌دونستم کتابی داره. معلمم اسمشو نگفت ولی همین چند جمله‌اش توی حافظه من ثبت شد و برای من کافی بود.

شانزده سال از این خاطره‌ای که گفتم گذشت و چند ماه پیش، خیلی اتفاقی کتاب‌ دزیره رو دیدم و متوجه شدم که این همون بود که معلمم اون سال برامون تعریف می‌کرد.

حالا دیگه من حسابی اهل کتاب‌ صوتی گوش کردن و داستان خوندن شده‌ بودم و برخلاف اون سال‌ها مدرسه نمی‌رفتم و زمان آزاد زیاد داشتم. پس بدون هیچ وقفه‌ای (شانزده سال وقفه بس بود براش:) ) رفتم سراغ دزیره.

اگه شما هم مثل من خاطره خوندن رو دوست دارید (مثل خوندن متنی که بالاتر نوشتم) یا ژانر کتاب‌هایی که میخونید بیشتر تاریخی یا عاشقانه است، با خوندن دزیره لذت می‌برید و غرق داستانش می‌شید. کلیات داستان‌ دزیره براساس واقعیت است و بیشتر جز نوشته‌های ناداستانی هستش. یعنی اساس داستان برپایه‌ی واقعیت هستش و از تخیلات نویسنده نیست. اگه فرق بین نوشته داستانی با غیرداستانی رو نمی‌دونید و می‌خواین بیشتر درموردش بدونید از اینجا میتونید کمک بگیرید.

من به‌خاطر علاقه‌ای که به کتاب‌صوتی دارم، ترجیح دادم کتاب‌ صوتی‌ دزیره رو گوش کنم تا اینکه داستانش رو بخونم. از این بابت هم خیلی خوشحالم که کتاب صوتی دزیره با صدای خانم شیما درخشش رو گوش دادم چون اوایل داستان که دزیره جوان‌تر هست، صدای راوی حالت جوان‌تری داره و هرچی که داستان جلوتر می‌ره و دزیره بزرگ‌تر می‌شه صدای راوی هم پخته‌تر و بزرگسال‌تر می‌شه.

برای افرادی که کتاب خوندن رو به کتاب شنیدن ترجیح میدن کتاب‌ الکترونیک محبوب‌تر هستش و البته که طاقچه، هم کتاب الکترونیک دزیره رو داره و هم نسخه‌ی صوتیش رو. و شما می‌تونید ازش استفاده کنید.

لینک خرید کتاب الکترونیک دزیره
لینک خرید کتاب صوتی دزیره

این مطلب من هم برای چالش کتاب‌خوانی طاقچه بود که تا اسم کتاب دزیره رو دیدیم گفتم من حتما باید درموردش مطلب بنویسم. و این شد اولین چالش کتاب‌خوانی من و اولین مطلب من در ویرگول

کتاب صوتیچالش کتابخوانی طاقچهدزیره
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید