ویرگول
ورودثبت نام
زهرا ناظریه
زهرا ناظریه
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

یادگیری اصولی محتوانویسی

محتوانویسی اصولی
محتوانویسی اصولی

اولین باری که با نیما شفیع زاده آشنا شدم، موقع دیدن ویدئوهای کلاس تولید محتوا بود. شنیدن اسم نیماتودی برام جذابیت داشت و بلافاصله در موردشون مطالعه کردم. همون روزها اینستاگرامشون رو دنبال کردم و جزو اولین نفراتی بودم که پیگیر خرید کتاب اصول محتوانویسی شدم. برای منی که تازه وارد این حوزه (محتوانویسی) شده بودم و نوشتن از دغدغه‌های اصلیم بود این کتاب می‌تونست راهنمای خوبی باشه. اگر شما هم دنبال منبعی هستین که بتونه برای محتوانویسی کمکتون کنه، همراه من باشین تا در مورد کتاب صحبت کنیم.

همه چیز از محتوا تشکیل شده

محتوا می‌تونه عکس باشه، متن باشه، ویدئو باشه یا ... . با خوندن این جمله از کتاب اصول تولید محتوای متنی به فکر فرو رفتم. شاید شما هم مثل من (البته منِ سابق) فکر کنین محتوای محتوای متنی نسبت به عکس و ویدئو این روزها طرفداران کمتری داره. نیما شفیع زاده، در این کتاب به ما می‌گه قرار نیست این اتفاق بیوفته: 1. خیلی از افراد و کسب و کارهای مختلف بلاگ‌های خودشون رو راه اندازی کردن مشغول تولید محتوا و بلاگ‌نویسی هستند. 2. استانداردهای موتورهای جستجو طوری تعریف شده که اطمینان داشته باشیم همه افراد، بدون محدودیت، به محتواها دسترسی دارن.

حالا که به ارزش تولید محتوای متنی پی بردیم، نوبت می‌رسه به آشنایی با ساختار بلاگ پست حرفه‌ای...

بلاگ داشتن ممکنه یکی از چالش‌های ما باشه. برای راحت‌تر نوشتن یک بلاگ پست و اطلاع از در مورد ویژگی‌ها و جزئیاتش، ادامه مطلب رو از دست ندین.

مواد لازم برای تهیه بلاگ پست

بلاگ پست نوشتن مثل غذا پختنه. نیاز تهیه به مواد اولیه، ترکیب مواد و بررسی مداوم داره. واژه‌ها و جملات و تصاویر مواد اولیه ما و عناوین و پاراگراف‌ها مرحله ترکیب مواد هستن. هر بلاگ پست از عنوان یا عناوین مختلف و چند پاراگراف تشکیل شده که برای انتشار محتوای با ارزش لازم هست ویژگی‌های هر بخش رو کامل بشناسیم و بعد از نوشتن محتوای اصلی جمع‌بندی مناسبی داشته باشیم. یادتون نره می‌تونین از تصاویر هم کمک بگیرین (برای راهنمایی‌های بیشتر می‌تونین به فصل دوم کتاب نگاه بندازین).

محتوا یعنی همه چیز
محتوا یعنی همه چیز

برای این که محتوا قابل انتشار باشه، بعد از اتمام نگارش، باید تمام و کمال بررسی و تمام نقص‌های احتمالی برطرف بشه. اما جای نگرانی نیست، بعضی وقت‌ها می‌شه بعد از انتشار محتوا هم اون رو ویرایش کرد. اگر شما هم مثل من برای انتشار محتوا انقدر حساسیت دارید که گاهی ممکنه محتوا به اصطلاح سرد بشه و از دهن بیوفته، فصل سوم کتاب که در مورد ویراستاری صحبت می‌کنه کمکتون می‌کنه به راحتی از این مرحله عبور کنین.

یادتون باشه هر محتوایی قبل از انتشار نیاز به چکش‌کاری داره و باید به درست‌نویسی و املای صحیح واژه‌ها و کاربرد درست علائم نگارشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


محتوانویسیاصول تولید محتواتولید محتوای متنی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید