ویرگول
ورودثبت نام
Amir.Shekari
Amir.Shekari
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

ایده زبان برنامه نویسی چند زبانه

سلام

امروز به لطف ایده یه نفر که جالب بود تونستم این پست رو بنویسم و دوست خوبم اشکان لائی هم منو در این راه همراهی میکنه حالا بگزریم از این حرف ها و مستقیما بریم سر اصل مطالب



همونطور که توی عنوان دیدین گفتیم که زبان برنامه نویسی چند زبانه اما این عنوان شاید گیج کننده هست پس بیاین اول بگیم که در مورد چی حرف میزنیم:

این ایده برای ساخت یه زبان برنامه نویسی هست که در قالب نرم افزار خودش قراره منتشر بشه(به صورت فرضی چون یه ایده هست) حالا این زبان دارای دستوراتی هست که زبان اون دستورات بر اساس IP اون منطقه تغییر پیدا میکنه و باعث میشه برنامه نویس های تازه کار یا منطقه هدف ما راحت تر با اون به اصطلاح خو بگیرن حالا شاید بگین که این خیلی چرته مگه چقدر سخته یاد گرفتن یه زبان برنامه نویسی ولی باید بگم که این زبان هم اشکالاتی داره که در آخر مطلب بهش میپردازیم پس همین الان نبندین صفحه رو چون من این ایده رو از یه دانه به یه ریشه کوچک تبدیل کردم و حالا میخوام با کمک شما به یه نهال تبدیلش کنم تا شاید با قرار گرفتن در دید دیگران کسی پیدا بشه که در عملی کردن این ایده کمک کنه البته اینم بگم که پیش نیاز های عملی کردن این ایده رو هم در ادامه مطلب خواهم گفت

برای مثال آموزش به دانش آموزان ابتدایی سراسر جهان با این زبان تا بتونن راحت تر با الگوریتم و زبان برنامه نویسی آشنا بشن و صد البته نذاشتن بهانه در دست دانش آموزان بهانه جو برای اینکه ممکنه به بهانه سخت بودن زبان نخوان اونو یاد بگیرن



پیش نیاز های این ایده:

  • چند سرور قدرتمند برای سایت مخصوص این زبان و خود نرم افزار اون در چند نقطه از جهان
  • هزینه مورد نیاز برای سفارشِ طراحی و ساختِ سایت و نرم افزار مورد نیاز
  • همکاری یک فرد با تجربه در برنامه نویسی که توانایی راهنمایی و کمک در ساخت این زبان برنامه نویسی را داشته باشد(کرنل زبان رو میخوایم دانلود کنیم و بقیه اش رو خودمون روی کرنل بسازیم)
  • ایجاد یک کامینیوتی‌(Community) برای توسعه زبان کد های اصلی زبان برنامه نویسی با همکاری مردم و افراد متخصص اون کشور برای تکمیل بخش زبان(توضیح بیشتر در این مورد خواهم داد)
  • ایجاد یک درگاه پرداخت برای کمک های مالی (چون پروژه اپن سورس هست و منبع درآمدی نداره از این بخش) در خارج از کشور توسط یک فرد قابل اعتماد در خارج کشور
  • دریافت کمک برای پیدا کردن بهترین کرنل در بین زبان های اُپن سورس
اینا تمام چیزی بود که تا اینجا من به ذهنم رسیده بود التبه به عنوان پیش نیاز و از شما هم میخوام که مورد دیگه ای بود حتما بگین تا اضافه کنم من



ایجاد Community:

شاید با خودتون بگین این جا رو میسازیم تا افراد مختلف اشکالاتشون رو درباره این زبان بنویسن ولی فقط این نیست ما میخوایم این زبان رو به صورت اپن سورس خودمون پخش کنیم و بخشی رو هم به اسم مرکز توسعه یا Development Community بهش اضافه کنیم تا افراد علاقه مند و متخصص در اونجا به توسعه زبان مادری مختص خودشون کمک کنن تا اینطوری این زبان در طی چند سال توسعه و به اولین زبانی (نمیدونم چیزی مثل این هست یا نه ولی فکر کنم نباشه)‌تبدیل بشه که با زبان رسمی تمام کشور های دنیا نوشته شده و نرم افزار مختص این زبان هم قراره کمک کنه تا وقتی این زبان از یک کشور به کشوری دیگه ارسال میشه، کدهای اون بتونه بر اساس IP اون کشور به زبان رسمی اون کشور تغییر کنه



اشکالات و ایرادات:

  • اولین مورد اینه که زبان های برنامه نویسی حروف های انگلیسی زیادی ندارن و یاد گرفتنشون زیان سخت نیست
  • دومین مورد اینه که هر دانش آموز یا برنامه نویسی باید یاد بگیره تا از منابع انگلیسی استفاده کنه (توضیحش خودش یه مقاله میشه که هر وقت حوصله کردم مینویسم) و این زبان باعث میشه این موضوع نقض بشه چون وقتی زبان برنامه نویسی انگلیسی هست فرد ناخودگاه در شرایطی مجبور هست بره سراغ جستجوی مشکلاتش به انگلیسی
  • کرنل این زبان نمیتونه قطعا به قدرت زبان های پر سرعتی مثل ++C برسه و چندین سال طول میکشه تا فقط به اون نزدیک بشه اونم توسط یه تیم حرفه ای (البته فکر کنم)



حرف های من با شما:

  • خب دوستان شاید با خودتون بگید چرا این همش میگه ما؟! در اصل هیچ کسی هنوز برای همکاری نیست به غیر از اشکان لائی که یکی از بچه های فعال انتشارات هست و این ایده رو من در ذهنم فرض کردم که داره عملی میشه و قطعا عملی کردنش همونطور که گفتم نیاز به تیم داره و اون باعث شده من هی از کلمه ما استفاده کنم و عذر میخوام بابت این موضوع
یادتون نره اگه دوست داشتین پستم رو لایک کنید و کامنت بزارید حتما



با تشکر


زبان برنامه نویسیایدهچند زبانهاسپانسر
Doing Nothing
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید