16 مه (رویترز) - ناشر Take-Two Interactive Software (TTWO.O) "Grand Theft Auto" در روز دوشنبه آخرین شرکت بازی سازی ایالات جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات متحده شد که فروش سالانه را کمتر از تخمین ها پیش بینی کرد، زیرا تقاضا در دنیای پس از همه گیری شروع به افزایش می کند.
بازگشت زندگی اجتماعی در اقتصاد در حال بازگشایی و مجموعه ای نازک از عناوین بزرگ بازی، خبر از روزهای سخت تری برای صنعت بازی های ویدیویی می دهد، زیرا فروش از ارتفاعات سرگیجه آور در طول قرنطینه کاهش یافته است.
رقبای الکترونیک آرتز (EA.O) و اکتیویژن بلیزارد (ATVI.O) نیز سه ماهه ضعیفی را ثبت کردند، در حالی که شرکت Roblox (RBLX.N) ضرر خالص را برای "آینده قابل پیش بینی" پیش بینی کرد. ادامه مطلب
Take-Two در بیانیه ای اعلام کرد: «از آنجایی که بازگشت به حالت عادی همچنان آشکار می شود، تأثیر آن بر کسب و کار، عملیات و نتایج مالی ما به عوامل در حال تحول متعددی بستگی دارد که ما قادر به پیش بینی آنها نیستیم.
بر اساس داده های Refinitiv IBES، Take-Two برای کل سال انتظار فروش تعدیل شده 3.75 تا 3.85 میلیارد دلاری را دارد، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند 3.96 میلیارد دلار باشد.
پیش بینی این شرکت برای فروش تعدیل شده در سه ماهه اول 700 تا 750 میلیون دلار نیز کمتر از برآوردهای 777.9 میلیون دلاری بود.
با این حال، پیشبینیها بر خرید معلق شرکت «Farmville» Zynga (ZNGA.O) یا هزینههای بهره مربوط به این معامله که انتظار میرود در ماه می بسته شود، تأثیری نداشت.
رزروهای خالص سه ماهه - محصولات و خدماتی که به صورت دیجیتال یا در فروشگاه ها فروخته می شوند - به لطف عناوین برجسته ای مانند "NBA 2K22" و "GTA V" و جدید "WWE 2K22" 8٪ افزایش یافت، اما این رقم هنوز برآوردها را نادیده می گیرد.
درآمد خالص Take-Two در سه ماهه چهارم منتهی به 31 مارس از 218.81 میلیون دلار در سال گذشته به 110.97 میلیون دلار کاهش یافت.
بدون احتساب اقلام، 1.09 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد که بیش از برآوردهای 1.04 دلاری به ازای هر سهم بود.
سهام این شرکت در معاملات تمدید شده 2.5 درصد افزایش یافت.
اوایل روز دوشنبه، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در پرونده ای فاش کرد که در طول سه ماهه امسال بیش از دو برابر سهام خود در Take-Two را افزایش داده است.