A Gamer's Diary
A Gamer's Diary
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

دنیای قشنگ نو

قست اول: مرگ داستان نزدیک است؟
محتوای جذاب و طولانی تو صنعت گیم داره جای خودش رو به شکل و فرم پر زرق و برق می‌ده.
محتوای جذاب و طولانی تو صنعت گیم داره جای خودش رو به شکل و فرم پر زرق و برق می‌ده.

۲۰۱۸ از خیلی جهات، سال عجیبی برای صنعت گیم بود. اولین کال آو دیوتی بدون بخش داستانی عرضه شد، استودیوی تل‌تیل که بازی‌های اپیزودیک و داستانی فوق‌العاده‌ای مثل واکینگ دد، بتمن و گیم آو ترونز رو داده بود بیرون تعطیل شد، دی ال سی داستانی فاینال فانتزی پانزده کنسل شد و بتل رویال و همه بازی‌های منطبق بر اون، دنیا رو تکون دادن.

اگر طرفدار بازی‌های آنلاین هستید، خوش به حالتون. در حال حاضر، دنیا به کام شما است. انقدر عناوین فوق‌العاده و حتی فری تو پلی هست که تا ماه‌ها و سال‌ها می‌تونید وقتتون رو پر کنید. اما اگه از بخت بد روزگار، مثل من طرفدار داستان جذاب و کمپین تک‌نفره هستید، واقعا جز تاسف کاری از دست هیچ‌کدوممون برنمیاد. همه خبرهایی که با هم مرور کردیم نشون‌دهنده یک اتفاق بزرگ‌تر هستند: محتوای جذاب و طولانی تو صنعت گیم داره جای خودش رو به شکل و فرم پر زرق و برق می‌ده. اینفینیتی‌وارد حتی دیگه زحمت نوشتن داستان برای بلک اوپس چهار رو هم به خودش نداد و بازی رو فقط با کلی مود آنلاین عرضه کرد که البته هر کدوم فوق‌العاده و به شدت هیجان‌انگیزن. اما یه سوالی پیش میاد. آیا چنین تصمیمی از اتفاقی بزرگ‌تر خبر نمی‌ده؟

ویچر سه که سال ۲۰۱۵ عرضه شد، نزدیک به ۲۰۰ ساعت گیم‌پلی داره. این تازه نسخه استاندارد بازی هست. با اضافه شدن دو دی ال سی داستانی، حجم محتوای اون ممکنه به ۲۵۰ ساعت هم برسه. این بازی بیش از ۸۰۰ جایزه بین‌المللی دریافت کرده و طبق نظرسنجی عمومی گیم اینفورمر، بهترین بازی تمام دوران هست. با این حال، ویچر توی ده بازی پرفروش اون سال آمریکا نبود.

 این بازی بیش از ۸۰۰ جایزه بین‌المللی دریافت کرده و طبق نظرسنجی عمومی گیم اینفورمر، بهترین بازی تمام دوران هست.
این بازی بیش از ۸۰۰ جایزه بین‌المللی دریافت کرده و طبق نظرسنجی عمومی گیم اینفورمر، بهترین بازی تمام دوران هست.

همه این اتفاقات، شبیه به یک هشدار بزرگ نه فقط برای سازندگان، بلکه برای ما پلیرها هم هست. در واقع این سیگنالی هست که ما پلیرها به شرکت‌های بازی‌سازی فرستادیم. فعلا که سونی با عرضه عناوینی مثل گاد آو وار و اسپایدرمن، این سنگر رو به تنهایی نگه داشته و گفته به بازی‌های داستانی تک‌نفره متعهده، اما هیچ‌کس از آینده خبر نداره. چیزی که می‌دونیم اینه که طبق آخرین شایعات، کال آو دیوتی بعدی هم ممکنه بخش داستانی نداشته باشه. اتفاقی که همه ازش ناراحت می‌شیم، اما نه اونقدر ناراحت که باعث شه بازی رو نخریم.

دوراهی بین فرم و محتوا و بحث درباره‌اش، تو تقریبا همه آثار هنری و از قدیم‌الایام وجود داشته. انتخاب ما پلیرها چیه؟ تحت چه شرایطی، قربانی کردن محتوا به بهانه فرم جذاب‌تر قابل‌قبول و منطقیه؟


شما می‌تونید علاوه بر ویرگول، پست‌های من رو توی اینستاگرام هم مطالعه کنید.

بازی‌کنبازیویچرفرممحتوا
داستان‌های یک بازی‌کن | ✒️ Part-time Translator ?️ Full-time Gamer ? Bookworm
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید