ویرگول
ورودثبت نام
علی اکبر کاویانی
علی اکبر کاویانی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس که برای مشتریانم استفاده می‌کنم


از سال 2010 که هنوز در دبی زندگی می‌کردم و به ایران برنگشته بودم تا کنون، برای فارسی‌زبانان و هموطنان فراوانی در چهارده کشور دنیا با وردپرس وبسایت طراحی کرده‌ام.

این فهرست تجربی، فهرستی از بهترین افزونه‌های رایگان است که من تقریبا برای تمام وبسایت‌های مشتریانم استفاده می‌کنم و از عملکرد آنها رضایت دارم:

امنیت

درست‌تر است که WordFence محبوبیت و معروفیت بیشتری دارد، ولی راستش را بخواهید من iThemes security را بسیار بیشتر می‌پسندم. در صورت استفاده از iThemes security حتما گزینه بکاپ آن را فعال کنید که به شکل منظم به ایمیل شما یک پشتیبان از دیتابیس بفرستد. گاهی هم لازم است در هاست وبسایت، به phpmyadmin بروید و جدول‌های این افزونه مانند جدول logs را خالی کنید که حجم دیتابیس، زیاد نشود.

بهینه‌سازی سرعت و عملکرد

· اگر سرور شما ویژگی لایت اسپید دارد هیچ نیازی به افزونه‌های پولی ندارید و لایت اسپید رایگان هیچ کم و کسری نسبت به افزونه‌های پریمیوم بهینه‌سازی نخواهد داشت.

طبق تجربه، بهتر است چند پلاگین را امتحان کنید ببینید کدامیک از آنها بهتر با قالب شما سازگار است و عملکرد آن را بهتر می‌کند. طبیعتا می‌توانید نتیجه را با ابزاری مانند GTMetrix بسنجید. (مدتی این است سرویس، ایران را پشتیبانی نمی‌کند و نیاز به vpn خواهید داشت.)

ضد اسپم

این افزونه خیلی ساده‌تر و کم دردسرتر از Akismet است. نیازی به ثبت نام ندارد و تنظیمات پیشفرض آن بسیار مناسب است.

افزونه‌های کلاسیک

اگر شما هم مثل من از گوتنبرگ خوشتان نمی‌آید حتما این دو افزونه را نصب کنید:

سئو

شکی نیست که yoast بسیار معروف است و خودم سال‌ها از آن استفاده کرده‌ام، ولی طی یکی دو سال اخیر بارها از Rank Mathاستفاده کرده‌ام و آن را بسیار بهتر از yoast می‌دانم. با داشتن rank math نیازی به افزونه‌های schema هم نخواهید داشت و توصیه می‌کنم ابزار instant indexing آن را هم نصب و استفاده کنید. البته تنظیم آن کمی تجربه می‌خواهد.

بهینه سازی تصاویر

راستش را بخواهید من از افزونه‌های بهینه‌سازی استفاده نمی‌کنم. به جای آن ابتدا تصاویر مورد نظرم را در وبسایت imagecompressor.com بهینه و سپس در سایت بارگذاری می‌کنم.

فرم‌ساز

فعال‌سازی SSL

ساخت اسلاید (رایگان)

ساخت فروشگاه


بعضی از وبسایت‌های داخلی و خارجی که از همه یا تعداد زیادی از افزونه‌های بالا استفاده کرده‌اند عبارتند از:
brainhubuae, Pinnacle Housing Solution, Phonebulance, Sorena Car Audio, Sierra Turnkey Contracting, The Little Dreamers Nursery, Nursery in Dubai, UAE Constructors, Mahak Medical, Samana Oils, Tooma Minerals

آیا افزونه رایگان و بسیار مفید دیگری هست که آن را فهرست نکرده باشم؟ شما بنویسید.

افزونه‌های رایگانوردپرسrank mathرایگان
طراح بین‌المللی وبسایت و مشاور کسب و کارهای آنلاین هستم. برای فارسی زبانان چهارده کشور دنیا کار طراحی وب و مشاوره انجام داده‌ام. در ویرگول، هم مطالب مربوط به کار و هم مطالب شخصی می‌نویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید