کدام ناشر برای شما بهترین است؟ در این مقاله، تاکتیکهایی را که باید در جستجوی بهترین ناشران استفاده کنید، توضیح خواهم داد.
بدون داشتن سوالات مناسب جستجو نتیجه خوبی نخواهد داشت. چرا که نمی دانید به دنبال چه هستید. شما با همه دوستان و ارتباطات خود صحبت کرده اید. ساعت ها در اینترنت در مورد گزینه های خود تحقیق کرده اید. شاید فهرستی از ناشرانی را که میخواهید با آنها صحبت کنید محدود کرده باشید و یادداشتهای خود را آماده کرده باشید. اما این کارها بدون داشتن هدف مشخص و تعیین کردن نیازمندی هایی که به دنبال آن هستید بی فایده خواهد بود. بنابراین در مورد خدماتی که ممکن است از یک ناشر بخواهید مطلع شوید. زمان تماس با این ناشران و گپ زدن فرا رسیده است. با این حال، قبل از انجام این کار، چند سوال در ذهن خود داشته باشید که در طول این مکالمات و جستجوها بپرسید. در زیر چند دسته سوال ذکر شده است که ممکن است بخواهید بپرسید:
اول از همه، شما باید گزینه های خود و اینکه چه کسانی را می توانید به عنوان ناشر در نظر بگیرید، بدانید. هر ناشر به روش های خاص خود متفاوت است. اما از چه طریقی میتوان به جزییات زیاد با ناشران موجود آشنا شد؟
مفیدترین تاکتیک صحبت با توسعه دهندگان دیگری است که با ناشران کار کرده اند. در مورد تجربیات آنها بپرسید و سعی کنید صادقانه ترین بازخوردها را در مورد کار با ناشری که در نظر دارید دریافت کنید.
با افراد درگیر در تولید بازی بحث کنید زیرا فرآیند پیموده شده با تولیدکنندگان مختلف در تعامل با یک ناشر متفاوت خواهد بود.
این روش به شما کمک می کند تا بفهمید از کجا شروع کنید و برای پروژه خود به چه چیزهایی نیاز دارید.
اگر نمی توانید با توسعه دهندگان در تماس باشید از دیتاهای آنلاین کمک بگیرید. در فرومهای موجود نظرات توسعهدهندگان را بیابید که با ناشران کار کرده اند تا تصمیم بهتری بگیرید. برخی از مطالب جذاب برای مطالعه در این باره به شرح زیر است:
زمانی را برای جستجوی هرگونه اطلاعات موجود و خواندن وب سایت های ناشران احتمالی اختصاص دهید. بدانید در چه ژانرهایی بهتر هستند و میزان موفقیت آنها چقدر خواهد بود. شاید بهترین ابزارها برای مشاهده نحوه عملکرد ناشر مدنظر شما سایت های زیر باشد:
به عملکرد بازیهایی که نامزدهای خود روی آنها کار کردهاند نگاه کنید. امتیازها لزوما نشاندهنده تلاشها یا مشارکت ناشر در پروژه نیستند، بنابراین تلاشهای بازاریابی را ببینید که برای تبلیغ انجام میشود. زمانهایی که بازی برای شما بازاریابی شده است را در نظر بگیرید، به هر تاکتیک تبلیغاتی منحصر به فرد یا جالبی که ممکن است استفاده شده باشد توجه کنید، سر و صدا و هیاهوی ایجاد شده توسط بازی را به عنوان نشانه ای از تلاش های بازاریابی ناشر در نظر بگیرید و به طور خلاصه تمامی حرکات پابلیشر مدنظر را زیر ذره بین دنبال کنید.
به جز تبلیغات، موفقیت بازی در فضای خبری و تخصصی گیم، پوشش مطبوعاتی در سایت های مجبوب حوزه بازی، مقالات و مصاحبه های ویژه بازی، آیا بازیهای این پابلیشر در ویترین فروشگاه های دیجیتال عرضه شده است یا خیر، ناشر چه خدماتی را پس از عرضه ارائه کرده است، آیا آنها همچنان محتوای اضافی برای عناوین ارائه می دهند؟ آیا مشکلات و اشکالات ذکر شده در بررسی ها برطرف می شود؟ آیا ناشر در توسعه محتوای محصول حمایت خواهد کرد و در مدیریت جامعه بازی مشارکت خواهد داشت؟
به طور کلی، اکثر ناشران موفق از برنامههای توسعه محتوا و محتوای پس از عرضه پشتیبانی میکنند چرا که در غیر این صورت بازی با شکست مواجه میشود.
کنفرانسهای زیادی (خصوصا درکشور دوست و برادر ترکیه) برگزار میشود که حضور درآنها بسیار به یافتن پابلیشر مناسب کمک خواهد کرد. در پستی به طور مجزا به کنفرانس های مطرح گیم اشاره خواهم کرد.
به تخصص های ناشران توجه کنید. هر ناشری برای شما مناسب نخواهد بود. اگر ناشر برای انتشار مطابق با نیازهای شما مجهز باشد، برای روابط کاری شما بسیار مساعد و مفید خواهد بود. در اینجا برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید به طور خلاصه آمده است:
این سوال را در حین جستجو در ذهن داشته باشید - آیا بازی شما برای نسخه دسکتاپ، کنسول یا موبایل طراحی شده است؟ شاید هر سه؟
من توصیه نمیکنم بازی فقط برای PC توسعه داده شده است را به ناشری بدهید که هیچ تجربهای در انتشار بازی PC ندارد.
با تفاوتها و تئوریهای زیادی که در مدلهای مختلف کسب درآمد وجود دارد، باید ناشری را انتخاب کنید که بداند چگونه یک بازی را بر اساس مدل کسب درآمد بازی شما منتشر کند.
اگر عنوانی منتشر شود که از مدل معمولی ناشر منحرف شود، مخاطبان خوشحال نخواهند شد. تصور کنید سعی می کنید یک بازی با هزینه اولیه را با یک ناشر بفروشید، در حالی که آنها مخاطبان خود را فقط با عناوین رایگان شرطی می کنند.
ناشری که فقط بازیهای پریمیوم منتشر کرده است، ممکن است در مورد نحوه جذب کاربران و بازاریابی عنوانی که دارای خریدهای درونبرنامهای است، یا مدل مبتنی بر اشتراک، اطلاعات کمی داشته باشد.
اگر بتوانید به بازی های دیگر آنها نگاه کنید، نشانه خوبی از موفقیت آنها خواهید داشت. بازیهای دیگر آنها بهطور جداگانه دنبالکنندگان خاص خود را از بازیکنان خواهند داشت، بنابراین این چیزی است که میتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید. مشابه ژانر، ناشران باید تلاش خود را برای ایجاد جامعه ای در بین بازیکنان خود انجام دهند که نقطه شروع خوبی برای انتشار عنوان جدید باشد.