ویرگول
ورودثبت نام
LPICFarsi
LPICFarsi
خواندن ۲ دقیقه·۱۷ روز پیش

چطور لینوکس یاد بگیریم

من خودم در این چند وقته خیلی درگیر این مطلب بودم که چرا یادگیری لینوکس سخت شده برای افرادی که علاقه دارن و دوست دارن که لینوکس یاد یگیرن!!!!

کلی دوره دیدم و دوره ها رو بررسی کردم و با افراد مختلف صحبت کردم مشاوره رایگان دادم ، هر کاری که شما فکر کنی انجام دادم مثلا این اواخر حتی دوره رایگان هم دادم ولی بازم نشد. در این میان چندتا مشکل هست که دسته بندی شده و به صورت خلاصه براتون میگم.

اول اسمش هست ترس از لینوکس؟؟؟

دنیای لینوکس خب درسته که دنیای جدی هست ولی ترسناک نیست و متاسفانه در این سالها ترسناک جلوه داده شده، برای مثال در حین آموزش از نکات برنامه نویسی استفاده شده تا هم بگن که خفن هستن و هم لینوکس رو خفن نشون بدن در صورتی که لینوکس هم مثل سایر سیستم عاملها ( که البته توزیع هست) برایی استفاده عموم و حتی بچه ها طراحی شده. درسته که برنامه نویسی در سبک برنامه های متن باز در لینوکس بهتر هست ولی برخی از زبان های برنامه نویسی هم مخصوص ویندوز هست و طرفداران و ساختار خاص خودش رو داره.

من همیشه یک شعار در این بخش دارم و اون این هست که لینوکس رو مثل ویندوز یاد بگیرید

دوم این هست که یک مشت هکر از لینوکس استفاده می کنن!!!

با این دیدگاه مشکل اساسی دارم، داستان هک کردن و امنیت به لینوکس اصلا ربطی نداره، کسی که از لینوکس استفاده میکنه که هکر نیست!!! برخی از توزیع های لینوکسی برای هک و تست امنیت مناسب هستن ولی نه همشون، تازه اگر لینوکس رو اصولی یاد بگیری خیلی راحت ادامه مسیر رو در این بخش می تونی بری جلو، پس خواهش می کنم جو گیر نشید و مسیر رو به درستی طی کنید. ابزار شما رو به هک کردن و بالا بردن امنیت نمی رسونه ابزار فقط به شما کمک می کنه،. مطالعه و دانش عمیق هست که میشه هک.

سوم لینوکس فقط سروری هست!!!

این بخش رو هم کمی قبول دارم ولی من از لینوکس به عنوان دسکتاپ هم به خوبی استفاده می کنم و دلیل من استفاده درست از منابع سیستم و کم مصرف بودن لینوکس هست، البته در این بخش یک شعار هم هست که میگه لینوکس رایگانه البته با توجه به ساختارهی جدید لینوکس هم پولی هست ولی بخش اصلی اون رایگان هست. دنیای سروری در دست لینوکس هست ولی لینوکس جای خودش رو در بین دسکتاپ ها هم باز کرده.

برای شروع می تونه به من اعتماد کنی تا لینوکس رو ساده و روان یاد بگیری.

www.lpicfarsi.ir


برنامه نویسیلینوکسهک امنیت
من محمد عابدینی هستم از LPICFarsi،‌ من عاشق نوشتن و مطالعه هستم. من لینوکس و یونیکس رو دوست دارم و قرار تجربه های خودم رو براتون بگم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید