ویرگول
ورودثبت نام
ابوالفضل
ابوالفضل
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

اولین تصادف عمرم...

سلام و درود

دو سه هفته ای میشه درگیر امتحانات ترمیم معدلم و به دلیل تداخل چند تا موضوع مجبورم با ماشین شخصی رفت آمد کنم. و این مسئله باعث یه اتفاق نامیمون شد و اینجا به شرح ما وقع میپردازم. همچنین یه توصیه هایی برای انتخاب ماشین و رانندگی هم دارم که آخر بهش میرسیم.

قبل از واقعه

امروز امتحان زیست داشتم و صبح خیلی زود بیدار شدم که بتونم قبل از آزمون یه مروری داشته باشم. از طرفی رفته رفته چون ساعت رسمی تغیر نکرده مقدار خوابم داره کم میشه چون از اونور زود نمیشه خوابید ولی از اینور باید زود بیدار شد. این دو تا دلیل یه خستگی خاصی رو برام ایجاد کرده بود. سر امتحان هم افتادم جلوی پنجره و خورشید زد پس کلم و یکم خواب آلود شدم. صبح هم چون زود رفته بودم جلوی حوزه خیلیا توی ماشین منو دیدن و احتمال زیاد چشمم زدن.

حین واقعه

از حوزه که اومدم بیرون به جای اینکه از طریق بزرگراه های شهر برگردم رفتم مرکز شهر که برای امتحان بعدی که فارسیه یه کتاب بخرم. چون اکثرا توی جاده رانندگی کردم یکم چراغ قرمز برام غریب بود. در همون حین مادرم زنگ زد که ببینه امتحانو تموم کردم یا نه. همون لحظه که گوشیو بلند کردم ببینم کی زنگ میزنه یه صدای عجیب و افت سرعت ناگهانی رخ داد و فهمیدم ما زدیم به ماشین جلویی.

یه چند لحظه تو شوک بودم ولی زود خودمو پیدا کردم. ماشینو خاموش کردم و پیاده شدم دیدم که یه خانوم و یه پیرمرد دارن محل سانحه رو بررسی میکنن. پیرمرد یکم زیادی گنده حرف زد ولی چیزی بهش نگفتم و فقط عذر خواهی کردم. گفتم حاجی کاریه که شده خب چیکار کنیم مثلا. یهو که چراغ سبز شد دیدم حاجی غیب شد. نگو بعد اینکه من زدم به خانومه، خانومه هم زده به این. به هر حال راضی شد و رفت و ما موندیم و یه خانوم و دوتا ماشین تصادفی. بعد از کلی استخاره و استغفار رفتم سمت خانومه (بد حجاب بود) گفتم که از ماشینا عکس بگیره و ماشینارو بکشیم کنار وگرنه افسر به علت سد معبر جریمه میکنه.

بعد از واقعه

طرفین به پدر و شوهرشون زنگ زدن و منتظر نشستن. پدرم اتفاقی داشت میرفت سمت انبار اداره و زود رسید. با رسیدن بابام زنگ زدیم 110 و مدارکو تحویل دادم به بابام. یکم بعد شوهر خانومه هم رسید و انصافا بر خلاف اون پیرمرد رفتار خوبی داشت. بالاخره افسر رسید و سریع کارو راه انداخت و رفت. اما یهو برگشت و گواهینامه منو گرفت. بعد از کلی ورانداز کردن گواهینامه، پسش داد و همین که میخواست بره خانومه گفت کتفش درد میکنه. من با خودم گفتم گاوم زایید وسط امتحانا ولی یهو دیدیم نه نزاییده؛ خانومه چون شل نشسته بود و تکیه نداده بود یکم کتفش درد میکرد که حل شد خداروشکر.

با بابام زنگ زدیم به همسایه که آدرس بیمه پسرشو بده بریم دنبال کارای بیمه. بعد از کلی آدرس پرسیدن و اینور اونور خانومه با من اومد که بریم بیمه، شوهرش رفت دخترشونو برسونه خونه پدر خانومه و بابام هم رفت دنبال کارای ادارش. همسایمون دمش گرم پسرشو زود فرستاده بود محل تعین خسارت و اونجا کمکم کرد. سریع دو تا فرم پر کردیم و مدارکو رد و بدل کردیم و چون همه چی اینترنتی شده کروکی هم لازم نشد. منو راهی کردن و از اونا هم شماره شبا و اینطور چیزا گرفتن برای پرداخت خسارت.

رفتم دنبال بابام و یکم ماشینو بررسی کردیم که اگه مشکلی داشته باشه دیگه روشنش نکنیم. من موقع سواری هم بررسیش کرده بودم و گزارشمو به مهندس کارشناس دادم و تائید هم شد. اونجا هم با پسر همسایه کلی شوخی کردیم سر تصادف و ماشین و این حرفا بعد هم برگشتم خونه.

توصیه های ماشینی

  1. هیچوقت موقع خستگی و خواب آلودگی یا عصبی بودن و موارد مشابه پشت رول نشینید.
  2. به هشدار های عدم استفاده از تلفن همراه موقع رانندگی توجه کنید.
  3. داخل شهر، آزادراه و بزرگراه نیست خیابون و بلواره هر چند متر یه چراغ قرمز و یه دست انداز قراره ببینید.
  4. درسته بهترین ماشین برای داخل شهر پرایده ولی ماشینی که بلوتوث نداشته باشه و ترمز اضطراری هم نداشته باشه احتمال حادثه درش بیشتره پس سعی کنین ماشینی با تکنولوژی به روز تر بخرید. تصمیم خودم هم همینه.
  5. حتما و حتما بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه داشته باشید که همچین روزی کاسه چه کنم دستتون نگیرید. البته ما اینجا بیمه بدنه نداشتیم ولی برای اونیکی ماشینمون بیمه بدنه خیلی کمک کرد چند ماه پیش.


چون آمبولانس نیومد و ماشین طرف هم تا جایی که فهمیدم قدیمی بود این ماجرا به خیر گذشت البته احتمالش هست که برای افت ماشین شکایت کنه ولی خیلی کمه احتمالش چون مدلش پایین بود. از این به بعد هم باید سعی کنم که با آرامش و حواس کامل رانندگی کنم.

یه چند تا عکس هم که گرفتم اینجا میزارم

صحنه حادثه
صحنه حادثه
شبکه له شده و کاپوتم یکم خم شده
شبکه له شده و کاپوتم یکم خم شده
چراغش شکسته
چراغش شکسته
فن و رادیات و اینا همه خم شدن
فن و رادیات و اینا همه خم شدن
جریمه ای که در لحظه نوشته شد
جریمه ای که در لحظه نوشته شد


درصدای کنکورو گذاشتن برم ببینمشون!

یا علی/

ماشینبیمهتصادفترمیمکنکور
غرور انسان را از یاد گرفتن باز میدارد امیرالمومنین (ع)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید