ویرگول
ورودثبت نام
ابوالفضل قلی نژاد
ابوالفضل قلی نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

آیا برنج فروشی سود دارد؟

قطعا این سوال، مختص افرادی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارند و برنج فروشی هم یکی از ایده هایی است که به ذهن آنها خطور کرده! به همین دلیل، میخواهند بدانند که آیا برنج فروشی دارد که وارد این حوزه شوند یا نه؟!


سود برنج فروشی چقدر است؟

اینکه قطعا برنج فروشی سود دارد که شکی در آن نیست! ولی بحث این است که برنج فروشی چقدر میتواند برای ما سودآور باشد یا بهتر است اینطور بگوییم که ما از روی فروش هر یک کیلو برنج، چه مقدار سود میکنیم.

مقدار سود شما از روی فروش هر کیلو برنج، بستگی تامین کننده محصولات شما دارد. البته عوامل بیشتری هستند که بر روی این موضوع تاثیرگذارند. ولی هیچکدام از آنها نمیتواند به اندازه تامین کننده محصولات شما، برای شما مفید باشند.


تامین کننده محصولات شما کیست؟

اولین موضوعی که بر روی سود آوری شما در برنج فروشی تاثیر دارد، بحث تامین کننده محصولات شماست. برای مثال شما قرار است که از من فروشنده معمولی، محصول خودتان را موجود کنید یا از یک کارخانه شالیکوبی؟ یا قصد دارید که محصول خودتان را مستقیما از کشاورز خریداری کنید؟

برای مثال خود من، یک فروشنده معمولی هستم که برنج های خودم را از کارخانه شالیکوبی و بعضی مواقع هم از خود کشاورزان تهیه میکنم. اگر شما کمی درباره قیمت کارخانه و قیمت خرده فروشی ها تحقیق کنید، به خوبی متوجه میشوید که چرا ما به سراغ خرید از کارخانه شالیکوبی (یا برنجکوبی) و کشاورز میرویم.

وقتی که شما از من خرده فروش خرید کنید، در نهایت بتوانید 10 الی 50 هزار تومان از هر یک کیلو سود کنید. ولی اگر شما از کارخانه خرید کنید، قطعا میتوانید حداقل 50 هزار تومان از هر کیلو، سود داشته باشید.


جمع بندی

اگر شما همین یک موضوع را بتوانید حل کنید، میتوانید به سودهای زیادی در این حوزه برسید. برنج فروشی، قطعا سود زیادی برای شما دارد. ولی این موضوع بستگی به نحوه فعالیت شما در این حوزه دارد.

افراد زیادی هستند که وارد این حوزه شدند و شکست خوردند. ولی افراد زیادی هم هستند که وارد این حوزه شدند و الان یک کسب و کاری پر از سرمایه را برای خودشان دست و پا کردند. پس همه چیز به شخص خود شما بستگی دارد.

اگر هر سوالی درباره این پست داشتید، میتوانید از قسمت کامنت ها برای ما ارسال کنید.

برنج فروشیسود برنج
من ابوالفضل قلی نژاد و مدیر فروشگاه خرید برنج هستم. اینجا قصد دارم تا پست های مفید در حوزه برنج رو با شما به اشتراک بزارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید