Neo
Neo
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

رسمی: توسعه The Last of Us Online متوقف شد

جهت تمرکز بر ساخت بازی‌های تک‌نفره
جهت تمرکز بر ساخت بازی‌های تک‌نفره

استودیو ناتی‌داگ (Naughty Dog) رسماً تأیید کرد که جهت توسعهٔ‌ چند بازی تک‌نفرهٔ‌ داستان‌محور، ساخت The Last of Us Online را متوقف کرده‌است.

در سال ۲۰۲۲، استودیوی ناتی‌داگ، سازندهٔ‌ عناوین The Last of Us و Uncharted، از بازی چندنفرهٔ دنیای لست او آس رونمایی کرد که برای کنسول پلی‌استیشن 5 توسعه می‌یافت و حتی، یکی از طراحان بتل‌پس فورتنایت نیز به تیم توسعه‌دهنده ملحق شد. حال، به‌نطق استودیوی سازنده، صرف توسعهٔ‌ چند بازی داستان‌محور که احتمالاً یکی از آن‌ها The Last of Us بعدی باشد، توسعهٔ‌ The Last of Us Online – نام داخلی توسعه – متوقف شده‌است. این استودیو در وب‌گاه رسمی‌اش نوشت:

ما می‌دانیم که بسیاری از شما مشتاقانه منتظر اخبار بیشتر از پروژه‌ای هستید که ما آن را لست آو اوس آنلاین می‌خوانیم.
هیچ راه آسانی نیز که آن را برای گفتن این موضوع انتخاب کنیم؛ ما تصمیم سختی مبنی بر توقف توسعهٔ‌ [آن] بازی گرفتیم.
ما می‌دانیم که این خبر برای بسیاری از شما، خصوصاً جامعهٔ‌ بازیکنان The Last of Us – کسانی که به‌سرعت اخبار ما را دربارهٔ‌ بازی دنبال می‌کردند – سخت خواهد بود. ما در استودیو به آینده امید داریم تا چه چیزی را در دست شما بگذاریم. حالا قصد داریم کمی از پیش‌زمینهٔ‌ این تصمیم برای شما بگوییم.
تیم توسعه مراحل ساخت بازی چندنفره را درحالی آغاز کرد که ما مشغول ساخت The Last of Us Part II بودیم. ساخت تجربه‌ای که ما حس کردیم یک تجربهٔ‌ منحصربه‌فرد و ویژگی‌های بالقوه داشت. درحالی که تیم توسعهٔ‌ بازی چندنفره ایده‌ها و طرح‌های خود را برای The Last of Us Online بازبینی می‌کرد، دید آن‌ها بهتر می‌شد و ما به یک گیم‌پلی بهتر و رضایت‌بخش‌تر می‌رسیدیم. و ما دربارهٔ‌ راهی که در آن قدم نهادیم هیجان‌زده‌تر می‌شدیم.
طی مراحل تولید کامل بازی، به این نتیجه رسیدیم که اگر قصد داشته‌باشیم با دیدی که در این زمان با آن به توسعهٔ‌ بازی می‌پرداختیم به آن نگاه کنیم، باید بیشتر و بیشتر به ساخت محتوای پس‌از‌عرضه می‌پرداختیم. از این رو دو روش پیش رویمان داشتیم:
به‌صورت کامل به یک استودیوی سرویس‌محور تبدیل شویم یا با لغو پروژه، به توسعهٔ‌ بازی‌های داستان‌محور تک‌نفره ادامه دهیم که ذات و اساس ناتی‌داگ است.
ما از تمامی افرادی که در توسعهٔ‌ بازی نقش داشتند متشکریم و همچنین، تحقیقات و پیشرفت‌هایی که در طول توسعهٔ‌ بازی داشتیم برای ما ارزشمند خواهد بود. می‌خواهیم اعلام کنیم که بیش از یک پروژهٔ‌ جدید در دست ساخت داریم که وقتی آماده شدیم، جرئیات بیشتری با شما دربارهٔ‌ آن‌ها به اشتراک خواهیم گذاشت.
تا آن زمان، می‌خواهیم از شما جامعهٔ‌ بازیکنان تشکر کنیم که طی سال‌ها از ما حمایت کردند.‌

شایان‌ذکر که ریمستر The Last of Us Part II در ۱۹ بهمن‌ماه برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: ناتی‌داگ

the last of usبازی ویدئوییپلی‌استیشنبازی کامپیوتری
Grand Theft Auto VI coming 2025
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید