ویرگول
ورودثبت نام
Sharif Accelerator
Sharif Accelerator
خواندن ۴ دقیقه·۵ سال پیش

شش راه برای این که سرمایه گذار مناسب شرکت خود را بشناسید.

به دست آوردن سرمایه یک مسأله است و تصمیم گیری برای این که یک سرمایه گذار واقعا برای برند شما مناسب می باشد یا نه ، مسأله دیگریست! زمانی که نوبت به انتخاب یک سرمایه گذار کاملا مناسب می رسد ، چیزهایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. چیزهایی مثل : برقراری ارتباطات ، اعتبار سرمایه گذار و میزان تعهد او. برای این که مناسب بودن یک سرمایه گذار برای کسب و کار خود را فرا بگیرید ، در این مقاله شش راهکار را که همه از زبان خود کارآفرینان نقل شده است به شما معرفی می کنیم.




1. از آن ها متنفر نیستید


(( از خودم سوال کردم که چه چیزی را به عنوان ((سوال فرودگاه)) انتخاب کنم؟ تصور کردم که در یک فرودگاه گیر افتاده­ام و پروازم سه ساعت به تاخیر افتاده است. اگر این گروه سرمایه گذار را در فرودگاه ببینم ، آیا به سمت آن ها خواهم رفت و به آن ها خواهم گفت :(( خب ، وقت خوبی را برای با هم گذراندن پیدا کردیم! )) یا این که مسیرم را تغییر می دهم و آرزو می کنم آن ها من را نشناخته باشند؟ اگر نتوانم به این سوال از قبل پاسخ بدهم پس آنها گزینه مناسبی نیستند. ))

پاتریک کوئینلن ، مدیر اجرایی (CEO) شرکت Convercent



2. مرجع آن ها بررسی شده باشد.


(( از تعدادی سرمایه گذار درخواست کردم تا با یک شرکت تولید کننده کیف چرمی که پشتوانه بزرگی نداشت و یک چالش برای پیدا کردن حمایت بود ، معارفه داشته باشند. تمام سرمایه گذاران نوپا ، در نقطه مشابه ، با شرکت وارد مباحثه می شوند ، چرا که استارت آپ ها صعود و نزول های بزرگی دارند. سعی کنید تا یک بررسی مرجع با موسس شرکت نوپا داشته باشید تا نقطه نظرات همکاری آن ها با سرمایه گذار را پیدا کنید. این کار باعث می شود که شما درک بهتری از حمایت سرمایه گذار در ادامه کار را داشته باشید. ))

میلانا رابکین ، موسس و مدیر اجرایی (CEO) شرکت Stem



3. سرمایه گذار نقاط قوت شما را ببیند.


(( "ریویتر" یک فضای همکاری برای کارآفرینان خانم می باشد. ما امسال یک آزمایش تشخیصی برای سرمایه گذاران انجام دادیم ، درست زمانی که من سومین فرزند خود را باردار بودم. بعضی از سرمایه گذاران نظرات و ایده های منسوخ شده و کهنه ای را در مورد این که مادر بودن چه معنی ای دارد بیان کردند ، و مقصود آن ها برای شروع پیشرفت مناسب نبود. تعاریف منسوخ شده حقیقت وجودی ما را بازتاب نخواهد کرد ، حقیقتی که بیان می­کند مادران رهبران قدرتمندی می­باشند. ما نیاز به همکاری با سرمایه گذارانی داریم که با ما عقاید مشترک داشته باشند. ))

امی نلسون، موسس و مدیر اجرایی (CEO) شرکت The Riveter



4. آن ها ارتباط برقرار می کنند!


(( به آن ها نامه می­فرستم ، عموماً چیزهایی در مواقع حساس اما نه مواقع بحرانی. اگر آن ها به سرعت پاسخ دهند و با این جو ارتباطی راحت باشند ، من دو چیز را متوجه خواهم شد. اولا ، آن ها علاقه مند هستند و تمایل به حرکت به سمت گفت و گوی مستقیم بیشتری دارند. ثانیا ، من قادر خواهم بود که آن ها را در مورد پیشرفت کسب و کار به روز و مطلع نگه دارم تا در جلسه هیأت امنا نیازی به مرور کردن نباشد. یک اتفاق غیر منتظره که اخیرا رخ داد : یک سرمایه گذار خصوصی (VC) قبل از من نامه فرستاد! و همین باعث شد نسبت به قبول کردن شرایط او تمایل پیدا کنم. ))

جینا اش ، مدیراجرایی (CEO) شرکت Third Channel



5. آن ها کنجکاو هستند.


(( در بیش از یک ملاقات ، روش پیاده سازی و مدل کسب و کارمان را در میان گذاشتیم و سرمایه گذار توافق خود را بیان کرد. چیزهایی مثل : (( بسیار منطقی به نظر می آید. )) و (( بسیار علاقه به همکاری دارم. )) بارها و بارها تکرار خواهد شد. اما این ها خیلی شبیه سوالات کنجکاوانه نبودند. زمانی که همکاری را ادامه دادیم ، رفتار و تفکر آن ها نسبت به استراتژی ما 180 درجه تغییر کرد. کمبود پرسش های متفکرانه در واقع یک پرچم قرمز برای ما بود. حالا این قضیه را می دانیم. ))

جاش ویزمن ، موسس و مدیر اجرایی smilo



6. آن ها تکالیف خود را انجام خواهند داد.

(( این امر مهمی است که سرمایه گذاران ما به سلامتی و صحت توجه داشته باشند تا بتوانند نقش مهم ایفا کنند. برای این که مطمئن شوم که آن ها این موضوع را درک کرده اند ، زمانی که به مواردی برای حفظ سلامتی پوست نیاز پیدا می کنند از آن ها در مورد محصولاتی که روزانه مصرف می کنند سوال می پرسم. این کار بسیار جالبی است! اکثر سرمایه گذاران مرد هستند و هرگز اطلاعات محافظت از پوست خود را با کسی به اشتراک نگذاشته اند. یکی از سرمایه گذاران قضیه را جدی گرفت و برای ما گزارش فرستاد که چند تن از محصولات ما را امتحان کرده است و آن ها را با روش های مرسوم نیز مقایسه کرده است! (حتی رژلب های ما را هم امتحان کرده بود و با رژلب همسرش مقایسه کرده بود!) حالا تعهد لازم شکل گرفته بود.))

تارا فولی ، موسس شرکت Follain



شما همراهان گرامی می توانید این مقاله و مقالاتی از این دست را در سایت ما به نشانی (http://setak.sharif.ir) بیابید.



مترجم : محمد امین حاج برات


سرمایهسرمایه گذاراستارتاپشرکت نوپاسرمایه گذاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید