ویرگول
ورودثبت نام
سروشن
سروشن
خواندن ۴ دقیقه·۵ سال پیش

درسهایی که از خانه نشینی گرفتم + 1 کار مهمی که کردم!!

من اول از همه سعی کردم بر خلاف عادتم عمل کنم، یعنی اگر اینستاگرام گردی قسمتی از پلن روزانه ام بود سعی کردم تا حد زیادی متوقفش کنم.خب در مدت #خانه_نشینی خیلی ها از روی وقت زیاد پای تلویزیون و اینستاگرام و خبرگردی بودند، تعداد زیادی هم شروع به تولید محتواهای تکراری در مورد کرونا و سعی بر موج سواری بر روی این موضوع و ارتباطش به فعالیت خودشون دادند و به اصطلاح خواستند از قافله بلاگ کردن جا نمونن!

جالب بود برام یک سری ها که در حوزه درمانی نقشی ندارند و افراد خیلی بزرگ تاثیرگذار هم نیستند شروع کردن به پست گذاشتن و افتخار به کادر درمانی، هیچ ایرادی هم نداره که مردم با یک انرژی جمعی اینکار رو بکنند، اما اینکه عده ای فکر کنند جایگاه خاصی دارند که در اون جایگاه دارند به این قشر افتخار میکنند ناشی از توهم و خود بزرگ بینی و اعتماد به نفس کاذب هست، خود کادر درمان فرصت شوآف در فضای مجازی رو نداشتند عده ای دیگه جای اونا پز دادند و عجیب این بود که مردم برای این عده کامنت تشکر میگذاشتند!

در حوزه آموزش هم که تعداد دوره های کاملا بی مصرف ولی به شدت کاربرعام پسند سر به فلک زد و کاربران بی توجه به سبقه و سواد آموزش دهنده ها و به خاطر درصد تخفیف هایی که در صفحه ها و کانال های تلگرامی می دیدند شروع به خرید دوره های بی کاربرد کردند که گوشه ی هاردشون خاک میخوره!

حجم زیادی محتوای اسپم و لایو و ویدیو و متن های تکراری و خودنمایی و انگیزش های بی مزه… بماند که خیلی ها هم دمشون گرم و به مردم کلی آموزش های مفید دادند و به افزایش سطح سواد جمعی کمک کردن.

اما این روزها وقت چه کاری هست و بود؟

۱- تایم طلایی رشد و تغییر

اگر انتظار تغییر و رشد میداشتیم الان تایم طلایی اش بود که قسمت مهمی اش هم گذشته! نمیشه انتظار داشته باشیم که هم تغییر کنیم، هم رشد کنیم، هم اینستاگرام گردی غیرمفید و دیدن عکس های شخصی و بی محتوای خیلی ها کنیم. پس بیایید بگین میانگین حضورتون در اینستاگرام با توجه به اینسایتی که در صفحه اتون هست چقدر بوده در هفته گذشته؟

۲- همیشه مدعی ای کاش کپی پیست از خودمون داشتیم بودیم!

افراد زیادی هستند که میگن فلان ایده ارو داریم، فلان برنامه ارو داریم، اصلا اگر از خودم چند تا کپی پیست داشتم به کجاها که نمی رسیدم، الا ای اون هایی که مدعی این داستان بودین، این هم تایم و زمان و وقت! با خودتون و نه کپی پیست هاتون اجرا کردین پلن هاتون رو؟!

۳- من چه کار کردم؟

قطعا در وهله اول استراحت فکری، دور شدن از روتین، خلوت فکری و از بالا نگاه کردن به وضعیت خود اولین کاریه که خوراک این ایام هست! بهترین فرصت مشاهده است، مرور مسیر پیش رو و انتخاب های درست و نادرست و در نتیجه داشتن استراتژی های بهتر و مطمئن تر!

لذت بردن گام دومی هست که خیلی اوقات ازش غافل میشیم، مصاحبت با عزیزان، همنشینی بیشتر با خانواده و در نهایت غرق لحظه شدن فرصتیه که در زندگی روتین کمتر پیش میاد… من زمان زیادی رو با عزیزانم و در دنیای واقعی سپری کردم و به جای تولید محتوا از این لحظات و شوآف #ما_خیلی_خوشبختیم در فضای مجازی سعی کردم واقعا لمس خوشبختی کنم حداقل و اندکی….

اما خب فارغ از این کارهای حاشیه ای گام مهم و اساسی برای من ایجاد یک برند بود! قطعا ساخت یک کسب و کار دامنه و نام و لوگو نیست که در ساعتی قابل تاسیسه! در مطلب بعدی در مورد ایجاد یک برند به مفهوم واقعی صحبت میکنم.

من از این فرصت استفاده کردم و یکی از برنامه هام که داشتن کسب و کار در یکی از زمینه های مورد علاقه ام بود و دو سه سالی میشد به بهانه های مختلف عقب می انداختم رو اجراییش کردم! داشتن یک کسب و کار زمان زیادی رو از فاز مطالعاتی و تحقیقاتی تا اجرایی و تامین و تهیه و تولید و … میبره و این فرصت برای من عالی بود.

فعلا نپرسید که کسب و کار مزبور چی هست، دوست دارم خودش صداش به گوش دیگران برسه و در زمان مناسب اگر موفق شد من هم بهش اشاره کنم، فقط میتونم بگم که با فعالیت الان من متفاوت هست.

اندک تغییری که ناشی از #کرونا بود، شما هم بیایین از تغییراتی که کردین بگین.

.

#soroushen #corona #سروشن #کرونا #خانه_نشینی #درـخانه_میمانیم

کروناخانه نشینیدر خانه میمانیمبرند
Sorooshen :Digital Brand Consultant For Celeb's, Influencers, Businesses - adsensor.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید