ویرگول
ورودثبت نام
Afsaneh Moayedi
Afsaneh Moayedi
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

2 روز سوییس، 1 روز کابل :) !


اول از همه اینو بگم من افسانه ام یک طراح و میدونم هرچیزی افسانه ایش هم، جـــذابه :)

سوئیسمونه:)
سوئیسمونه:)


برای اینکه بدونیم هد تیممون یا مدیرمون دقیقا چه چیزی از من طراح می خوان باید دنبال زبان مشترک باشیم چون راستش زبان مشترک تنها راه حله.

طراحا تجسم خوبی دارن این معنیش اینه فارغ از طراحیه ایدشون، می تونن کاری که می خوان ارائه بدن رو تو ذهن خودشون تصور کنن و با همون تصور باگ هاش رو متوجه بشن و حتی آگاه باشن که کدوم یک انجامشون بیهوده ست و کدوم مناسب برای اتود و طرح اولیه.این در تمام طراحی ها صدق میکنه و فقط مختص گرافیستا نیست.

نکته اینجاست که یه طراح نباید همین انتظار رو از هد خودش ( چه در یک شرکت چه به طور فریلنسری ) داشته باشه چون خوب اگه چنین توانایی تجسم رو Manager ها داشتن شاید فقط یک نرم افزارکار رو استخدام می کردن تا تصورات خودشون رو صرفا اجرا کنن.پس بیاین به دنبال همون زبان مشترک باشیم مثل تیم ما.

حالا زبان مشترک که میگم چیه؟

قطعا منظورم یه چیزی مثله زبان انگلیسی نیست که تمام دنیا با اون کارشون راه بیفته بلکه منظورم اینه که تنها زبان مشترک یک طراح و مدیرش و یا مدیرهاش صحبت کردن زیاد با سوالات و مثال های زیاد پیرامون موضوع مشترکشونه . حقیقت اینه اگر مثل ما آسودی ها باشید قطعا هدف های مشترکتون برای رسیدن به زبان مشترک کمکتون می کنه. اصلا تیم یعنی همین!

چند بار اول حتی شاید ماه اول با کلی مشکل مواجه بشید چون هدتون ممکنه انتظار داشته باشه شما در زمان کوتاهی منظورش رو متوجه شید اما بامعاشرت بیشتر در حد خوردن یه چای یا قهوه و سوال کردن بیشتر در مورد موضوع طراحی ، این حس رو به اونها القا کنید که میخواید بیشتر راجع به طرحتون حرف بزنید تا بیشتر موضوع براتون روشن شه.

در این مسیر صبر زیادی لازم دارید و باید حوصله به خرج بدید لطفا به جمله ام دقت کنید

"صبر و حوصله زیاد " .

تا ذهن هدتون رو راحت تر بخونید، ممکنه کلی اشتباه کنید و به دفعات زیاد طرح شما زیر سوال بره، این معنیش این نیست که کار شما اشتباهه بلکه شما موضوع مورد نظر هدتون رو کامل متوجه نشدید و یه سررفتید کابل جا سوییس :) کابلم جای بدی نیست توی خستگیه کاری بعضی وقتا میچسبه.

کابل هستش، اینوری!
کابل هستش، اینوری!


پس به خودتون و کارتون ایمان داشته باشید ادامه بدید و صرفا بذارید به پای Loading دستیابی به ذهن مدیرتون.البته اینم بگم کار زیاد ببینید خیلی خیلی زیاد. خوراک یه طراح موضوعای بصریه و ابزارشم چششه.

خب بریم سراغ نتیجه گیری :


همیشه دفتر و کاغذ همراهتون باشه. در تمام جلساتی که حضور دارید، تمام نکته ها رو یادداشت کنید . بعد اگه سوالی داشتید بنویسید و برای جوابش تلاش کنید یعنی شده چندین بار با مدلا ی مختلف اون رو بپرسید تا دقیقا نظر مدیر و حتی تیم رو درست متوجه بشید.

حالا با یه دید اولیه اتود بزنید بعد از کلی اتود که ترکیب ایده شما و نیاز مجموعه ست حد اقل 3 آلترناتیو در بیارید و به هدتون نشون بدید بعد مورد منتخب رو طراحی نهایی کنید.(اتود زدن و میزان رسوندن اون به طرح نهایی به میزان توانایی تجسم مدیر بستگی داره ممکنه اتودا رو حتی طرح نهایی بزنید تا او نا متوجه دیدگاه شما بشن پس در شرایط متفاوت انجام اون مختلفه)

برای رسیدن به زبان مشترک بین خودتون که طراح هستید و هدتون تلاش کنید چرا که این به کیفیت کار و حس بهتر و موفقیتتون کمک میکنه.

گرافیکطراحیتیم ورکgraphicdesignerdesigning
طراحی علاقه‌مند به طراحی از جنس افسانه ای! (جای ویرگول‌ها را پیدا کنید :))
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید