ویرگول
ورودثبت نام
اعظم آقابابایی
اعظم آقابابایی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

اعظم آقابابایی - مدیر انتشارات رهاوین

من اعظم آقابابایی هستم متولد مهر 1365 .

مدیر انتشارات رهاوین

موسس مجموعه آموزشی پژوهشی نوجوان توانگر

نویسنده کتاب "به کودک خود نقاشی یاد نده!" و مجموعه 5 جلدی مهارت های فردی برای نوجوانان که در حال تألیفه

دارای مدارک Teacher Training Course (تربیت مدرس) و Professional Coach Training (کوچینگ حرفه ای) و Writing & Copy Writing (نویسندگی و تبلیغ نویسی) ، مهارتهای زندگی از موسسه بهزیستی ، NLP ( برنامه ریزی عصبی کلامی) و مربیگری هنر و خلاقیت کودکان

عضو سرای اهل قلم

عضو شبکه دوستداران کودک

و انجمن توسعه هنرهای تجسمی هستم.

دوره مربیگری خلاقیت کودکان را سال 97 گذراندم و با دنیای کودکان بیشتر آشنا شدم و آموزش نقاشی و خلاقیت به کودکان را شروع کردم و متوجه شدم که بچه ها دنیای کاملا متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند.

مطالعاتم را در این زمینه بیشتر کردم و تصمیم گرفتم تجربیات و مطالعاتم را تبدیل به کتاب کنم. کتابی که برای پدر و مادرها و مربیان کودک مطالعه آن بسیار لازم و ضروریست.

کتاب به کودک خود نقاشی یاد نده! را به همراه خواهرم (فاطمه آقابابایی) نوشتم. من و خواهرم معتقدیم که تمام فعالیتهای کودکان مثل نقاشی، بازی و ... برای برقراری ارتباط با دنیای اطرافه و همینطور آماده شدن برای ورود به دنیای بزرگترها.

پس ما می توانیم از طریق این فعالیتها به آنها خودباوری، عزت نفس و اعتماد به نفس و ... را یاد دهیم.

بعد از نوشتن این کتاب و برگزاری سمینارهایی در این رابطه کم کم آموزش مهارتهای زندگی برای کودکان و نوجوانان را شروع کردیم که همراه با تمرینات عملی و بازی بود.

کودکان و نوجوانان پتانسیل های زیادی دارند که اگر یاد نگیرند که چطور از آنها استفاده کنند کم کم سرخورده می شوند و این سرخوردگی تأثیر زیادی در تصمیم گیریهای آینده آنها دارد.

دوره جامع نوجوان توانگر و کودک توانگر را برگزار کردیم که مهارتهای زندگی را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهیم. مهارت هایی مثل رفع خجولی، فن بیان، عزت نفس، اعتماد به نفس، ارتباط موثر، تقویت حافظه، خلاقیت، تندخوانی و روشهای یادگیری

نتایج دوره عالی بود .

بعد از آن دوره نوجوان نویسنده را برگزار کردیم که نوجوان ها در این دوره مهارت های نویسندگی را یاد میگیرند و سپس کتاب می نویسند. در این دوره با مراحل کامل کتابنویسی آشنا می شوند و به صورت عملی آن ها را انجام میدهند.

یکی از مزیت های این دوره کسب رزومه عالی است، چون اسم نوجوان در کتابخانه ملی ایران به عنوان نویسنده ثبت می شود و به این باور می رسند که می توانند در این سن اثری از خود خلق کنند و آن را ثبت کنند و حتی آن را به فروش برسانند.

تا کنون 8 دوره نوجوان نویسنده برگزار شده است.

دوره ای دیگر با عنوان کودک سخنران و نوجوان سخنران برگزار کردیم که بچه ها در این دوره خوب صحبت کردن را یاد می گیرند و همینطور معرفی خودشان را در جمع های بزرگ آموزش می بینند.

دوره ای دیگر با عنوان کوچینگ نوجوان برگزار کردیم که در آن نوجوانان مهارتهای کوچینگ را آموزش می بینند. مهارتهایی که لازمه زندگی کردن است مثل خوب گوش دادن، همدلی ، بازخورد و پرسیدن سوالات خوب و طلایی.

افرادی که در این دوره شرکت کردند به عنوان کمک مربی در مجموعه نوجوان توانگر فعالیت دارند.

آخرین دوره ای که تاکنون برگزار کردیم دوره نوجوان ممتاز است که بچه ها در این دوره روشهای یادگیری و مطالعه را آموزش می بینند و در واقع با قابلیت های مغز و ذهن آشنا می شوند.

من و خواهرم در تلاش هستیم که افراد بیشتری را در کل ایران از آموزش های مجموعه ما بهره‌مند کنیم.


آقابابایینوجوان توانگرنوجوان نویسندهکتاب به کودک خود نقاشی یاد ندهاعتماد نفس
کوچ و مربی نوجوانان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید