ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسام خردادی
امیرحسام خردادی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

مقایسه مسیریاب بلد و نشان، ۳ دلیل بهتر بودن نشان از بلد

بلد یا نشان؟!
بلد یا نشان؟!

در چند ماه اخیر که به مسافرت رفته بودم از هر دو مسیریاب استفاده کردم و به این نتیجه رسیدم که متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه مسیریاب نشان با اختلاف زیادی (حداقل برای من) تجربه بهتری از مسیریابی را نسبت به بلد ارائه می‌دهد. در مطلب زیر به دلایل این نتیجه می‌پردازم.

۱. سخنگوی فارسی بهتر و روان تر

دستیار سخن‌گوی جدید نشان
دستیار سخن‌گوی جدید نشان

به لطف هوش مصنوعی بهتر، سخنگوی فارسی و هوشمند نشان بسیار بهتر و روان تر از بلد عمل می‌کند و این یک مزیت برای نشان محسوب می‌شود.

۲. مکان های ثبت شده بیشتر

من از هر دو مسیریاب در پیدا کردن مکان های مختلف از پمپ بنزین تا نانوایی و سوپرمارکت استفاده کردم و با قطعیت نمی‌توان گفت اما با توجه به استفاده ای که من در سفرها و یافتن مکان‌های مختلف داشتم، نشان مکان های ثبت شده بیشتری نسبت به بلد داشت و همین به شما کمک می‌کند که راحت تر مکان خاصی که به دنبالش می‌گردید را بیابید.

۳. رابط کاربری بهتر

رابط کاربری یا همان راحتی کار کردن با برنامه، در نشان بهتر از بلد است، هرچندان که می‌دانم این موضوع کاملا سلیقه ای است اما در ادامه برتری هایی که در رابط کاربری نشان وجود دارد را برایتان شرح می‌دهم:

قابلیت رادار

رادار جاده‌ای نشان
رادار جاده‌ای نشان

وقتی که درحال رانندگی بین شهری هستید، نشان زبانه ای در بالای برنامه اضافه می‌کند که به شما فاصله نزدیک ترین شهر، پمپ بنزین، مجتمع رفاهی، دستشویی و... را نشان می‌دهد و این ویژگی دوست داشتنی می‌باشد.

حالت رانندگی آزاد

رانندگی آزاد
رانندگی آزاد

حالت دیگری که در نشان وجود دارد و آن را بهتر می‌کند چیزی به نام رانندگی آزاد است که این حالت ویژه زمانی است که شما مسیر را می‌دانید و نیازی به مسیریابی ندارید ولی می‌خواهید یکسری اطلاعات مهم مثل وجود پلیس، گزارش دوربین، وجود دست انداز و... را بدانید که حالت واقعا کاربردی است.

تشویق به مشارکت

پیش تر گفتم که نشان مکان های ثبت شده بیشتری داشت شاید به خاطر آن باشد که سیستم امتیاز دهی به کاربران در مشارکت نشان بسیار جذاب تر از بلد هست و باعث می‌شود که شما بیشتر به مشارکت در کامل کردن نقشه، اضافه کردن مکان های مختلف و تکمیل اطلاعات آن‌ها تشویق شوید.

از بلد به نشان مهاجرت نکنید!

نقشه و مسیریاب بلد
نقشه و مسیریاب بلد

بله، تیتر بالا را کاملا درست خواندید. اگر از بلد راضی هستید و برتری هایی که به آن اشاره کردم برایتان مهم نیست پس بهتر است در همان بلد بمانید و از آن حمایت کنید. انحصار همیشه به صنعت کشورمان لطمه زد و خب دلیل آن واضح هست چون انحصار باعث عدم رقابت می‌شود و شرکت ها دیگر تلاشی برای رقابت و بهتر کردن خدمات یا تولیدات خود نمی‌کنند و همین باعث درجا زدن یا حتی پسرفت کردن صنعت می‌شود.

وقتی که تصمیم به نوشتن این مطلب گرفتم کمی ترسیدم که باعث شوم تا دیگران فقط به سمت نشان بروند و ذره ای هر چندان کوچک به توسعه دهندگان بلد لطمه وارد کنم اما با خودم فکر کردم که بگویم اگر همچنان بلد را دوست دارید و آن را نسبت به نشان ترجیح می‌دهید پس هیچ نیازی نیست که از بلد به نشان مهاجرت کنید زیرا چیزی که باعث پیشرفت دو سر بُرد بلد و نشان می‌شود رقابت آن هاست پس می توانید همچنان از مسیریاب ایرانی موردعلاقه خود استفاده کنید و آن را تبلیغ کنید. شما می‌توانید باعث ایجاد رقابتی سازنده برای پیشرفت و کاربردی تر شدن این دو مسیریاب شوید.

سخن آخر

به شخصه هنوز هم از هر دوی این مسیریاب ها را استفاده می‌کنم و سعی کردم از هر دوی آنان استفاده کنم و به شما هم پیشنهاد می‌دهم که از هرکدام که با آن راحت‌تر هستید، استفاده کنید اما به دلایلی که به آن اشاره کردم، بیشتر از نشان استفاده می‌کنم. شما حق انتخاب دارید که از کدام استفاده کنید.

در نهایت اگر به گفته هایم نقدی دارید و برتری دیگر قابل توجهی را سراغ دارید، خوشحال می‌شوم از نظرات ارزشمندتون بهره‌مند شوم و اگر نقد سازنده ای دریافت کنم، قطعا آن را بررسی می‌کنم و این مطلب را اصلاح می‌کنم.

نظر شما چیست؟ کدام را ترجیح می‌دهید؟ بلد یا نشان؟

https://balad.ir/download
https://neshan.org/



بلدنشانمسیریابمسیریاب ایرانیمسیریاب آنلاین
علاقه‌مند به سینما، تکنولوژی و تولید محتوا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید