ویرگول
ورودثبت نام
Ahmad Poureskandari
Ahmad Poureskandari
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

مروری بر "فلسفه در چهل ایده" از آلن دوباتن

حقیقتا هر چی فکر می کنم یادم نمیاد این کتاب از کجا به من معرفی شد ولی به هرحال شد اولین کتابی که در سال 1402 خوندم. کتابی که من داشتم 90 صفحه ای بود و اگه تصاویر رو ازش حذف کنیم میشه 45 صفحه (روال کتاب به این شکل بود که صفحه سمت راست نوشتار بود و صفحه سمت چپ حاوی تصویر مربوط به نوشته). کتاب در واقع ایده های فلسفی شرق و غرب را به اختصار در یک صفحه توصیف کرده و خیلی سبک هستش و خیلی نیاز به تمرکز برای خوندن، اونجوری که برای کتاب های فلسفی نیازه نیست.

نکته بسیار جالب در این کتاب قسمت مربوط به فلسفه شرق(چین و ژاپن) بود چرا که خود من خیلی از اون بی اطلاع هستم و واقعا برای من جدید بود و کنجکاوی من رو برانگیخت. فکر می کنم در آینده سری به مفاهیم فلسفه شرق بزنم چون احساس می کنم با سبک زندگی ما ایرانی ها بسیار همخوانی دارد و صد البته به شما هم پیشنهاد می کنم.

سبک زندگیفلسفه شرق
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید