ویرگول
ورودثبت نام
سیداحمد حسینی
سیداحمد حسینی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

با روش نیکو امر به معروف کنید.

این‌ روزها که بحث حجاب داغ شده‌است، شخصی را دیدم که مطلبی علیه حجاب در فضای مجازی نشر کرده بود. از فحوای مطلب، طعنه به اسلامِ عزیز هم فهمیده می‌شد.

چند جمله برایش نوشتم؛ در اثنای همین جملات، یادم آمد که این شخص خودش حال مناسبی ندارد و ممکن است که امر به معروفِ من، اگر درست ادا نشود، نتیجۀ عکس بدهد.
به همین خاطر، نوشته‌ام را قبل از ارسال برای او، یک‌بار ویرایش کردم و خطاب‌هایی محبت‌آمیز و دوستانه به آن اضافه کردم.

پاسخ این عزیز، من را بسیار متعجب کرد. با لحنی به مراتب دوستانه‌تر و صمیمی‌تر، از من تشکر کرد و درخواست دعا هم نمود.

دعوت با روشی نیکو و سخنانی آراسته، ابتکار من نبود و من فقط سعی کردم که دعوتم، چنان باشد که قرآن انتظارش را دارد. و به‌درستی هم دریافتم که بهترین دعوت، دعوتِ مطابق با دستور قرآن است.

گاهی در سخنان و ارشادهای‌مان، از درشتی و تندی استفاده می‌کنیم و گمان‌مان هم این است که ما مؤمنانِ بزرگی هستیم و این "از کوره در رفتن"، نشانۀ غیرت دینیِ ماست! اما متأسفانه این‌گونه رفتار، بیشتر جهل و نافهمی ما را می‌رساند.

#دعوت #تبلیغ #فعالیت_دینی_فرهنگی #تلنگر

@muslimic7

فضای مجازیامر معروف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید