ویرگول
ورودثبت نام
دانستنی های ناب
دانستنی های ناب
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

پروتئين وی چی بخرم؟ پروتئین وی چه مارکی خوبه؟

حدود ۱ سال پیش که بدنسازی را شروع کردم انتخاب پودر پروتئين وی مناسب برایم دغدغه بزرگی بود. سطح وب پر شده بود از سایت هایی که هر کدام محصولات مختلفی رو معرفی می کردند بدون اینکه راهنمای خریدی در اختیار کاربر قرار دهنده یا حداقل دلیل انتخاب هایشان را توضیح دهند.

بالاخره تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم. در این مقاله ابتدا یک راهنمای خرید ارائه می کنم و بعد به سوال اصلی شما پاسخ می دهم: "پروتئين وی چی بخرم؟ پروتئين وی چه مارکی خوبه؟"

پیش بینی می کنم پس از مطالعه کامل این مقاله بتوانید معیارهای انتخاب پروتئين وی مناسب و نیز برندهای مطرح آنرا بشناسید. پس با من همراه باشید.

قدم اول: راهنمای تهیه پروتئين وی بر اساس اهداف بدنسازی

راهنمای تهیه پروتئين وی
راهنمای تهیه پروتئين وی

در سایت Cleveland Clinic آمده است که:

  1. برای عضله سازی: محصولی را انتخاب کنید که درصد چربی پائینی داشته باشد. پروتئين وی ایزوله برای این منظور بهترین گزینه است.
  2. برای چربی سوزی: پروتئین وی را تهیه کنید که شکر افزوده نداشته باشد. همچنین پودرهایی که حاوی BCAA هستند گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود چون آنها به عضله سازی و افزایش وزن کمک می کنند.
  3. برای دیابتی ها: از وی هایی که شکر افزوده دارند دوری کنید؛ مخصوصا آنهایی که شکر جزو ۳ ترکیب اول آنها در لیست ترکیبات است. همچنین بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که درصد کربوهیدرات پائینی دارند.
  4. برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند: این افراد نمی توانند پروتئین بالا را در هر سروینگ تحمل کنند. بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که رنج پروتئین آنها ۱۰ تا ۱۵ گرم در هر سروینگ است.

قدم دوم: پروتئين وی چه مارکی خوبه؟

پروتئين وی چه مارکی خوبه؟
پروتئين وی چه مارکی خوبه؟

طبق تجربه ای که از مصرف پودر پروتئین وی داشته ام برندهای زیر را پیشنهاد می کنم:

مارک های ایرانی: کاله، پگاه، کارن، دوبیس

مارک های خارجی: یورویتال، بیس نوتریشن

توجه داشته باشید که برندهای معرفی شده بهترین گزینه از نظر من بین محصولات موجود در کشور هستند. بدیهی است که مارک هایی مثل اپتیموم نوتریشن کیفیت بسیار بهترین نسبت به بیس نوتریشن و امثال آن دارند اما این برندها دیگر در کشور عرضه نمی شوند.

قدم سوم: پروتئین وی چی بخریم؟

در این قسمت سعی می کنم یک محصول ایرانی و خارجی که از مصرف آنها رضایت داشته ام را خدمتتان معرفی کنم:

  1. پروتئين وی Kalleh Pro: یک محصول ایده آل ایرانی با قیمت مناسب
پروتئين وی Kalleh Pro
پروتئين وی Kalleh Pro

این محصول حدود ۷۵ درصد پروتئين دارد و دارای BCAA هم می باشد که به عضله سازی و افزایش حجم کمک می کند. طعم و حلالیت آن هم مناسب است.

اگر قصد تهیه این محصول را دارید پیشنهاد میکنم از داروخانه بتادارو تهیه کنید چون وی کاله را با قیمت بسیار مناسب (حدود ۱۵ درصد تخفیف) نسبت به داروخانه های دیگر عرضه می کند:

لینک خرید پروتئین وی کاله در بتادارو

۲. پروتئين وی Eurhovital: محصول خارجی با کیفیت عالی ولی قیمت بالا

پروتئین وی Eurhovital
پروتئین وی Eurhovital

این محصول ساخت آلمان است و درصد چربی و کربوهیدرات کمی دارد. بنابراین اگر قصد افزایش حجم بدون افزایش چربی را دارید برای شما گزینه مناسبی به شمار می رود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردم به این ۲ سوال پاسخ دهم که "پروتئین وی چی بخرم" و "پروتئين وی چه مارکی خوبه". برای این منظور ابتدا یک راهنمای خرید ارائه کردم و سپس برندها و محصولات معروف در کشور که خودم هم از آنها رضایت داشتم را معرفی کردم.

در آخر خواهشمندم که شما هم تجربیاتتان را در این خصوص به اشتراک بگذارید.


مکملمکمل بدنسازیپروتئين وی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید