ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین سنایی
امیرحسین سنایی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

قیف فروش فروشگاه اینترنتی من

این مطلب جز تکلیف من در دوره ی بازاریابی دیجیتال عادل طالبی می باشد.

سلام من امیرحسین سنایی هستم و یک فروشگاه اینترنتی در زمینه وسایل روشنایی دارم.

قیف فروش یکی از ملزومات هر کسب وکار هست تا بتونه یک تصویر کلی از فرایندهای که یک فرد غریبه طی می کنه تا تبدیل به مشتری شه رو برای اداره کسب وکار به وجود بیاورد.

هر چند تا به امروز اصلاحات زیادی در قیف فروش صورت گرفته است اما در این مقاله قصدی برای اشاره به آنها ندارم.



قیف فروش کسب وکار من:


1. آگاهی


2. رفتن صفحه محصولات و چک کردن محصولات موجود


3. چک کردن قیمت محصولات موجود با فروشگاه های دیگر


4. تحقیق و کسب اطلاعات درباره ی برند محصول


5. اقدام به خرید


6. رضایت از خرید و توصیه به دیگران یا خرید مجدد


کارهای که در مرحله اول باید انجام شود:

  • تولید محتوای کاربردی در شبکه های اجتماعی.
  • کار کردن روی سئو سایت.
  • تبلیغات(اینفئولنسر مارکتینگ،تبلیغات بنری،رپورتاژ و...)

کارهایی که باید در مرحله دوم انجام دهیم:

  • چک کردن مداوم و هر روز موجودی محصولات.
  • اطمینان پیدا کردن از سرعت و بهینه بودن برگه صفحه محصولات.

کارهایی که در مرحله سوم باید انجام شود:

  • زیر نظر داشتن قیمت رقبا.
  • عضو شدن در پلتفرم هایی مقایسه ای مثل ترب.

کارهایی که باید در مرحله چهارم انجام شود:

  • گذاشتن اطلاعاتی از برند محصول برای اطمینان هر چی بیشتر مخاطب.

کارهایی که باید در مرحله پنجم انجام شود:

اطمینان از سالم بودن درگاه پرداخت.

کارهایی که باید در مرحله ششم انجام شود:

  • حفظ ارتباط با مخاطب پس از خرید از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی.
  • درخواست از مشتری برای گذاشتن نظرش در وب سایت و دادن کد تخفیف بعنوان هدیه.
  • اختصصاص دادن کد معرفی به هر یک از مشتریان.

ممنون از وقتی که گذاشتید.

دوره بازاریابی دیجیتالدیجیتال مارکتینگقیف فروشدوره بازارایابی دیجیتالفروشگاه اینترنتی
نوشته های یک دانشجوی دیجیتال مارکتر...سعی می کنم توی مسیر یادگیری هر چیزی که حس کردم بدرد شما هم میخوره رو اینجا منتشر کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید