همانطور که در قسمت های اول و دوم این پست خواندیم، تا اینجا نمونه کار های فرضی خودمون رو درست کردیم. نکته ای که در مورد نمونه کار درست کردن وجود داره اینه که به خودتون اسون نگیرید. سعی کنید مثل یه کارفرمای سخت گیر با خودتون برخورد کنید. انتظارات خودتون رو بالا ببرید و بدون توجه به مهارت هاتون سایت مورد نظر خودتون رو شرح بدید. بعد از نوشتن انچه که برای طراحی در نظر دارید باید دست به طراحی بشید.
البته ممکنه که لازم باشه در برخی موارد سرچ بزنید یا از کسی که اطلاع داره کسب اطلاعات کنید. این مرحله باعث رشد شما خواهد بود و البته باعث میشه طراحی شما در لول بالاتری قرار بگیره.
اما بعد از نمونه کار زدن چکار باید کرد؟ ساده است. باید پروژه بگیرید. پروژه واقعی و طراحی برای کارفرمای واقعی رو تجربه کنید. به جرئت میگم سخت ترین قسمت کار اینجاست اما نترسید قراره راهکار هایی برای اسون شدن این مرحله بهتون بگم.
خیلی از افراد توصیه میکنند برای شروع از فامیل و دوستان پروژه بگیرید و حتی بدون دستمزد انجام بدید. من این مورد رو اصلا توصیه نمیکنم به چند دلیل. از قدیم گفتن با خودی معامله نکن. جدای از اون حتما پولی به عنوان دستمزد درخواست کنید. درسته که همین که در ابتدای کار پروژه دارید باعث عزت نفس و اعتماد به نفس شماست ولی یکی از قفل های مغزی شما پول در اوردن است. اینکه با مهارتی که دارید بتونید پول در بیارید و کسب درامد کنید.
حرف من این نیست که زمانی که ابتدای راه هستید و جونیور حساب میشید اندازه فرد سینیور هزنیه دریافت کنید ولی کارکردن با صفر اصلا خوب نیست. نصف یا یک سوم هزینه رو دریافت کنید ولی با صفر کار نکنید.
بقیه راه ها رو در قسمت بعدی بخوانید.
راستی حتما به سایتم سر بزن. نمونه کار های گرافیکی متنوعی رو خواهی دید.