ویرگول
ورودثبت نام
اميد اكبريان
اميد اكبريان
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

مهم ترين راز از بين بردن انگيزه منابع انساني توسط مديران

سلام اين موضوعي كه با شما درميان مي گذارم نتيجه تجربه و همكاري من با مجموعه هاي مختلفي هستش كه من با اون ها همكاري داشتم و به يك شكل مي شه گفت اين موضوع رو شايد نتونيد توي كتاب يا مقاله اي پيدا كنيد و اپيدمي مجموعه هاي ايراني هستش

مي خوايد بدونيد چرا منابع انساني در مجموعه ها به اهداف مجموعه پايبند نيستن و با كلي هزينه سنگيني كه براي طرح استرات‍ژي و برنامه ريزي مي كنيد باز هم نتيجه كمي حاصل مي شه ؟

اثر اين پايبند نبودن نيرو هاي انساني موجب مي شه انگيزه كار پايين بياد و كم كم نجوا هاي از جدا شدن از مجموعه و بي نظمي هاي كاري و درست انجام ندادن كار هاي محوله مي شه و كلي هزينه سر بار براي مجموعه به بار مياره

اگر مدير اجرائي ، رئيس يا مسئول باشيد حتما با اين موضوع برخورد داشتيد .

من كمتر مجموعه اي رو ديدم كه با اين موضوع دست و پنجه نرم نكنه

اما اين مشكل بزرگ از كجا شروع شه ؟ براي روشن شدن موضوع بايد برگشت عقب و تصميمات مدير اجرائي يا هيئت مديره مجموعه رو بررسي بكنم

مدير اجرائي يا هيئت مديره براي رشد و توسعه ، كار بسيار علاقانه و خوبي مي كنن تصميم مديريتي مي گيرن كه برنامه و مجموعه استراتژي هاي براي مجموعه تدوين بكنن و مجموعه رو به سمت پيشرفت سوق بدن

برنامه ها و استراتژي هاي تدوين مي شود و در جلساتي براي مديران تشريح مي شود و دستور اجرا اين برنامه ها به مديران مياني ابلاغ مي شه و اين تا پائين ترين قسمت هرم مجموعه ادامه پيدا مي كنه

اما اين جا يك چيز فراموش شد مجري اين برنامه چه كسي هستش؟ جواب اين سوال ساده هستش سطح پائين هرم مجموعه مجري اصلي اين برنامه اي هستش

متاسفانه اهداف و استراتژي هاي مجموعه ها براي همه مجموعه توضيح و تشريح نمي شود كاركنان مياني و پائيني در جريان امور مجموعه قرار نمي گيرن و بيشتر در گير امور روزمره كاري مي شن مشكلات شروع مي شه

حالا كه مشكل رو شناختيم براي حل اين مشكل بايد چه كار كنيم !

براي جواب دادن يك مثال ورزشي (فوتبالي) بزنم مربيان با توجه به استرات‍ژي و برنامه اي كه دارن براي بازي كنان رو تابلو استراتژي و سبك باري و نكات كليدي رو به زبان ساده و قابل فهم براي كل تيم تشريح مي كنن

طوري كه هم تيم مي دونن به دنبال چي هستن و سعي خودشون رو مي كنن برنامه مربي رو توي زمين به اجرا در بيارن

حالا ما هم بايد برنامه سازمان رو به زبان ساده و نموداري به همه كاركنان شرح بديم و بدونن نقش و وظيفه اي توي اين برنامه چي هستش تا اون ها هم براي اجرا برنامه تلاش خودشون رو بكنن

البته ريزه كاري هاي هم داره كه اشاره به اون ها خسته كننده مي شه براي خواندگان گرامي.

اگر احتياج به كمك در زمينه منابع انساني و عارضه يابي مچموعه خودتون داشتيد مي تونيد با من اميد اكبريان در تماس باشيد

راه تماس من از طريق اينستاگرم ايدي:

https://www.instagram.com/drdevelop/

و در پايان تشكر مي كنم وقت خودتون رو در اختياز من گذاشتيد و مطالعه فرموديد و من رو از نقطه نظراتتون بي نصيب نگذاريد .


نيروي انسانياستراتژيبازاريابي
كار من اين هستش كه به شما كمك و مشاوره بدم تا توي كارتون پول بيشتري بدست بياريد و ارباب رجوع شما و كارمندان شما حس بهتري از كار كردن با شما داشته باشن ، كار من خلاصه كلام مي شه مشاور توسعه كسب و كار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید