ویرگول
ورودثبت نام
محمد اکبری
محمد اکبری
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

پیاده‌سازی Swoole در لاراول به کمک Laravel Octane

PHP Swoole
PHP Swoole


از مدتی پیش تصمیم گرفته بودم که حداقل هفته ای یک مطلب در اینجا بنویسم. هفته‌ای که گذشت به استرس‌های مختلفی گذشت و چندان جایی برای نوشتن مطلب جدید نگذاشته بود. این بی مطلبی باعث شد که تصمیم بگیرم بخشی از نظرات خودم رو در مورد انسان و جامعه بنویسم.

ولی خب خدا رو شکر از در اکوسیستم لاراول از در و دیوار اخبار جدید، Package‌های جدید و مدل‌های جدید میباره و نیازی نیست تا افکار خودم رو به رشته تحریر در بیارم. پس در اینجا قبل ازینکه عازم سفر بشم جدیدترین خبر هیجان‌انگیزی که همین نیم ساعت پیش خوندم رو مینویسم.

شاید بگین چرا لینک ندادی؟ که خب باید بگم دوست داشتم :). ماجرا ازین قراره که من از تقریبا اوایل زمستان ۹۹ با موجود جدیدی به نام Swoole در دنیای PHP آشنا شدم و در پروژه نرم‌افزاری اخیری که در مجموعه‌ای که باهاشون کار میکنم انجام دادیم اصرار زیادی به پیاده‌سازی اون داشتم.

منتها مدیر من با این تصمیم به دلیل حساسیت بالای پروژه مخالفت کرد و گفت اگر روزی پیاده‌سازی سالمی از اون انجام شد، حتما Swoole رو در پروژه‌های خودمون به کار خواهیم گرفت. از اونجایی که من آدم عجولی هستم، تصمیم گرفتم به جای انتظار و نشستن برای اینکه روزی کسی بخواد Swoole رو در Laravel پیاده‌سازی کنه، خودم مطالعه و پیاده‌سازی‌اش کنم.



Road Runner
Road Runner


همین الان که دارم این مطلب رو مینویسم، کنفرانس سالانه LaraCon 2021 در جریان هست و Taylor Otwell خالق این فریم‌ورک محبوب، لاراول اکتان یا به انگلیسی Laravel Octane رو معرفی کرد. لاراول اکتان پیاده‌سازی Swoole و RoadRunner که دو Coroutie محبوب در دنیای PHP هستند، در لاراول هست.

شاید بپرسید فایده این ۲ Coroutine چی هست؟ باید بگم تصور کنید در صورتی که پایگاه داده شما گلوگاه نباشه، میتونید تا ۶۰۰۰ درخواست در ثانیه یا ۵۰۰ میلیون درخواست روزانه رو پاسخگو باشید. الان چون خیلی هیجان زده بودم و البته همزمان عجله هم دارم، همینجا صبر میکنم تا در مطالب بعدی بیشتر در مورد Swoole و Connection Pool صحبت کنیم.

laravelphpswooleoctane
سلام محمد هستم. توسعه دهنده بک‌اند ۲۹ ساله از خراسان که در تهران کار و زندگی میکنم و در اصفهان مشغول مطالعه هوش مصنوعی هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید