ویرگول
ورودثبت نام
علف خرس
علف خرس
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

به نصیحت مالی ما گوش دهید

دنیای اینترنت پر شده است از مطالبی که توصیه‌های مالی می‌دهند و کمی گیج‌کنندهبه‌نظر می‌رسند. شما چگونه مطالب خوب را از بد جدا می‌کنید؟ چه زمانی بین کیفیت و کمیت مرزی قرار می‌دهید؟چگونه بین میلیون‌ها و حتی میلیاردها صفحه نتایج در گوگل مطلب خود را انتخاب می‌کنید، وقتی تنها چیزی که می‌خواهید جوابی کوتاه و ساده به این سوال است: من چگونه پول بیشتری پس‌انداز کنم؟

یک توصیه‌ی مالی وجود دارد که تمام چیزهایی که شما می‌خواهید درباره مدیریت پول بدانید را یک‌جا خلاصه می‌کند: همیشه کمتر از درآمد خود خرج کنید.

مدیریت کردن پول تقریبا کاری ساده است. اما این سادگی در صورتی‌ است که بر این نصیحت تکیه کنید. اگر شما کمتر از درآمد خود خرج کنید، در حقیقت موانع را به نفع خود کنار می‌زنید.

چگونه این تئوری را عملی کنیم؟

می‌دانم که همین چند لحظه پیش گفتم هنر مدیریت پول ساده است. البته در کلام ساده است. من هیچوقت نگفتم که انجامش نیز آسان خواهد بود.

کمتر از درآمد خرج کردن مانند یک ماشین است که از چندین بخش ساخته شده. در ادامه، برخی از این بخش‌های مهمی که باید همیشه به آن‌ها توجه داشته باشید را ذکر خواهم کرد.

۱. عادت‌های مالی خود را ثبت کنید.

قبلا هم گفته‌ام اما برای آن‌هایی که نشنیده‌اند دوباره می‌گویم: آنچه اندازه‌گیری نشود را نمی‌توان کنترل کرد. اهمیت اصلی ثبت کردن عادت‌های خرج کردنتان این است که آگاهی مالی پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید بر پول خود مدیریت موثری داشته باشید باید بدانید که پول از کجا می‌آید، برای چه چیزی خرج و از کجا خارج می‌شود. این تنها راهی است که از طریق آن قادر خواهید بود عادت‌های غلطی که اهداف مالی شما را به خطر می‌اندازند پیدا کنید.

به علاوه با ثبت کردن مخارج خود،‌ بهتر می‌توانید ببینید که آیا عادت‌های شما در راستای اولویت‌های مالی‌‌تان هست یا خیر. آیا هزینه‌های کوچکی که آن‌ها را نادیده می‌گیرید در حال افزایش یافتن هستند؟ آیا برای چیزهایی پول می‌دهید که استفاده‌ای ندارند؟ آیا راهی وجود دارد که هر ماه بتوانید کمی از مخارج خود را کم کرده تا به پس‌اندازهای خود اضافه کنید؟

واغلب یک نظر رک و پوست‌کنده بهترین چیزی است که می‌توانیم بگیریم. چه جایی بهتر از ریز حساب بانکی شما برای گشتن به دنبال جواب! این اعداد و ارقام بی‌طرف، حقیقت را آشکار می‌کنند.

۲.طرز فکر خود را تغییر دهید.

نتایج کارهایی که می‌کنید همیشه همان لحظه قابل مشاهده نیستند.

هیچ جایزه و مدالی برای زمانی که توانستید در یک ماه کمتر از درآمد خود خرج کنید، وجود ندارد. تقریبا هیچ‌کسی نیست که این را به شما تبریک بگوید. بعضی اوقات بهت‌زده هستید که چه نتایجی را به سرعت از محدود کردن سبک زندگی خود گرفته‌اید.

اما دوستان من، امیدوار بمانید. شما یک بازی طولانی را شروع کرده‌اید. بیشتر به فکر پیروزی‌های شخصی باشید و شادمانی اصلی را برای زمانی که توانستید بگوید از لحاظ مالی آزاد هستید، نگه دارید.

مدیریت پول به طرز فکرتان بستگی دارد. شما برخی لذت‌های کوتاه‌مدت را فدای یک آزادی بلندمدت می‌کنید. همیشه خط پایان را به خودتان یادآوری کنید و به این فکر کنید که گذشتن از آن چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

شما تبدیل به چیزی می‌شوید که به آن فکر می‌کنید. پس وقتی که اوضاع کمی ناامیدکننده می‌شود، نگاهتان را فقط به هدف خود متمرکز کنید، نه به چاله‌هایی که در مسیر شما برای رسیدن به آن وجود دارد.


۳. از بودجه‌بندی فرار نکنید.

در عمل چطور باید مخارج‌مان را دنبال کرده و طرز فکر مالی‌مان را تغییر دهیم؟ خب جواب این سوال نیز مانند نصیحت اولی که کردم کمی خشک و بدشکل است: شما به یک بودجه‌بندی نیاز دارید.

می‌دانم که این نیز یکی از همان نصایح قدیمی مالی است. اما نکته اینجاست که این نصیحت باید آنقدر تکرار شود تا به نتیجه برسد. بودجه‌بندی اساس و پایه‌ی امور مالی شماست.

این کار به شما خیلی چیزها را می‌گوید:

· چه میزان پولی هر ماه یا هر هفته وارد حساب من می‌شود؟

· چه میزان پول برای نیازهای ماهیانه از حساب من خارج می‌شود؟

· چه ماهی بیشتر از همه از نظر مالی سخت‌تر است؟

· چگونه زودتر برای این ماه‌های سخت آماده شده و بودجه‌بندی کرد؟

· آیا خرج غیرضروری وجود دارد که برای پس‌اندازها مشکلی ایجاد کند؟

· آیا در آماده‌ی بازپرداخت سالیانه اقساط یا رسیدن به اهداف پس‌اندازی خود در سر سال هستید؟

و بسیاری از موارد دیگر.


۴. ابتدا سهم خودتان را بپردازید.

آیا می‌خواهید بدانید بهترین ترفند برای اطمینان از اینکه کمتر از حقوق خود خرج می‌کنید، چیست؟ بازهم چیز عجیبی وجود ندارد. شما باید ابتدا سهم خودتان را بپردازید.

این یعنی پس‌اندازهای ماهیانه یا اقساط معمولی که دارید را به‌طور خودکار از حقوق خود کسر کنید. بدون اینکه دیده شوند، در ذهن بیایند و برای خرج کردن قرار بگیرند.

بهترین راه برای این کار چیست؟ من به‌شخصه تصمیم گرفتم مبلغی که می‌خواهم ماهیانه پس‌انداز کنم را مشخص کنم. ۳۰ درصد از حقوقم را انتخاب کردم. در ابتدای هر ماه، اولین تراکنش حساب من این است که ۳۰ درصد حقوقم از حساب اصلی من خارج می‌شود. حتی قبل از اینکه قبض یا قسطی را بخواهم پرداخت کنم.

با این کارهای ساده نه تنها آینده‌ی مالی خود، بلکه فرزندانتان را نیز تضمین می‌کنید و از استرس این روزها می‌کاهید؛ کافیست قدم به قدم این کارها را انجام دهید. سایت علف خرس، راهنمای شما برای رسیدن به موفقیت مالی خواهد بود؛ با ما همراه باشید.


مطالبی که ممکن است برای شما جذاب باشند:

تصورات اشتباه درمورد بودجه‌بندی را کنار بگذارید

«اول سهم خودت را بپرداز»؛ یک تکنیک مهم برای سرمایه‌گذاری بیشتر (بخش دوم)

موفقیت مالیبودجه‌بندینگرش مالیعادتهای مالیپس‌انداز
و راه‌های پیدا کردن آن www.alafkhers.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید