ویرگول
ورودثبت نام
alef_22
alef_22
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

تجربيات درمان كرونا

من و تعدادی از اطرافیانم کرونا گرفتیم و خدا رو شکر همگی خوب شدیم. من با اطلاعاتی که قبلا داشتم و مطالعه و جستجو در اینترنت و عطاری‌ها تونستم چند تا توصیه و داروی گیاهی مفید برای درمان کرونا پیدا کنم که همشو این جا برای شما می‌نویسم. من با عمل به این توصیه‌ها دوران بیماری بسیار آسونی داشتم. فقط یک روز در رختخواب بودم. روزهای دیگه شاید احساس کسالت و خستگی داشتم ولی می‌تونستم به کارهای روزانه‌ام برسم. وقتی می‌بینم بعضی‌ها چطور ترس و اضطراب دارن که مبادا مبتلا به این بیماری بشن و ابتلا به این بیماری رو مساوری مرگ می‌دونن واقعا دلم می‌سوزه.

البته شدت و ضعف بیماری در افراد مختلف با توجه به سن و وضعیت سلامتی و قدرت بدنی و حتی نوع تغذیه‌ای که افراد در زندگی‌ روزانه‌شون دارن فرق می‌کنه ولی من در بین اطرافیانم دیدم که حتی بیماران پیوندی و یا کسانی که بیماری زمینه‌ای سختی دارن مثلا تومور دارن و ...، تونستن از بیماری نجات پیدا کنن و خوب بشن. پس در درجه‌ی نخست اصلا نترسید و نگران نباشید. موضوع دیگه اینکه بعضی‌ از کارهایی که مردم به صورت روزانه برای در امان ماندن از این بیماری انجام میدن اتفاقا باعث بدتر شدن اوضاع میشه و مهمترین اون شستشوی زیاد و وسواس گونه و به ویژه استفاده از اسپری وایتکس و الکل هست که اینها حتی اگه شما به کرونا هم مبتلا نشید برای ابتلا به بیماری‌های ریوی کفایت می‌کنه. حتی من فکر می‌کنم اینکه بسیاری از پزشکان و پرستاران با وجود اینکه جوان و سالم بودن به دلیل این بیماری فوت کردن به خاطر استنشاق روزانه‌ی الکل و مواد ضدعفونی کننده‌ی شیمیایی در محیط بیمارستان‌ها بوده باشه.

با این مقدمه بریم سراغ توصیه‌ها.

این موارد رو من برای همه‌ی افراد مبتلا توصیه می‌کنم. حتی افراد سالم هم اگر به این موارد عمل کنن سیستم ایمنی بدنشون خیلی خیلی تقویت میشه.

خوراکی‌های مفید :

من خودم دو تا دمنوش اصلی برای خودم درست می‌کردم.

1. دمنوش نعناع- پونه- آویشن- کاکوتی- پنیرک- گلسرخ- مریم گلی- فراسیون سفید- چای کوهی- ریشه گل ختمی- مرزنگوش- - زوفا و ... این دمنوش رو هر روز صبح درست می‌کردم و تا شب سه نوبت گرم می‌کردم و میخوردم.

2. دمنوش زنجفیل- دارچین- قلنجان- میخک. این دمنوش رو درست می‌کردم و تا سه روز، روزی سه بار گرم میکردم و میخوردم. بعد از سه روز قوری رو خالی می‌کردم و دوباره این مواد رو دم می‌کردم. گویا دارچین و قولنجان تازه پس از سه روز در آب موندن، مواد اصلی شون وارد آب میشه.

غذاهای مفید:

غذاهای آبکی مثل عدسی- سوپ که اگه با گوشت خروس محلی پخته بشه خیلی مفیده- آش دندونی و ...

غذاهای مضر: غذاهای سرخ کردنی- غذاهای سنگین- ماهی

میوه‌های مفید: سیب و آب سیب

میوه‌های مضر: خربزه- خیار و کلا میوه‌های سرد

بوخور:

هر روز صبح زود اسپند و کندر و عنبر نسا دود کنید و با تمام وجود استشمام کنید.

عصرها، روغن بنفشه رو به نوک انگشت کوچک بریزید و داخل سوراخ‌های بینی بمالید. من در روزهای اوج بیماری احساس می‌کردم یک پنکه تو سرم داره کار میکنه که باعث میشه دیواره‌های بینی و کلا سرم خشک بشه. برای همین وقتی بخور می‌دادم یا عصرها روغن بتفشه میزدم به بینی‌م، احساس میکردم سرم گرمتر شده و اون سرمای خشک توی سرم کمتر می‌شد.

بخور اسطخودوس- آویشن- اکالیپتوس- مرزنگوش- گل بابونه و برگ گیاه مورد هروز یک تا دو بار. بعد از بخور سرتون رو بپوشونید. حتی میتونید این بوخور رو روی شعله‌ی آروم قرار بدید تا رایحه‌ش تو کل خونه بپیچه. این توصیه مخصوصا برای پاییز و زمستان که هوا سرد و خشک میشه خیلی مفیده. به طور کلی اصلا اجازه ندید توی ریه‌ها و یا بینی و سرتون احساس خشکی پیدا کنید. مواردی که تو این قسمت گفتم رو مرتبا انجام بدید.

لباس زیاد بپوشید و سعی کنید که به شدت عرق کنید. هرچقدر بیشتر عرق کنید مفیدتره.

جلوی باد سرد و باد کولر اصلا قرار نگیرید.

به هیچ وجه تاکید می‌کنم بی‌هیچ وجه بوی وایتکس و الکل و شوینده‌های شیمیایی رو استشمام نکنید. در عوض هر روز چند بار گلاب اسپری کنید تو محیط خونه.

سعی کنید در مدت بیماری، روزها نخوابید تا بتونید شب‌ها رو کامل بخوابید.

عسل همراه با سیاه‌دانه رو اگه صبح ناشتا بخورید براتون مفیده.

شربت عسل با آبلیمو که در آب ولرم حل شده باشه هم خیلی مفیده و هم سیتم ایمنی بدن رو قوی می‌کنه.

در مورد تب هم باید بگم که وقتی تب بالا شخص رو اذیت کرد و بیقرار کرد با پاشوره تبش رو پایین بیارید.

در مورد قرص‌های شیمیایی هم توصیه‌ای نمی‌کنم تا جایی که می‌تونید سراغ قرص نرید. چون هنوز اثرات قرص‌های مختلف بر روند درمان این بیماری شناخته نشده و ممکنه حال شخص رو بدتر بکنه مخصوصا در روزهای آغازین بیماری. البته فقط برای یکی از اطرافیان که بدن درد زیادی داشت، قرص استامینوفن دادم بهش بهترش کرد.

در کل اصلا خودتونو نترسونید. من خودم در بین اطرافیانم با همین روش‌ها پیرزن 75 ساله دارای فشارخون بالا که مبتلا شده بود رو درمان کردم.

البته افراد با سنین بالاتر معمولا با ابتلا به این بیماری بیشتر اذیت میشن ولی اگه چند روز درد بدن و سردرد رو تحمل کنن خوب میشن.

موارد بالا توصیه‌های عمومی بودن که خیلی از افراد با این توصیه‌ها خیلی راحت خوب شدن.

اما در صورتی که فردی به شدت مریض شده یا سالمنده یا کلا بدن ضعیفی داره این درمان‌ها رو هم می‌تونه کمک زیادی کنه:

در صورتی که سردرد شدید دارید میتونید پیشانی و پشت گوش‌ها رو با روغن سیاه‌دانه مالش بدید.

بعضی افراد به شدت احساس لرز می‌کنن، من برای یکی از اطرافیان کرم فلفل میزدم به بدنش که کمی بدنش رو گرم میکرد و از شدت لرز کم می‌کرد.

اگه سرفه‌های شدید دارید عرق زوفا و شربت 4 تخمه براتون مفیده. مخصوصا عرق زوفا كه در درمان سرفه مثل آب روي آتشه.

برای سرفه، غرغره‌ی آب نمک و عسل هم مفیده.

بخور جوش شیرین هم برای پاکسازی ریه مفیده.

بعد از بهبودی باز هم ممکنه افرادی سردرد داشته باشن، گذاشتن حنا به رفع این سردرد کمک میکنه.

دمنوش سیاه‌دانه هم برای مواردی که شخص بدن درد زیادی داره مفیده

برای سرفه‌های شدید زنجفیل- آرد- روغن زیتون و عسل رو به صورت مرهم درست کنید و روی سینه بگذارید.

برای سرفه‌های مداوم، شکر تیغال و عرق آویشن هم خوبه.

سیر و سیر ترشی هم به بهبود بیماری کمک می‌کنه.

برای تنگی نفس شربت آبلیمو به همراه عسل و خاکشیر میتونه مفید باشه.

به عنوان توصیه‌ی نهایی بازهم می‌گم اصلا نترسید و دیگران رو هم نترسونید. ترس از بیماری از خود بیماری خیلی بدتره.

به امید بهبودی همه‌ی بیماران.

كرونادرمان كروناترس از كروناطب سنتي كرونا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید