ویرگول
ورودثبت نام
علی ایمانی
علی ایمانی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

توضیح و معرفی روش ایفای نقش در مصاحبه و ارزیابی آموزش و پرورش

درود دوستان علی ایمانی هستم یک معلمک جوان امیدوارم با مطالبی که در این بلاگ برای شما می نویسم ذره ای شده در این راه شما را یاری کنم !

قبل از اینکه در مورد ایفای نقش بدونید بهتره بگم یکسری نکات در مورد اینکه یک تدریس مناسب و عالی چه ویژگی هایی داره یک پست دیگه قبلا نوشتم بدک نیست در مورد اونم یه مطالعه بکنید .

در جلسه کانون ایفای نقش ارزیابی اموزش و پرورش چی می پرسند ؟




کلمه ی ایفای نقش همون طور که از اسمش پیداست یعنی اینکه آقا شما بعد از اینکه بعنوان یه معلم تونستی تدریس موفقی داشته باشی ! حالا بیا در برابر دانش اموز یا والدین دانش آموز و یا حتی ممکنه سایر مدیران یه نقشی رو ایفا کن

البته چون امسال از کانون بحث گروهی هم در ارزیابی اموزش و پرورش استفاده شده لذا من از گزینه سوم که گفتم ایفای نقش در برابر سایر مدیران خودداری میکنم .

جا داره داخل پرانتز بگم دوستانیکه درخواست یک پکیج اموزشی در مورد مصاحبه و ارزیابی اموزش و پرورش دارند ,من لینک زیر رو پیشنهاد میدم تمام چیزی که نیاز داره بدونید در دوره اموزشی 22 ساعتی اورده :

https://irnestekhdam.ir/product/special-package-for-employment-interview-of-education-in-3-areas-according-to-the-latest-changes/

خب حالا فهمیدیم ما قراره یک نقشی رو بازی کنیم اما چه نقشی رو بازی کنیم و چجوری بازی کنیم ؟ !

دوستان از صحبت ها و تجربیات دوستانی که لطف داشتندد و نظراتشون رو در سایت دانش استخدام می نوشتند دیدم که اکثر دوستان نقش معلم در برابر والدین دانش آموزان رو بازی می کردند .

یعنی یکی از ارزیابان از قبل اماده شده تا در نقش (پدر و مادر) یه دانش آموزی که فرزندش دچار افت تحصیلی شده وارد اتاق میشه و مشکل فرزندش رو توضیح میده و حالا شما که معلم هستی بیا و توجبیه کن و یه راهکاری بده !

دوستان اصلا به زبون راحته ولی باید نقش رو بازی کنید پینهاد میکنم از قبل حتما تمرین کنید . اما برسیم به چند نکته بسیار مهم در مواجه شدن با این صحنه :

1) اگر والدین عصبانی بودند توی کلامشون نرید و یا صحبت های مخالف او نکنید تا بر آتش اونها اضافه بشه

2) از والدین دلیل اصلی ای که سبب شده به شما مراجعه کننند را بررسی کنید .

3) مشکلات رفتاری و دلایلی که باعث افت تحصیلی دانش اموزان می شوند را یک به یک با والدین مرور کنید ( برای پیدا کردن راه حل موثر)

4) راه حل درست و به موقع را بیان کنید

5) سعی کنید در روند آموزش دانش اموز از خانواده او هم بخواهید تا در روند تربیتش موثر باشند و همین طور اموزش ( مثلا چی ؟ مثلا در آخر بگید ما پیشنهاد میکنیم برای رفع این اختلال در دانش آموزان بازی فکری جسمی ...{فلان}... رو تهیه کنید و در روند تربیت و اموزش فرزندتون نقشی داشته باشید .

خلاصه برداری »»»»

کانون ارزیابی ایفای نقش چیه و چیکار باید بکنیم ؟!

قرار نیست در کانون ارزیابی ایفای نقش شاخ غول هوا کنی فقط در اکثر داوطلبین به این صورت برگزار شده که شما باید بعنوان یک معلم در برابر یک ارزیابی که نقش والدین ناراحت یک دانش آموز رو بازی می کنند نقش خودتون رو ایفا کنید .

خب حالا من چیکار کنم ؟ شما باید والد رو درک کنید و باهاش همدردی کنید و بعد مشکل دانش اموز رو با همفکری والد پیدا کنید و در نهایت یه راهکار براش ارایه بدید . همه این کار ها رو باید عملی انجام بدید و از قدرت بیان و ارتباطات بین فردیتون استفاده کنید برای جمع کردن موضوع .

اگر سوالی چیزی هست در بخش کامنت ها لطفا بیان کنید و بگید که موضوع پست بعدی چی باشه و روی چه جزییاتی بیشتر دقت کنم.

ایفای نقشدانش آموزکانون ایفای نقش در مصاحبهکانون ارزیابی ایفای نقش در مصاحبه اموزش و پرورش چیه و باید چیکار کرد؟
علی ایمانی.بعد از 3 سال تلاش معلم شدم . اینجا واست ریزه کاری های معلم شدن میزارم . برای #مشاوره ایمیل بزن : jaanmaonk@gmail.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید