ویرگول
ورودثبت نام
علی ایمانی
علی ایمانی
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

مهمترین سوال مصاحبه آموزش و پرورش که منو یکسال عقب انداخت!

سلام دوستان جان علی ایمانی هستم یک عدد معلمک!!

احتمالا شما برای آموزش و پرورش مصاحبه داری یا اینکه در آینده میخای مصاحبه کنی

دقیقا جایی امدی که هر روز واستون در مورد معلم شدن از آزمون تا نمونه سوالات مصاحبه آموزش و پرورش و گزینش مطلب میزارم .

پس دنبال کن و لایک کن چرا که قراره کلی ناگفته ها رو واست بگم

موضوع امشب خیلی مهمه چرا که یک اشتباه من باعث شد یکسال عقب بیافتم ... حالا دندون روی جگر بزارید تا تعریف کنم !؟

بله دوستان 3 سال طول کشید تا من معلم بشم اما خیالت راحت تجاربی که این مدت بدست آوردم رو بدون چشم داشتی در اختیارت قرار می دم .

اقا دقیقا سال دومی بود که آزمون شرکت کردم و فک کنم ششمین آزمون فراگیر بود که اموزش و پرورش هم همراه دستگاه های اجرایی دفترچش با هم بود .

من آزمون با نمره خوب قبول شدم توی شهرستان ما 8 تا نیرو میخواست که اگه اشتباه نکنم نمره من جزو سه نفر بالاترین نمره ها بود .

دوستان اگه جایی جمله بندیم مشکل داشت شما به بزرگی خودتون ببخشید چرا که دارم تند تند می نویسم تا بریم سر اصل مطلب ....

سال دومم بود که میرفتم مصاحبه از قبل یه سری سایت هایی رو توی اینترنت در مورد مصاحبه دیده بودم و یه چیزایی هم از پارسال یادم بود ( اما دوستان توجه کنید سوالات مصاحبه جوری نیستن شما بخواید با یکی دو تا جمله حفظی پاسخ بدید چرا که انگاری دارید 4 نفر به گفتگو نشستید و باید اونا رو قانع کنید!!)

از دست بر قضا مصاحبه کننده های خوبی گیرم افتادعه بود و وسط های سوالات بودیم که مصاحبه کننده پرسید:

فرض کن یکی از دانش آموزات به تدریست اهمیت نده و سر کلاس بازی دربیاره ! چجوری میخوای تربیتش کنی ؟؟

منم با خنده گفتم خب نوجوونه و باید بزارم بازیگوشیشو کنه و بعد اینکه خسته شد خودش آروم میگیره !! همونجا بود یکیشون گفت : خب اینجوری پیش بری به معلم بی عرضه ای تبدیل می شی و همه بچه ها شروع میکنن دستت میندازن !

سریع حرفمو عوض کردم !

گفتم خب کنارش میرم و از اون کاری که داره انجام میده ازش میخوام که نظم کلاس و حفظ کنه !! یکی از مصاحبه کننده ها گفت : جناب ایمانی شما داری با بچه 15-16 ساله صحبت میکنی

بچه ها توی این سن نصیحت حالیشون نمیشه !

اینجا بود که انگاری داشتم حس میکردم دوباره امسالم قراره خراب کنم . "اون لحظه دوست داشتم به التماس بیافتم به پاشون بیافتم بگم تورو خدا من کلی زحمت کشیدم لطفا بخاطر همچین موضوعی منو رد نکنید ... "

اما خوب از اونجایی که میدونستم التماس کردن نشونه ضعفه سعی کردم دوباره جملمو تکمیل تر کنم و پاسخ بیشتری بدم ..

دوباره گفتم : نه خب بالاخره دانش آموز خسته شده توی کلاس کنارش میرم و بهش میگم میتونی بری توی حیاط یه هوایی بخوری و بعدش بیای توی کلاس و درستو گوش بدی !!

اینجا بود که اون مصاحبه کننده مهربونه بهم یه لبخندی زد و گفت : جناب ایمانی بنظرت خودت زمانی که دانش اموز بودی , وقتی میدید یه دانش اموزی با این کار از معلمش آتو میگیره (چون بچه ها معمولا دوست دارن بیرون برن و توی این سن از درس خوندن و سر کلاس وایستادن بیزارن..) و اینجوری بقیه هم شروع به شلوغ کردن میکنن تا شما اونا رو بیرون بفرستی!!!!!!!!!!!!

خدایا انگاری تمومی نداشت . خلاصه بیش از 15 دقیقه راجع به همین سوال صحبت کردیم . یه دل میگفت بگو دانش اموز رو میکشم بیرون کتک میزنم تا برای بقیه درس عبرت بشه (: "میدونستم اینو بگم درجا رد میشدم " و در آخر بهم گفت : حالا ببینیم تدریست چجوریه ؟

من از استرس موضوع قبلی تدریس رو هم خراب کردم و خدا روز بد نیاره دوستان . سال دوم هم رد شدم .... اعتراض کردم ولی بعد از اینکه پرونده مو دیدن و گفتن شما از شایستگی های معلمی هیچ کدوم رو با نمره خوبی پاس نگردید. و

و افراد دیگه ای بودن که با نمره کمتر از تو ولی شایستگی بالاتر , اونا رو انتخاب کردیم ..... بعد در اخر همون مسول بهم گفت ببین تخصص رو میشه بهتون آموزش بدن ( در واقع تخصص رو بعد از قبولی در دوره چند ماهه در دانشگاه فرهنگیان کسب می کنید {بله عزیزان من قبولی ماده 28 هستم}) - اما شایستگی و ویژگی های فردی بسیار دشوار است .

الان که با خودم فکر میکنم میبینم بله درست می گفت : مثلا فردی که نمیتونه اعصابش رو کنترل کنه رو در نظر بگیرید این فرد سر کار هر جور هم خودش رو کنترل کنه بالاخره یه روزی شر ایجاد میکنه - حالا چه بهتر که کسی با نمره پایینتر از شما بیاد جای شما رو بگیره اما ویژگی های اون شغل رو داشته باشه.

بعدا در سال سوم من فهمیدم اون سوالی که از من پرسیده شد در زمره سوالات روانشناسی چالشی بوده و از همون ابتدای کار میتونستم خیلی راحت جمعش کنم !!

راستی اینو بگم سال سوم من از یه پکیج استفاده کردم از سایت دانش استخدام که واقعا مدرس فوق العاده ای بود و اینکاره بود - خودش زجر زیادی در این راه کشیده

سوالات زیاد هستند بخاطر اینکه این دوره کپی رایت داره نمیتونم اینجا بزارم اما لینکشو این زیر میزارم میتونید تهیه کنید دورشو

برای تهیش دوره مصاحبه اینجا کلیک کن.

امیدوارم شما همین اولین بار هم در آزمون و هم در گزینش و هم تحقیقات قبول بشید و به زندگیتون برسید چرا که میدونم استخدام شدن جزو اهداف میان مدتون هست و اهداف بزرگتری هم در سر دارید . پس دوستان از هر فرصتی که پیش اومده میتونید برای موفقیت در قبولی استفاده کنید .

دانلود نمونه سوالات مصاحبه اموزش و پرورشنمونه سوالات حیطه عمومی و اختصاصی و تخصصی جدید اموزش و پرورش 1402سوالات روانشناسی مصاحبه و گزینش
علی ایمانی.بعد از 3 سال تلاش معلم شدم . اینجا واست ریزه کاری های معلم شدن میزارم . برای #مشاوره ایمیل بزن : jaanmaonk@gmail.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید