ویرگول
ورودثبت نام
علی انزابی
علی انزابی
خواندن ۵ دقیقه·۵ سال پیش

داستان بازی زندگی در سال 98

توی پست قبلی گفتم که به جای هدف گذاری ، می خوام 365 روز زندگی خودم رو توی سال 98 بازی کنم و اسمش رو گذاشتم بازی 98 . انجام این بازی برای خودم جالب و هیجان انگیزه .

خب هر بازی برای خودش یه داستانی داره .داستان بازی 98 اینطوری شروع میشه :

تصور کنید که سال 98 آخرین سال زندگی شماست . اگر فقط یک سال دیگه فرصت داشته باشید ، دوست دارید چطوری زندگی کنید ؟ چه ایده هایی ؟ چه رویاهایی ؟ چه چیزهایی می خواهید از خودتون به جا بگذارید ؟ دوست دارید که این یکسال رو چطوری زندگی کنید ؟

داستان بازی

سال 98 آخرین سال زندگی شماست و به شما مأموریت داده می شود که به یک شهر دورافتاده بروید که هیچ کسی رو در اونجا نمی شناسید. شما تنها هستید و تنها چیزهایی که دارید :

  • 10 هزار تومان پول به عنوان سرمایه
  • استعداد ها و توانایی های فردی
  • می تونید بخندید ، محبت کنید ، چیزهای جدید یاد بگیرید ، شکرگذاری کنید ، طلوع آفتاب رو ببینید ، توی طبیعت قدم بزنید ، شکفتن یه شکوفه رو تماشا کنید و ...

شما باید با مردم ارتباط برقرار کنید ، درآمد کسب کنید و سالم بمونید . یعنی سه تا از اهدافی که داریم ، پیشرفت مالی ، بهبود روابط و سلامتی خواهد بود .

مأموریت بازی

شما باید در هر مرحله از بازی ، سرمایه خودتون رو دو برابر کنید .

اینکه هر مرحله چقدر طول میکشه و این بازی چند مرحله خواهد داشت ، به خودتون بستگی داره . شما فقط یکسال برای کل بازی وقت دارید .

قوانین بازی

1- در هر مرحله، یک سرمایه، هدف و پس‌انداز دارید.

سرمایه اولیه: 10 هزار تومان است که ترجیحاً باید از دسترنج خودتان یا هدیه، بردارید. سرمایه‌ی اولیه نباید قرض باشد.

هدف: کسب دو برابر سرمایه فعلی است. اگر پولی که کسب کردیم، بیشتر از دو برابر سرمایه بود، به‌حساب پس‌انداز ما می‌رود.

2- اگر در هر مرحله، بیشتر از هدف درآمد کسب کردید، باید حتماً آن را به‌حساب پس‌انداز منتقل کنید و امکان پرش از روی مراحل وجود ندارد.

3- اگر در مرحله‌ای کمتر از هدف، درآمد کسب کردید، کار را تا جایی ادامه می‌دهید که به هدف مرحله برسید؛ و اگر ضرر کردید و پول خود را از دست دادید، مانند بازی مار و پله، باید به مراحل قبلی بازگردید. از مرحله‌ای شروع می‌کنید که سرمایه‌ی موردنیازش را داشته باشید.

4- کارمندی و استخدام ممنوع!! یعنی پولی که از طریق کار کارمندی کسب می‌کنید، قابل‌قبول نیست و باید حتماً از ایده‌ی خود درآمد کسب کنید و ارزش‌افزوده‌ای ایجاد کنید یا مشکلی را حل کنید و نیازی را برطرف کنید.

5- دلالی ممنوع!! یعنی خریدوفروش یک کالا به‌تنهایی قابل‌قبول نیست. خریدوفروش کالا تنها به شرطی قابل‌قبول است که برای آن محصول، ارزش‌افزوده ایجاد کنید یا خدماتی در کنار آن ارائه دهید .

6- شما باید یک دفترچه ایده داشته باشید. سرمایه اولیه و هدف خود را در بالای صفحه بنویسید و ایده‌ها، راه‌ها و روش‌های خود را در زیر آن درج کنید. می‌توانید در هر مرحله، تاریخ و روش انجام کار را نیز یادداشت کنید.

7- نگران نباشید که مراحل بالاتر چگونه پیش خواهد رفت و فقط روی مرحله جاری تمرکز کنید. فکر کردن به دوردست‌ها شما را ناامید می‌کند. «تمرکز» یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت در کار است.

8- شما حق ندارید سرمایه خود را خرج کنید. فقط از پس‌انداز (که سود شماست) می‌توانید خرج کنید. نحوه‌ی خرج کردن پس‌انداز به این صورت است که پول پس‌انداز شده را به این صورت تقسیم کنید:

  • 10 درصد از این پول رو ببخشید
  • 10 درصد رو سرمایه گذاری کنید
  • 10 درصد رو صرف تفریح و سرگرمی کنید .
  • 20 درصد رو صرف آموزش و افزایش مهارت های خود کنید .
  • 50 درصد رو صرف هزینه های احتمالی کنید .

9- شما در حالت کلی اجازه استفاده از منابع و امکانات (خارج از سرمایه خود) را ندارید. به‌عنوان‌مثال رایانه، دستگاه تکثیر، اتومبیل و ... فقط در صورتی می‌توان از این منابع استفاده کرد که پس از اتمام مرحله، از ارزش آن‌ها کاسته نشود و یا هزینه‌های احتمالی آن از محل سرمایه، پرداخت شود.

10- شما در هر مرحله، 4 کپسول انرژی دارید که باید مرتب شارژ و دشارژ شود.

  • انرژی جسمی
  • انرژی فکری
  • انرژی احساسی
  • انرژی معنوی.

11- نکته آخر این‌که کاری را انجام دهید که به آن عشق می‌ورزید و از آن لذت می‌برید. در همه‌ی استارتاپ‌های موفق، صاحب استارتاپ، به ایده‌ی خود عشق می‌ورزد و از کار کردن روی ایده‌ی خود واقعاً لذت می‌برد.



من کارمند هستم و زندگی کارمندی دارم ولی باید زمان هایی از زندگیم رو برای این بازی خالی کنم . کارهایی که من باید در این بازی انجام بدم اینه که :

  • برای 365 روز سال ، 365 تا موضوع انتخاب کنم یاد بگیرم و در موردشون صحبت کنم . این موضوعات باید در مورد رشد فردی من باشه ، خیلی خلاصه ، کوتاه ، کاربردی من رو هر روز یک پله ارتقا بده .
  • هر روز باید به خاطر 5 تا از نعمت هایی که دارم خدا رو شکر کنم . نعمت های هر روز نباید تکراری باشه.
  • هر وقت در طول روز کم حوصله شدم ، حالم خوب نبود ، احساس بدی داشتم ، فورا حال خودم رو خوب کنم و به احساس خوب برسم . مثل یه بچه نوزادی که داره گریه میکنه و تو هر طور شده باید بخندونیش. مثل کسی که روزه گرفته و حواسش هست که چیزی نخوره منم باید هر لحظه حواسم باشه که حال دلم خوب باشه و احساس خوبی داشته باشم .
  • آدم ها و کانال هایی که اخبار ناامیدکننده و مأیوس کننده رو بهم تزریق میکنن باید از مدار زندگیم خارج کنم و یا کمتر بهشون توجه کنم .


من با انگیزه بالا سعی می کنم هر چه سریع تر شروع کنم و گزارش هایی که اینجا قرار میدم صوتی باشه .

منتظر شروع بازی باشد و اگر نظری دارید بهم بگید .

قهرمان زندگی مندو برابر کردن پولبازی زندگیgamificationبازی 98
برنامه نویس ، نویسنده و به دنبال رشد فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید