علی قدرتی
علی قدرتی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

GRASP

GRASP Principles
GRASP Principles

الگوهای نرم افزاری تفویض کلی مسئولیت ، General Responsibility Assignment Software Principles (Patterns )(یا اصول)، به اختصار GRASP، مجموعه ای از "نه اصل اساسی در طراحی شی و انتساب مسئولیت" است اولین بار توسط Craig Larman در سال 1997 کتاب Applying UML and Patterns منتشر شد.

الگوها و قواعد مختلف استفاده شده در GRASP عبارتند از:

همه این الگوها برخی از مشکلات نرم افزاری مشترک بسیاری از پروژه های توسعه نرم افزار را حل می کنند. این تکنیک ها برای ایجاد روش های جدید کار اختراع نشده اند، بلکه برای مستندسازی و استانداردسازی بهتر اصول برنامه نویسی قدیمی و آزمایش شده در طراحی شی گرا ابداع شده اند.

لارمن میگوید "ابزار طراحی حیاتی برای توسعه نرم افزار، ذهنی است که در اصول طراحی به خوبی آموزش دیده است و نه UML یا تکنولوژی دیگری." بنابر این اصول GRASP واقعا یک مجموعه ابزار ذهنی است، یک کمک آموزشی برای کمک به طراحی نرم افزار شی گرا.

الگو Pattern

در طراحی شی گرا، یک الگو، توصیفی است از یک مشکل و راه حل آن که میتواند در زمینه ی موضوعی جدیدعنوان شود. به بیان ساده تر، الگو یک جواب عمومی، برای برخی مشکلات و مسايل عمومی است، که برای آن نامی خاص که توصیف کننده هم باشد گذاشته شده.

graspgrasp principlessoftware engineeringdesign patternssolid
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید