علی .م
علی .م
خواندن ۱۶ دقیقه·۵ سال پیش

نقد Star Wars Battlefront II-روتوشی بر دروغ های الکترونیک آرتز

بازی Star Wars Battlefront II آرمان شهری هست که از دور ندای یک تجربه بی عیب و نقص را می دهد.اما زیر پوست این آرمان شهر،همه چیز پر از عیب و نقص است.همه چیز در این شهر معیوب است.

دارث ویدر ویودا+بقیه
دارث ویدر ویودا+بقیه

پس از دو سال هنوز هم وقتی به بازی Star Wars Battlefront II نگاه می‌کنم تنها چیزی که پیش رویم قرار دارد دنیایی هست پر از پتانسیل های از دست رفته،یک آرمان شهر دروغین.پتانسیل هایی که فدای عطش همیشگی EA و سیاست های غلط آن در برار جامعه گیمر ها شد.همان عطش همیشگی که گویا فقط با مطمئن شدن از عرضه سالانه و پشت سر هم قرار دادن عناوین تریپل A و تپل فرو کش می‌کند.عطشی که بازی ها را به سمت یک تاریخ انتشار فرضی هل می‌دهد در حالی که این آثار پر از نواقص ریز و درشت هستند،از هسته اصلی گیم پلی که پر از باگ های ریز درشت هست تا لنگ زدن کمیت بازی در عملی کردن حتی کوچک ترین وعده هایش.این اثر شاید بعد از دو سال هنوز هم محتوای جدید دریافت کند اما با هر محتوای جدیدی که دریافت می‌کند،مشکلات جدیدتری و بزرگت تری نیز دریافت می‌کند.بتل فرانت 2 مثل موز سبز رنگی می‌ماند که زودتر از موعد چیده شده و حالا فروشنده قصد دارد با گذاشتن آن در انبار و پخش گاز نیتروژن،رنگ و رویی به آن ببخشد اما پس از دو سال هنوز موفق نشده است،این موز شاید دیگر سبز نباشید اما هنوز هم آن موز زرد و شیرینی که وعده اش را داده بودند نیست.به واقع تنها چیزی که الکترونیک آرتز به دست ما داد موز بود!

بتلفرانت 2 شاید به بدی آن روز های عرضه نباشد و ea بیخیال زدن جیب گیمرهای بدبخت بیچاره که 60 دلار برای بازی پرداخته بودند شده باشد اما هنوز هم حتی نزدیک به آن اثری که قولش را داده بود نیست.لوت باکس هایی که در زمان عرضه بازی جنجال به پا کردند حالا از بازی حذف شده اند.این لوت باکس ها با پرداخت های درون برنامه ای به دست می‌آمدند و شامل واحد پول بازی و استارکارد هایی می‌شدند که به طور مستقیم در هسته اصلی گیم پلی تاثیر داشت.به طرز ناعادلانه ای با پرداخت پول امکان پیشرفت سریع و بدون دردسری در بازی وجود داشت در حالی که این مسیر برای بقیه افرادی که پول اضافه نمی‌پرداختند سخت و ناعادلانه بود،عملا با یک عنوان PAY TO WIN طرف بودیم.هر چقدر بیشتر لوت باکس باز می‌کردید،استارکارد های بیشتر و درنتیجه امکانات بیشتری داشتید.چرا که این استار کارد ها به طور مستقیم در سطح توانایی کلاس های بازی تاثیر داشت و به طور مثال میزان سلامتی پایه را افزایش می داد یا اصلا توانایی های جدیدتری در اختیار هر کلاس می‌گذاشت.این اتفاق در حالی می‌افتاد که شما وارد یک سرور می‌شدید و با بازیکن هایی روبرو می‌شدید که در همان روزهای اول همه اسباب بازی های بازی را داشتند و شما در مقابلشان عملا تفنگ آبپاش داشتید.علاوه بر سیتسم (p2w(pay to winبسیار ناجوانمردانه بازی،سیستم درستی هم برای رنک بندی بازیکنان وجود نداشت تا لااقل بازیکنان هم سطح با هم به بازی بپردازند؛مشکلی که هنوز پا برجاست و شما با تجربه 5 ساعت بازی با بازیکنانی دسته بندی می‌شوید که لاقل 1000 ساعت تجربه بازی دارند.بماند که گاهی در یک تیم همه بازیکنان تازه کار و تیم دیگر همگی بازنشستگان این بازی!مشکلات که نه،دزدی های اکترونیک آرتز از جیب شما همینجا تمام نمی‌شد بلکه شما با اینکه 60 دلار پرداخته بودید باید برای آزاد کردن هیروهای بازی نیز یک بار دیگر پول پرداخت می‌کردید یا از طریق خرید درون برنامه‌ای یا از طریق اعتبار بازی که قطره چکانی به بازیکن پرداخت می‌شد و برای آزاد کردن یک هیرو به طور متوسط نیاز به 10 ساعت زمان داشتید!

با کمی ارفاق اینبار آناکین های گرند رو داره:))
با کمی ارفاق اینبار آناکین های گرند رو داره:))

شاید ea بازی را از آن وضعیت اسفناک p2w خارج کرده باشد و دست از خالی کردن جیب گیمر جماعت برداشته باشد اما هنوز هم با یک بازی پر از اشکال طرف هستیم که نه تنها انتظارات مخاطب را بر‌اورده نمی‌کند بلکه حتی سایه ای از آن چیزی که الکترونیک آرتز وعده اش را به ما داده بود هم نیست.پس از عرضه Star Wars Battlefront در سال 2015 بود که این اثر به جهت نداشتن یک قسمت داستانی و حتی یک قسمت آفلاین درست درمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.دنیای جنگ ستارگان از پتانسیل بالایی برای داستان گویی برخوردار بود و الکترونیک آرتز حتی سعی هم نکرده بود که یک بخش داستانی در بازی خود قرار دهد.بخش آفلاین بازی محدود می‌شد به یک بخش آرکید جمع و جور که به طرز اسفناکی خسته کننده و به شدت بدون چالش بود.هوش مصنوعی به طرز مضحکی گریه آور و تاریخ گذشته بود. تنها چالشی که بازی در درجه های سختی بالاتر ایجاد می‌کرد،ریختن گله ای دشمنان به روی سر شما بود.انتقادات فراون به این اثر باعث شد که ea قول یک بخش داستانی پر‌ و پیمان را برای بتل فرانت 2 بدهد.یک بخش داستانی با داستانی متفاوت نسب به بقیه آثار دنیای جنگ ستارگان.اینبار شما نقش یک افسر امپراطوری را در داستان ایفا می‌کردید و قرار بود از زاویه نگاه امپراطوری به ماجرا نگاه کنید.اما همه این ها فقط یک دروغ کثیف بود برای ایجاد هایپ بیشتر.دروغ کثیفی که حتی 4 مرحله هم دوام نداشت.در همان ساعات ابتدایی شخصیت اصلی داستان،آیدین ورسیو خیلی سریع توبه می‌کند و به جبهه حق،ببخشید شورشی ها می‌پیوندد.خط داستان بازی به قدری ضعیف و خطی هست که گویا اصلا داستانی وجود ندارد و بازی به دنبال بهانه‌ای هست تا جنبه های مختلف بخش آنلاین بازی را به شما نشون بدهد.مشخص است که حتی کوچک ترین تلاشی برای در نظر گرفتن یک خطی داستانی بهتر که با محتوای بیشتری همراه باشد انجام نگرفته است؛حتی همین خط داستانی ضعیف هم به بی رمق ترین و بی احساس ترین شکل ممکن روایت می‌شود.هیچ منطقی در این داستان وجود ندارد،انگار نه انگار که آیدین ورسیو تا دیروز فرمانده یکی از مخوف ترین اسکواد های امپراطوری بود و داشت شورشی ها را تکه پاره می‌کرد.این کاراکتر شما بود که با نابودی دومین ستاره مرگ اشک در چشمانش حلقه زد.اما هیچکدام از این ها اهمیت خاصی ندارد،چرا که احساسات کاراکترها به قدری ضعیف به نمایش درآمده که هیچ حس همزاد پنداری با رفتار‌هایشان در شما ایجاد نمی‌شود وفقط عجله دارید تا زودتر خط داستانی را تمام کرده و از اعتبارش برای باز کردن اسکین های جدید استفاده ببرید.حتی انشتار بسته الحاقی Resurrection هم دردی از این بخش داستانی بی هدف دوا نمی‌کند و به نوعی خودش مشکلی اضافه شده بر مشکلات دیگر است،مثل بازیکنی که نیم فصل به تیم اضافه می‌شود تا مشکل خط حمله را حل کند اما زرتی مصدوم می‌شود.به طور خلاصه بخش داستانی این بازی فاقد یک داستان دارای کشش،دچار کمبود محتوا و عدم ارزش تکرار است.این افتضاح گریه آور با توجه به پتانسیل های مدیومی که از آن نشات گرفته است؛انتخاب های فراوانی از نظر خط داستانی داشت که گویا بدترینش را انتخاب کرده است.شاید برای بتلفید خط داستانی مهم نباشد و به نوعی یک حالت آموزشی بخش آنلاین به حساب بیاید اما در مورد استاروارز از این خبر ها نیست و نبود یک بخش داستانی گیرا و پر از پلات بسیار نابخشودنی است.این دست پخت خاله خرسه حتی با نادیده گرفتن مدیوم استاروارز و با توجه به سنت های دایس باز هم یک بخش آموزشی قابل قبول برای بخش آنلاین محسوب نمی‌شود و اگر کمی برای خودتان و وقتتان ارزش قائل باشید اصلا سمتش هم نمی‌روید

قل میخورمو قل میخورم،میخوام جدای پیدا کنم!
قل میخورمو قل میخورم،میخوام جدای پیدا کنم!

اما از فاجعه بخش داستانی بازی که بگذریم ممکن است کمی خوشی در بخش آنلاین بازی پیدا کنیم هر چند زودگذر.این بازی به عنوان یک اثر اکشن شوتر،دارای هسته گیم پلی قابل قبولی در هر دو زمینه هست.هسته اصلی گیم پلی بازی شباهت های بسیاری به مجموعه Battlefiled،دیگر ساخته استودیو دایس دارد و یک میدان نبرد تمام عیار با تمام امکانات اما اینبار از نوعی کهشکانی و جنگ ستارگانیش را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد .حتی با انشتار مد cpaital supremacy که شباهت بسیاری با مد Conquestبتلفید دارد،گیم پلی بخش آنلاین این دو اثر شباهت بسیار بیشتری به یک دیگر پیدا می‌کنند.واحد های به یادماندنی نظامی جنگ ستارگان از استار فایتر ها تا تانک ها یا واحد نیروی زمنی مثل درودیکاها،کلون کامندوها،ارک تورپور ها و دروید کماندوها و خیلی دیگر به بهترین شکل تحت قالب کلاس نیروهای کمکی به تصویر کشیده شده اند و شما از قرار گرفتن در نقش این واحد ها لذت مضاعفی می برید.هیچ وقت اولین باری که با درویدیکاهای معروف فیلم فانتوم منس یه کیل استریک درست حسابی گرفتم را یادم نمیرود،عملا داشتم آناکین اسکای واکر رو تو مپ کاشیک دنبال می‌کردم.دایس به خوبی موفق شده است یک سیستم گان پلی قابل قبول ایجاد کند که بتواند نیازهای بازی را بر طرف کند.گان پلی بازی بار بخش اعظمی از گیم پلی بازی را به دوش می‌‌کشد که نه می‌توان با توجه به انتظار هوادارن از بیشتر بودن نقش دوئل های لایت سیبری و جنگ ستارگانی بودن ترش مثبت محسبوش کرد نه می‌توان یک نکته منفی در نظر گرفت.گان پلی شاید از سیستم پیچیده و پر متغیری مثل گان پلی بازی کانتر استرایک بهره نبرد اما استاندارهای حداقلی را تامین می‌کند و تنها نقطه ضعف اساسی که دارد مسائل هیت باکس هستند که به خودی خود شدید نیست و شاید بتوان از آن ها چشم پوشی کرد؛اما با توجه به وضعیت فاجعه بار نت کد سرور های بازی و مشکلات ریز و درشتی که هر آپدیت به بازی اضافه می‌کند،می‌توانند بسیار آزار دهنده و درد اورد باشند.به واقع مشکل اصلی بازی هنوز هم حل نشده و پس از 2 سال با انتشار آپدیت های ریز و درشت گیم پلی از باگ های بسیاری رنج می‌برد.گرچه کار استودیو دایس در قبال حمایت از بازی و انتشار بسته های الحاقی و محتوای جدید برای این اثر قابل ستایش است اما نمی‌توان مشکلاتی که با انشتار هر آپدیت به بازی اضافه ‌می‌شوند را نادیده گرفت.بازی پس از دو سال هنوز هم هیچ سیستم مناسبی برای رده بندی بازیکنانش ندارد که این موضوع ضربه بزرگی به تجربه گیم پلی افراد وارد می‌کند.هیچ گیمری دوست ندارد در ابتداری تجربه یک بازی با بازیکنان به شدت با تجربه تر و قوی تر از خودش روبرو شود و فقط مرگ های پشت سر هم را تجربه کند.اینکار نه تنها لذت بازی کردن را از بین می‌برد بلکه هیچ چیزی به تجربه بازیکن اضافه نمی‌کند و تاثیری هم در روند پیشرفت قوس یادگیری بازی ندارد.گیم پلی بازی هم از مشکلات ریز و درشت این آپدیت ها در امان نمانده است.این آپدیت ها که خود برای حل مشکلات قبلی بازی اضافه می‌شوند،معمولا نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلات بسیاری نیز اضافه می‌کنند.این مشکلات بیشتر خودشان را در زمینه گیم پلی بازی نشان می‌دهند.به طور نمونه می توان به مشکل عدم ایجاد تعادل در گیم پلی بین کلاس های بازی اشاره کرد که روز به روز به جای بهتر شدن و رسیدن به تعادل بدتر می شود.این مشکل ضربه سنگینی به تجربه بازیکنان از این اثر وارد می‌کنند و تقریبا حالتی روتین به خود گرفته است؛بدین شکل که ابتدا هر کلاس یا هیرو دارای مشکل قدرت بیش از حد است و اصطلاحا به یک نرف درست حسابی نیاز دارند تا بالانس شود اما سازندگان انقدر در این روند تضعیف پیش می‌روند که پس از مدتی کاراکتر مورد نظر به قدری ضعیف می‌شود که دیگر کسی حتی به سمتش نیز نمی‌رود و سازندگان دوباره مجبور به باف کردن یا قوی تر کردن کاراکتر می‌شوند.در واقع هیچ ایجاد تعادلی در بازی وجود ندارد و این عنوان و بازیکنانش اسیر افراط و تفریط شده اند.از گان پلی بازی گرفته که پس از هر آپدیت مشکلات ریز و درشتی در رابطه با هیت باکس و بالانس بلستر های بازی پیدا می‌کند تا سیستم مبارزات هیرو های بازی که با هر آپدیت به غیر از نابودی بالانس هیروها گویا گیم پلی اش دوباره از نو با مشکلاتی عجیب تر بازنویسی می‌شود و بازیکنان التماس می‌کنند که وضعیت لااقل به همان حالت قبلی برگردد!در واقع هیچ لذتی در استاروارز ثبات ندارد،همه لذت ها لحظه‌ای هستند.لحظه هایی که در گرو وضعیت مناسب یا نامناسب سرور های بازی هستند.بتل فرانت شاید بدترین وضعیتی را که سرور های یک بازی آنلاین می‌تواند داشته باشد را دارا هستند.از مشکلات سرویس اوریجین که با گیمر های ایرانی دارد و تحریممان کرده که بگذریم؛سرور های بازی به خودی خود نیز از مشکلات بسیاری از تیک ریت گرفته تا ثبات ارسال داده بین مشترک و سرور رنج می‌برند.مشکلاتی که حقیقتا کاسه صبر هر گیمری را لب‌ریز می‌کنند و نمی‌توان به هیچ وجه بر آنها چشم پوشی کرد.اساسی ترین مشکلی که تمام مشکلات را به زیر سایه خود می‌برد همین وضعیت اسفناک سرور‌های بازی هستند.به قولی برای یک بازی که تکیه زیادی به بخش آنلاین خود دارد قباحت دارد که سرورهایش انقدر درب و داغان باشد.هر بار که وارد بازی می‌شوم آروز می‌کنم که ایکاش وارد یک سرور خوب بشوم تا شاید فارغ از مشکلات اصلی گیم پلی لااقل کمی بتوانم لذت ببرم.مشکلات شبکه بازی انقدر وخیم است که ممکن است گاهی مواقع حتی تا چند روز نیز نتوانید بازی کنید!از آنجایی که سرور های هر مود بازی با یکدگیر متفاوت هست هر چند وقت یک بار با ارور عجیبی مواجه می‌شوید که به شما اجازه نمی‌دهد که وارد یک حالت خاص آنلاین بازی بشوید و به بازی کردن بپردازید در صورتی که با بقیه حالت های آنلاین بازی هیچ مشکلی ندارید،شاید عجیب ترین مشکل سرورهای آنلاین یک بازی در نوع خودش.این مشکل وخیم سرور ها تنها خبر از یک چیز می‌دهد آن هم بی مسئولیتی دایس و الکترونیک آرتز نسبت به این مسئله،چرا که دیگر مجموعه پر طرفدار این ناشر و استودیو،بتلفید،از این مشکلات تا این حد ر رنج نمی‌برد و سرورهایش از وضعیت شبکه و اصطلاحا نت کد بسیار بهتری بر خوردار هستند.

یا انجام میدی یا انجام نمیدی هیچ سعی کردنی وجود نداره-یودا (ع)
یا انجام میدی یا انجام نمیدی هیچ سعی کردنی وجود نداره-یودا (ع)

بازی حالت های مختلف وجدیدی را در بخش آنلاین به شما ارائه می‌دهد که به خوبی از پس وظیفه خطیر سرگرم کردن مخاطب بر‌می‌آیند اما این اثر نتوانسته اکثر حالت های خوب اثر قبلی راحفظ کند چه برسد که چیزی هم بهشان اضافه کند.عملا حالت های استارفایتر،بلست و اکسترکشن که از حالت های محبوب و پر از بازیکن عنوان قبلی بودند در این اثر به طور کامل نابوده شده اند و پرنده هم درون سرورهایشان پر نمی‌زد.شاید حالت استارفایتر هنوز ته مانده جانی در بدن داشته باشد که انقدر تکراری هست و گیم پلی یکنواختی دارد که بیشتر از 1 ساعت نمی‌توان تحملش کرد عملا این حالت تبدیل شده به چرخیدن فایتر ها به دور یکدیگر هیج حسی اکشنی نمانده است.حالت استارفایتر مختص هیرو ها که بماند،عملا هیچ گیمی درونش جریان ندارد.به شخصه ماهی یک بار سری به این حالت می‌زنم و نیم ساعتی تجربه‌اش می‌کنم وگویا پس از دریافت دوز کافی داروی مورد نظر تا ماه دیگر کاریش ندارم.شاید بتوان محبوب ترین حالت های بازی را،حالت های Galactic Assault،Capital Supremacy،ewok hunt و حالت مختص نبرد قهرمانان بازی یعنی Heros Vs Villainsنامید.حالات گالاکتیک اسلات و کپیتال سوپرمسی همان حالات شلوغ بازی هستند با 40 بازیکن که تجربه کامل یک نبرد از دوران کلون وارز یا نبرد های امپراطوری را به شما ارائه می‌دهند.برای حالت GA در حال حاضر 14 نقشه و برای حالت CP در حال حاضر 5 نقشه در اختیار بازیکنان قرار دارد.حالت شکار ایواک هم یک حالت متفاوت نسبت به بقیه حالت های بازی هست که یا در نقش استورم‌تورپر یا درنقش ایواک های بامزه فیلم بازگشت جدای قرار می‌گیرد ودر سیاره اندور به شکار یکدیگر می پردازید.بازی به نوعی با توجه به تاریکی نقشه و دوربین اجباری حالت اول شخص برای استورم‌توروپر ها در این حالت کمی موفق می شود حس ترس یا استرس را در مخاطب ایجاد کند که به نوع خودش جالب است.در نهایت هم حالت HVV یک تجربه فوق العاده از قرار گفتن شخصیت های برجسته دنیای جنگ ستارگان در مقابل هم و تنین برخورد شمشیر های نوری به هم را به بازیکن ارائه می‌دهد.در این نسخه تا به حال 20 هیرو در بازی وجود دارد که پیشرفت بزرگی نسبت به 14 هیرو اصلی بازی اول هستند که فقط 6 تایشان رایگان در اختیارتان بود و بقیه از طریق خرید بسته الحاقی قابل خریداری بودنداما در حال حاضر در بتل فرانت 2 همه این هیرو ها از اول در اختیار بازیکن قرار دارند.این عمل به نوعی جبران مافاتی بود بر مشکلات ماه های ابتدایی بازی در قبال هیرو ها.با این حال همه این حالات از مشکلات عدم بالانس گیم پلی،عدم وجود سیستم رده بندی بازیکنان،باگ های ریز درشت ،مشکلات وخیم سرورها و کلی مشکل ریز و درشت ناشی از آپدیت های ماهانه رنج می‌برند که تمام شیرینی آن ها را به تلخی بدل مي کند.به تازگی یک حالت جدید کواپ و یک حالت آفلاین instant action نیز به بازی اضافه شدند که به نوعی سعی در پوشش کمبود محتوای قسمت آنلاین بازی داشتند.حالت کواپ واقعا حالت قابل قبول و استانداری هست که در این حالت 4 بازیکن به همراه هوش مصنوعی در مقابل یک تیم تماما متشکل از هوش مصنوعی قرار می‌گیرند وسعی می‌کنند رالی پوینت های هر مپ را تسخیر کنند تا به فاز بعدی مپ برسند و هوش مصنوعی هم پیشرفت قابل قبولی نسبت به حالت داستانی داره.با اینحال در حالت آفلاین instant action که به همراه حالت کوآپ منتشرشد هوش مصنوعی تعریفی ندارد و به طرز عجیبی ضعیف تر از حالت کواپ هست.حالت instant action به نوعی یک تجربه آفلاین از حالت کپیتال سوپرمسی هست که بازیکن باید پست های فرماندهی را تسخیر کند و با حفظ آن ها امتیاز کسب کند.حتی بدون توجه به مسئله عجیب اختلاف سطح هوش مصنوعی در حالت آفلاین نسبت به آنلاین این مود هم دردی از وضعیت محتوای درب و داغان عرضه شده برای حالت آفلاین دوا نمی‌کند.شاید این مود را فقط در خوشبینانه ترین حالت بهبودی بر مود آرکید بازی که از اول وجود داشت در نظر گرفت.حالت آرکید بازی عملا یک حالت از دست رفته بدون هیچ چالش و جذابیتی هست که حتی برای زمان بیکاری هم جذابیتی ندارد.

مصداق بارز ضرب المثل آشنا دیدی بلاکش کن-تانک دیدی فرارش کن
مصداق بارز ضرب المثل آشنا دیدی بلاکش کن-تانک دیدی فرارش کن

در آخر BattleFornt 2 یک دنیای پر زرق و برق است که در لایه های زیرینش فجایع بسیاری وجود دارد.حتی نمی‌توان با اطمینان خاطر گفت که یک هوادارا پروپا قرص دنیای جنگ ستارگان هم می‌تواند نیازهای خودش را با این اثر بر طرف کند یا خیر.این اثر ورژن شخصی سازی شده‌ای از BattleField هست با مشکلات و نواقص بسیار که پس از 2 سال بعد از هر به روز رسانی ناقص تر و معیوب تر نیز شده است. همچون شتر مرغ می‌ماند نه مرغ است نه شتر،به واقع نه یک اثر شوتر با گان پلی درست حسابی است نه یک اثر اکشن با رنگ و بوی جنگ ستارگان.به هر طرفش که نگاه ‌می‌کنید دنیای از پتانسیل های سوخته را می‌بیند.انگاری که الکترونیک آرتز تاکتیک زمین سوخته را علیه دشمن که اینبار گیمر است اجرا کرده.جنگلی پر از پتانسیل را سوزانده و یک زمین سوخته تحویل ما داده است.تمام تلاش های دایس و الکترونیک آرتز بعد از آن فاجعه زمان عرضه و داستان لوت باکس ها، برای بهبود این اثر کمک شایانی نکرده و حتی نواقص اصلی گیم پلی و مشکل شبکه بازی حل که نشده هیچ بلکه بدتر نیز شده است.حقیقت این است بدون در نظر گرفتن مسائل تحریم سرویس اوریجین شما به عنوان یک گیمر ایرانی به یک سرویس اینترنت با پینگی فوق العاده پایین نیازمند هستید که در بستر های با ثباتی نیز ارائه شده باشد و کوچک ترین مشکلی هم در زمینه نویز نداشته باشد.داشتن همچین سرویس اینترنتی هم در نهایت تضمینی برای دریافت یک تجربه بازی خوب با توجه به وضعیت فاجعه بار سرور های بازی نیست.با تمام اینها اگر مثل من از طرفدارن بی چون و چرای دنیای جنگ ستارگان هستید که هوس یه بتلفید با حال و هوای یک کهکشهان خیلی خیلی دور کردید که جدای ها وسیت ها باری دیگر به روی هم شمشیر کشیدند،BattleFornt 2 میتواند کمی سر حالتون بیاورد،ما هواداران این دنیا به آثار ناقص و معیوب مثل prequal trilogyعادت کردیم.بالاخره همیشه این فرصت وجود نداره که تقابل آناکین اسکای واکر و دارث ویدر رو ببینید یا در نقش استاد یودای افسانه‌ای یک بار دیگر به سراغ دارث سیدیوس بروید و یک گوش مالی درست حسابی به این سیاستمدار دورو بدهید شاید هم کمی به جک های استاد ترول کردن اوبی وان بخندید.بتل فرانت 2 در بهترین حالت برای طرفدارن دنیای جنگ ستارگان که عادت دارند علارقم تمام کاستی ها آثار این دنیا رو بپذیرند و به امید اثری بهتر ادامه دهند،قابل قبول است.بالاخره هیچ چیز نمی‌تواند از last jedi و prequal trilogy بدتر باشد.اما برای بقیه مخاطبین،هیچ عقل سلیمی به سراغ این اثر نمی رود تا روح و روانش را آزار دهد.

نقد Star Wars Battlefront IIجنگ ستارگاننقد جنگ ستارگاننقد بازیStar Wars Battlefront II
As a child you would wait And watch from far away But you always knew that you'd be the one That work while they all play In youth you'd lay Awake at night and scheme Of all the things that you would
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید