ویرگول
ورودثبت نام
ابر رایانه
ابر رایانه
خواندن ۲ دقیقه·۲۲ روز پیش

جزییات مربوط به گرافیک رندرینگ

ارائه GPU، آیا واقعاً به اندازه‌ی‌ای که مردم می‌گویند عالی است؟ بیایید امروز آن را آزمایش کنیم و به این سوال پاسخ دهیم! برای این کار، من از Chaos V-Ray GPUاستفاده خواهم کرد.

رندر کردن یک فرآیند پیچیده است و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های رایانه‌ها محاسبه آن است. به طور کلی، دستگاه می‌تواند این فرآیند را به دو صورت انجام دهد: رایانه می‌تواند رندرها را از طریق CPU یا GPUپردازش کند. GPU V-Rayهمچنین امکان استفاده از حالت رندر ترکیبی را فراهم می‌کند که از هر دو - دستگاه‌های CPU و GPU - بهره‌مند استفاده کند، که از همه سخت‌افزارهای موجود در یک ایستگاه کاری خاص بهره می‌برد.

از آنجایی که سخت‌افزار GPUبه سرعت در حال توسعه است، عملکرد را با هزینه کمتری افزایش می‌دهد. این دلیل اصلی محبوبیت رندر GPU است.


بنابراین، اجازه دهید نتایج خود را روی دو ماشین با استفاده از روش‌های رندر متفاوت ارائه دهم.

ابتدا، مشخصات اصلی هر دو ماشین را به شما نشان می‌دهم تا درک واضحی از آنچه که در جریان است داشته باشید.

اولین دستگاه رایانه شخصی من با Intel Core i9-7960Xو Nvidia GEFORCE GTX 1070 Ti - FEاست. من روی این رایانه 32 گیگابایت رم دارم، بنابراین در مجموع 64 گیگابایت است.


دستگاه دوم یک لپ‌تاپ MSI Creator 15است. این لپ‌تاپ دارای Intel Core i7-10875Hو NVIDIA GeForce RTX 3070است. همچنین این لپ‌تاپ دارای 32 گیگابایت رم است با امکان افزایش تا 64 گیگابایت.

یکی از ویژگی‌هایی که من در مورد این لپ‌تاپ دوست دارم این است که می‌توانید از اثر انگشت یا تشخیص چهره برای باز کردن قفل لپ‌تاپ استفاده کنید. یکی دیگر از گزینه‌های جالب، صفحه لمسی است که تجربه کاربر را بسیار بهتر می‌کند.

حالا با این گفته، به شما نشان می‌دهم چه گزینه‌های رندری داریم.

با V-Ray، می‌توانیم از رندر CPU و GPUاستفاده کنیم. پس از نصب، فقط باید رندر را تغییر دهیم.

هر گاه می‌خواهیم با CPU رندر کنیم، باید V-Ray را انتخاب کنیم، به عنوان مثال، نسخه 6 Hotfix 3. در حالی که اگر بخواهیم از رندر GPU استفاده کنیم، V-Ray GPU را انتخاب می‌کنیم، به عنوان مثال، نسخه 6.


برای رندر GPU، V-Ray چند گزینه ارائه می‌دهد. می‌توانیم با موتور CUDA یا RTX رندر کنیم. همچنین می‌توانیم یک دستگاه GPU را برای حذف نویز انتخاب کنیم.

بیایید با موتور پیش‌فرض شروع کنیم - CUDA. این رندر ترکیبی ارائه می‌دهد که از دستگاه‌های CPU و GPUاستفاده می‌کند. می‌توانید فقط GPUرا انتخاب کنید، به عنوان مثال، من از NVIDIA GeForce RTX 3070 استفاده می‌کنم، یا فقط CPU. همچنین می‌توانیم RTX را به عنوان موتور انتخاب کنیم.

در این صورت می‌توانیم فقط از یک دستگاه GPU برای رندرینگ استفاده کنیم.

ttps://shabihsazan.com/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87/

تجربه کاربرتشخیص چهرهv raycpu gpugpu
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید