ابر رایانه
ابر رایانه
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

پردازش موسیقی از طریق پردازش موازی

سلام به همگی

در این آموزش، قصد دارم به شما نشان بدهم که چگونه متخصصین موسیقی آوازهای خود را به صورت موازی پردازش کنید، و همچنین چگونه می‌توانید آن‌ها را با استفاده از افکت‌هایی مانند reverb، delay، compressionو کر (chorus) اختصاصی کنید. امروز قرار است دربارهٔ تکنیک‌های پردازش موازی صداها صحبت کنیم.


از شما که در حمایت از این دورهٔ آموزشی در دیسکورد شگفت‌انگیز بوده‌اید، صمیمانه قدردانی می‌کنم. جمع‌آوری این همه تولیدکننده در جامعهٔ ما در دیسکورد به اشتراک گذاشتن تجربیات موسیقی و بازخورد مناسب دادن به یکدیگر در این مسیر را آسان‌تر کرده است. اگر هنوز به ما ملحق نشده‌اید، لینک جامعه در دیسکورد را در توضیحات زیر پیدا کنید و به آن بپیوندید.

همچنین، با خبر هستم که این جمعه قصد دارم آهنگ جدیدم را منتشر کنم، زیرا قرار است با اولی جیمز و مکس ایریس (Ollie James) همکاری کنم. آنها در حال ضبط آلبوم "اتاق ریو" هستند که برچسب Ollie James منتشر خواهد شد. پس حتماً آماده‌اید برای این جمعه.


حالا بیایید به آموزش این هفته بپردازیم. در این ویدیو از آخرین FLP استفاده می‌کنم، پس اگر ویدیوی هفته گذشته را ندیده‌اید، بهتر است که آن را هم بررسی کنید. در اینجا به نمایش می‌گذارم که چگونه وکال‌ها را موازی پردازش کنیم، از جمله آماده‌سازی آوازهای آماده و ترکیبی که با کمک تنظیمات کوک‌خودکار و مقداری EQکه قبلاً تنظیم شده، می‌توانیم از اسپلایس آنها استفاده کنیم و آن‌ها را برای آهنگ‌های خود آماده کنیم.

حالا بیایید مسیر را تغییر دهیم و فرآیند پردازش موازی آوازها را نشان دهیم. برای این کار، من از Vox Finalبه عنوان یک استفاده‌ی نمونه استفاده خواهم کرد. برای کنترل کلی صداهای آوازی، از محدودکننده و تاخیر و reverbو حتی فشرده‌سازی نهایی استفاده می‌کنیم تا یک صدای تمیز و بهینه برای آهنگ‌های خود داشته باشیم.


حالا بیایید برای ادامهٔ این آموزش کمی به سمت فشرده‌سازی موازی برویم. من می‌خواهم آوازهای خشک را موازی کنم و آن‌ها را با هر چیزی که لذت می‌برد اتوبوس نهایی متصل کنم، به‌طوری که جعبهٔ نهایی حاوی تمام آوازهای پروژه من شود. این کار مربوط به کپی کردن تنظیمات کمپرسوری است که قبلاً استفاده کردم.

قبل از پیشرفت به مرحلهٔ بعد، نمونه را به حداکثر می‌رسانم تا چیزی بین ما بیفتد و در آخر همه چیز را بررسی کنم.

بسیار خب، به نظر می‌رسد که می‌توانیم از Fruity Compressorدر جعبهٔ نهایی استفاده کنیم، چون من می‌خواهم کمی به آن فشرده‌سازی اضافه کنم.

حالا بیایید فقط آن را بررسی کنیم. فکر می‌کنم که می‌توانیم آن را با یک کمپرسور میوه‌ای اضافه کنیم و چیزی را در بارهٔ فشرده‌سازی آنها بشنویم که صداها را می‌توان برای انجام کارهای زیادی تنظیم کرد.

به یاد داشته باشید که می‌توانیم نمونه را تا حداکثر می‌بریم و کمی با یک کمپرسور میوه‌ای کار کنیم و صدای خود را یکم تنظیم کنیم.

حالا من چندین محدودکننده را به جعبهٔ نهایی اضافه می‌کنم که می‌تواند حالتی از تمام افکت‌هایی که در کانال‌های موازی استفاده می‌شود، اعمال کند. بنابراین اگر مشکلی دارید، آن را اصلاح کنید، زیرا این کار می‌تواند مشکلات جدیدی را برطرف کند و در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

ttps://shabihsazan.com/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87/

پردازش موازیپردازش موسیقیپردازش موسیقی در پردازش موازیپردازش موازی و موسیقیپردازش های موازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید