ویرگول
ورودثبت نام
ابر رایانه
ابر رایانه
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

گرافیک رندرینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سلام، اسم من الکس هوداک است، من یک مدیر پیشنهاد در IBM هستم، و امروز قصد دارم با شما در مورد GPU چیست؟ صحبت کنم. بنابراین، من چند سوال اساسی در مورد پردازنده‌های گرافیکی دریافت می‌کنم، و این چیزی است که امروز می‌خواهم به آن بپردازم.

سوال اول این است که GPU چیست؟

جی پی ی. مخفف عبارت Graphic Processing Unitاست. اما، اغلب مردم بیشتر با CPUها آشنا هستند. CPU ها در واقع از چند هسته تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید این هسته‌ها را به عنوان قدرت و توانایی یک CPU برای انجام محاسبات خاص در نظر بگیرید.


از طرف دیگر، پردازنده‌های گرافیکی از صدها هسته تشکیل شده‌اند. اما، چه فرقی می‌کند؟

بنابراین، چیزی که در مورد CPU وجود دارد این است که وقتی یک محاسبه را انجام می‌دهد، این کار را به صورت سریال انجام می‌دهد و بنابراین یک محاسبه در یک زمان انجام می‌دهد. اما با GPU، این کار را به صورت موازی انجام می‌دهد. بنابراین، اهمیت این تفاوت در این است که با یک GPU، شما می‌توانید محاسبات را به طور همزمان انجام دهید و در عین حال محاسبات بسیار شدید را انجام دهید.

بنابراین، اغلب زمانی که کدهای برنامه دارید، مقدار زیادی از آن به CPU می‌رود. اما هر زمانی که یک برنامه نیاز به پشتیبانی محاسباتی زیاد دارد که CPUقادر به انجام آن نیست، بنابراین بار محاسباتی به GPU منتقل می‌شود. بنابراین، می‌توانید یک GPU را به عنوان آن عضله اضافی یا آن قدرت مغز اضافی در نظر بگیرید که CPUبه تنهایی قادر به انجام آن نیست.


بنابراین، دو ارائه‌دهنده اصلی پردازنده‌های گرافیکی در صنعت وجود دارد: NVIDIA و AMD. هر دو ارائه‌دهنده پردازنده‌های گرافیکی را تولید می‌کنند که برای موارد استفاده خاص بهینه شده‌اند. بنابراین، اجازه دهید به آن بپردازیم، زیرا یک سوال بزرگ برای من این است: چرا من حتی به GPUنیاز دارم؟ در چه صنایعی و در چه مواردی استفاده می‌شود؟


بنابراین، اولین موردی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد VDI است. VDI مخفف عبارت Virtual Desktop Infrastructure است. پردازنده‌های گرافیکی برای پشتیبانی از برنامه‌های گرافیکی پرفشار ایجاد شده‌اند. به این فکر کنید که آیا شما یک کارگر ساختمانی هستید، و شما در میدان هستید، و باید به یک برنامه 3D CAD با گرافیک بالا دسترسی داشته باشید. بنابراین، به جای اینکه سرور را دقیقاً در کنار خود یا درست در میدان همراه خود داشته باشید، می‌توانید سروری در یک کشور دورتر در مرکز داده ابری داشته باشید و بتوانید آن گرافیک سه بعدی را مورد استفاده قرار دهید.

ttps://shabihsazan.com/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87/

گرافیکگرافیک رندرینگگرافیک های رندرینگرندرینگجزییات رندرینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید