برای نصب Net Anim دستورهای زیر رو میزنیم
cd ns-allinone-3.39/netanim-3.109/ make clean #not needed in last version qmake NetAnim.pro make
برای راه اندازی این ابزار توی همون مسیر که هستیم دستور زیر رو میزنیم.
دقت داشته باشید که چون محیط کار نرم افزار گرافیکیه باید ssh -X زده باشیم.
./NetAnim
اگه باز شد، تبریک میگم:)
اما تست NetAnim:
ما برای اسکریپت first بررسی میکنیم ولی اصول کار همینه
اولین کار اینه که در ابتدای کار بگیم از کتابخونه مربوط به NetAnim استفاده کن
#include “ns3/netanim-module.h”
در آخر و پیش از دستور زیر
Simulator::Run();
باید گرههایی که میخواهیم توی انیمیشن ببینیمشونو معرفی کنیم:
AnimationInterface anim (“anim1.xml”); anim.SetConstantPosition(nodes.Get(0), 10.0, 11.0 ); anim.SetConstantPosition(nodes.Get(1), 20.0, 21.0 );
در این چند خط منظور از anim1.xml فایل خروجی هست که میتونیم توی NetAnim بازش کنیم و نتیجه رو ببینیم. این فایل بعد از اجرای شبیه سازی توی مسیر زیر ساخته میشه
<Working Dir>/ns-allinone-3.39/ns-3.39/
گرههای شماره صفر و یک در خطوط دوم سوم معرفی شدند که هرکدوم در موقعیتهای افقی و عمودی (10،11) و (20،21) قرار میگیرند.
بعد از اینکارها باید بیلد و اجرا کنیم (اسم فایل من myfirstanim.cc هست).
./ns3 build ./ns3 run scratch/myfirstanim
حالا باید netAnim رو باز کنیم و از دکمۀ open در بالا سمت راست فایل xml ساخته شده رو بهش بدیم.
cd ../netanim-3.109/ ./NetAnim
نتیجه کار مثل پایینه.
علاوه بر این، مواردی مثل آماری که نشونمون هم میده قابل توجهه.