ویرگول
ورودثبت نام
علی اکبر ظهور
علی اکبر ظهور
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

آپلود کردن پروژه روی گیت لب

در ابتدا هر چقدر از خوبی های گیت بگم کمه .. من موقع کار کردن روی یه پروژه با گیت تفریح میکنم و ازش لذت میبرم .

اول این که فرق گیت هاب و گیت لب توی اینه که شما توی گیت لب میتونید پروژه های خصوصی بیشتری داشته باشید . ولی یه فرق دیگه هم دارن و اونم توی نحوه آپلود پروژه ها هستش .

آپلود پروژه

اول از همه اگر در لینوکس یا مک هستین باید یه دایرکتوری بسازید و برید داخلش ...

mkdir project-name cd project-name

البته اگر دایرکتوری ( فولدری ) دارین که پروژتون داخلشه دیگه نیازی به ساختن دایرکتوری نیست .

- دستورات اولیه گیت رو وارد کنید

دستور git init برای اینیشیالایز کردن پروژه .

git init

از دستور git status استفاده کنید تا تغیرات رو ببنید و راهنما بگیرید .

git status

خوب حالا وقتشه هر فایلی که داریم رو ببریم رو استیج .

git add -A

حالا وقتشه که بنویسید چرا این فایل ها رو اضافه کردید ...

git commit -m 'this is a first commit in git'

خیلی هم عالی حالا دستورات پایه رو وارد کردیم و پروژه ما آماده آپلود یا اصطلاحا پوش کردنه ...

- دستورات مربوط به ریموت

اول باید به گیت بگین که پروژتون کجاست و باید کجا آپلود کنه

git remote add origin https://gitlab.com/your user name/your repo name

بعد باید برای خودتون یه برنچ ( شاخه ) درست کنید و به اون مهاجرت کنید ...

git branch -M master

و حالا بعد از وارد کردن دستورات بسیار , پروژه رو آپلود میکنیم .

git push -uf origin master


خیلی عالیه تبریک میگم شما با موفقیت پروژتون رو توی گیت لب آپلود کردید ( البته اگر از شما GPG KEY نخواد )

خوش و رو به پیشرفت باشید ...

برنامه نویسیگیتgit labgit
محتوای کاربردی در زمینه برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار تولید میکنم و سعی میکنم تا تجربیات خودم رو مطرح کنم . صفحه لینکدین من : https://www.linkedin.com/in/aliakbarzohour/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید