ویرگول
ورودثبت نام
علی اکبر ظهور
علی اکبر ظهور
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چالش پروژه ( ترفند پایتون )

امروز ترفندی رو یاد گرفتم که توی نوشتن کد کمکم کرد و دوست دارم اون رو با شما به اشتراک بزارم تا شما هم ازش استفاده کنید .

مینی پروژه ای رو با پایتون کد میزدم و به بخشی برخوردم که باید بین اعدادی بزرگ ترینشون رو پرینت میکردم و خوب توی فکرم اول این اومد که از لوپ ها استفاده کنم و بعدش گفتم از لیست ها استفاده کنم , نتیجه این شد که از دوتاش هم استفاده کردم و اون نتیجه رو که میخواستم نگرفتم و دنبال راه حل های آسون تر و شدنی تر گشتم ...

قطعا هر مساله ای رو با هرچیزی میشه حل کرد ولی من توی اون لحظه نتونستم از لوپ ها و لیست ها نتیجه ای که میخواستم رو بگیرم .

مثل هر برنامه نویسی که به باگ میخوره و سرچ میکنه , من هم سرچ کردم و دیدم که پایتون متدی داره به اسم مکس ( max ) که بین دو نقطه که از شما دریافت میکنه , بیشترین عدد رو به نمایش میزاره .
متد max برای ما کار مقایسه رو به راحتی انجام میده و دیگه لازم نیست از لوپ های مختلف استفاده کنید.

برای مثال :

a = 1 b = 2 c = 3 print(max(a, c))
نکتش اینه که استفاده از این متد هم کد رو تمیز تر میکنه و هم حرفه ای تر .

نکته

این متد برای اعداد اعشاری ( float ) و عدد ها ( integer ) به کار میاد و برای استفاده از لیست ها مطمئن نیستم کار آمد باشه . ( میتونید سرچ کنید )

من تونستم با استفاده از این متد , مشکلم رو برطرف کنم و دوست داشتم که به اشتراک بزارم . امیدوارم برای پایتون کار ها و کلا برنامه نویس ها مناسب بوده باشه . شما میتونید توی زبان برنامه نویسی خودتون هم دنبال یه همچین متدی بگردید و همین کار بالا رو توی پروژه هاتون انجام بدید .


سالم و سلامت باشید . . .

ترفندپایتونpythonچالش پروژهpython trick
محتوای کاربردی در زمینه برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار تولید میکنم و سعی میکنم تا تجربیات خودم رو مطرح کنم . صفحه لینکدین من : https://www.linkedin.com/in/aliakbarzohour/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید