ویرگول
ورودثبت نام
علی اکبر ظهور
علی اکبر ظهور
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

۶ دستور پیشرفته و کار راه بنداز گیت ...

اگر نوشته های منو خونده باشین متوجه میشین که من با گیت تفریح میکنم و دوستش دارم و باید اینم اضافه کنم که گیت رو از ( جادی میرمیرانی ) یاد گرفتم و ازش همیشه تشکر میکنم .

گیت یه سری از دستورات رو داره که خیلی کار شما رو ساده تر میکنه و دستورات پیشرفته به حساب میاد , من سعی میکنم ۶ تا از بهترین و فان ترینشون رو لیست کنم تا ازش لذت ببرید :

---------------------------- Git Command's -------------------------

۱ - گاهی وقت ها شما میخواید که تغییرات ریموت رو ببینید دستور ( git fetch ) به شما تغییرات مخزن ریموت رو نشون میده

git fetch origin

۲ - برای ساختن یه برنچ و سوییچ به اون باید دو خط دستور تایپ کنید ولی با دستور زیر میتونین یک برنچ رو بسازید و همزمان بهش سوییچ کنید :

git checkout -b branchname

۳ - شما با ساختن تگ در گیت میتونید نشونه بزارید که به کجا میخواید برید ولی گاهی وقت ها شما از تگ استفاده نمیکنید و فقط از کامیت ها استفاده میکنید و با این دستور شما میتونید به یه کامیت بدون تگ سوییچ کنید( البته فقط چهار حرف اول اون کامیت کافیه ) :

git checkout yourcommit

۴ - یه سری از وقت ها توی پروژه کار خاصی نکردید و نمیخواید که کامیت جدید داشته باشید . در این صورت از دستور زیر استفاده کنید :

git commit __amend

۵ - گاهی وقت ها یه پروژه رو کلون میکنید و کد ها رو خراب میکنید و میخواید به جایی که سالم بوده برگرده ( البته منظور از سالم آخرین کامیت هستش ) :

git reset __hard

۶ - بعضی وقت ها کد جلو رفته ولی شما احساس میکنید که اگر برگردید به جایی که این کامیت تغییری نداشته همه چی درست میشه . از این دستور استفاده کنید :

git revert

خیلی خوب شما با دستورات پیشرفته گیت آشنا شدین و امیدوارم که بدردتون خورده باشه . یادتون باشه که اینا ابزار هایی هستند که شما بتونید کارتون رو راحت تر انجام بدید .

سالم و سلامت باشید ...

گیتgitprogramingبرنامه نویسیآموزش گیت
محتوای کاربردی در زمینه برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار تولید میکنم و سعی میکنم تا تجربیات خودم رو مطرح کنم . صفحه لینکدین من : https://www.linkedin.com/in/aliakbarzohour/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید