ویرگول
ورودثبت نام
دکتر علی حاجی ابراهیمی
دکتر علی حاجی ابراهیمی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چگونه رخنه در ‌‌‌ذهن بیمارانی که شما را به عنوان دکتر خود می پذیرند.

درودی دوباره به همه همکاران و همراهان، خب، بیایید از تصمیمی شروع کنیم که یک متخصص قلب برای ارایه کارهاش و افزایش بیمارانش به دنبال ایجاد یک پروفایل موثر اینستاگرام است ... غیرقابل پیش‌بینی اما جذاب!"

درمیان حضار یک دکتر متخصص قلب از میان مخاطبین: "من واقعاً یک پروفایل اینستاگرام دارم! ولی واقعا جواب نداد!" من: "دکتر جان، من گفتم 'موثر' نه 'آنفلوآنزا'! ولی خب، یک امتیاز اضافی برای تلاش شما!"

وارد موضوع شویم... من در حال مطالعه روندهای بازاریابی سلامت در ایران هستم و برای شما تجربه های شخصی و راه های موثری دارم! میدونید، با تمام پیشرفت‌های تکنولوژی در ایران، یک ابزار وجود دارد که اخیراً در ایران بسیار موثر بوده است. حدس می‌زنید چیه؟"

مخاطبین سمینار: "رسانه‌های اجتماعی؟ هوش مصنوعی؟"

من: "نه! این 'تبلیغات کلامی دهان به دهان' قدیمی است. اما این روزها، با تشکر از واتساپ و ابزارهای پیام رسان، بیشتر شبیه 'کلام انگشت' است. یک تبلیغ را می‌بینید، آن را برای کسانی که در ذهنتان هستند فوروارد می‌کنید. بوووم! شروع بازریابی ویروسی !!!

واقعاً، تله‌پزشکی در ایران در حال گسترش است این رو آمارها نشون میدن. حالا دکترها با بیمارانشان فقط یک تماس تصویری یا اگر اسنپی باشند تلفنی فاصله دارند! که عالی است، مگر اینکه اینترنت شما قطع شود و شما در حین مشاوره این‌گونه منجمد شوید ... :-|

البته، به جز تله‌پزشکی، سلامتی و پزشکی پیشگیری در ایران روند بزرگی می‌شوند. مردم مخصوصا بعد از داستان کرونا بیشتر به سلامت خود هوشیار هستند. منظورم اوقاتی است که مادربزرگ‌تان می‌گوید 'فقط یک سرماخوردگی است' و به شما عسل می‌دهد!ْ حالا علائم را جستجو می‌کند و کلاس یوگا پیشنهاد می‌کند!

برندسازی در سلامت در ایران بسیار حیاتی شده است. اگر شما یک دکتر هستید و لوگو، شعار جذاب یا حتی یک آهنگ ورود خاص ندارید، آیا حتی بیزنس پزشکی شما واقعا در حال رشد هستید؟!

و فراموش نکنیم استفاده از موثرین راه ها نیازمند متخصصین اون حوزه است. شما که دکتر هستید میتونید نبض بیمار روبگیرید علایم رو چک کنید. دقیقا کسی که درس کسب و کار رو خوانده و نیروهای تربیت شده ای را در کنار خودش پرورش داده تا بتونن پاسخگوی برندسازی و بازاریابی محصولات دارویی و پزشکان و کادر درمانی باشند هم همین نبض و تشخیص را نسبت به بعد مالی خواهند داشت. ما در شرکت دانش بنیان زیست رایان با بیش از ۸ سال سابقه در پی بدست آوردن الگوهای صحیح رضایت مشتریان و جذب بیماران بوده ایم.

اما بر روی یک نکته جدی‌تر، در حالی که پیشرفت‌های دیجیتال بازاریابی سلامت را در ایران انقلابی کرده‌اند، هسته سلامت تغییر نکرده است. این موضوع در مورد اعتماد، مراقبت و لمس انسانی است. هیچ مقدار برندسازی نمی‌تواند پیوند میان بیمار و دکتر را جایگزین کند.

پزشکی از میان مخاطبین: "این درست است!" من: "اوه، دکتر اینستاگرام برگشته! به من بگو، آخرین الکتروکاردیوگرام شما چند لایک گرفت؟”

شوخی‌ها به کنار، دنیای بازاریابی سلامت در حال تحول است و ایران استثنا نیست. تغییر را در آغوش بگیرید، به روز شوید و به یاد داشته باشید - شما فقط خدمات را بازاریابی نمی‌کنید، شما امید، مراقبت و اعتماد را بازاریابی می‌کنید.

تبلیغات کلامیدانش بنیانرسانه‌های اجتماعیهوش مصنوعیایران
برندسازی و بازاریابی پزشکی دارویی و زیبایی ( سلامت و درمان ) . دکترای مدیریت کسب و کار و دکترای داروسازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید