ویرگول
ورودثبت نام
ali.kheyri
ali.kheyri
خواندن ۳ دقیقه·۲ ماه پیش

داستان طلاسی: کارمزد های ناپسند

من دارم تلاش میکنم که خودم را وارد بازار طلا بکنم و با این بازار درگیر شوم. هدف من بر حسب علاقه نیست بلکه به عنوان یک کارمند به دنبال راهی برای ایجاد درآمد دوم هستم. از معامله کردن و این حرفا خیلی سر در نمی‌اوردم پس با خودم فکر کردم به جای ورود مستقیم به خود آن بازار که برای من و امثال من نماد غول چراغ جادو است (ما هم به این وعده ها دل خودمون رو خوش کردیم و امیدواریم)، به فکر استفاده از بازار های جانبی تشکیل شده در کنار این بازار باشم.

خیلی واضح بگویم هدف از نوشتن این وبلاگ ها تولید محتوا در حوزه کسب و کار های نوین بازار طلا است. دوست دارم اول خودم یاد بگیرم و همچنین به گول زدن شما برای ورود به این بازار کمک کنم!! جدای از شوخی میخواهیم ببینیم در دور و اطراف این بازار تکنولوژی درحال رقم زدن چه تحولاتی است.

دیگاه کاربران

در این مسیر خواستن برای معرفی کسب وکار‌های آنلاین موجود در بازار طلا از دیدگاه کاربران استفاده کنم. از این رو این پست ها تحلیلی از کسب و کارها بر اساس حرف‌های کاربران آنها است.

بخشی از مزیت های طلاسی به ادعای خود آنها را مشاهده میکنید.
بخشی از مزیت های طلاسی به ادعای خود آنها را مشاهده میکنید.

در اولین قدم ما تصمیم گرفتیم اپلیکیشن و وبسایت طلاسی را به شما معرفی کنیم. این پست از سلسله پست‌هایی است مه بر روی این اپلیکیشن متمرکز شده ایم.

چالش پرداختن کارمزد

یکی از کاربران در سایت کافه به کارمزد ها اشاره کرده. این کاربر میگه (من نمیگماااا، ایشون میگه) مقدار کارمزد ها زیاد هستش.

جمله ایشون رو من کامل بازگو نکردم اما در یک جمله به چند مشکل پرداخته که لازمه با هم بررسی کنیم اما همه این مشکلات درباره مقدار زیاد کارمزد هستش:

  • کارمزد بالا برای خرید
  • کارمزد بالا برای فروش
  • دریافت کارمزد برای تحویل کالا

در واقع ایشون در یک جمله به این سه مسئله توجه کرده و از بالا بودن کارمزد در این حوزه گله کرده است. من در زمانی که نظرات را میخواندم متوجه شدم این نظر کاربر درباره بالا بودن مقدار کارمزد توسط دیگر کاربران هم تایید شده.

من به عنوان یک فردی که اصلا اطلاعاتی از بازار طلا ندارم در برخورد با این جمله به یک پرسش میرسم که دوست دارم آن را برای شما توضیح دهم و بعد مطرح کنم.

ببینید وقتی ما میگیم مقدار یک متغیر (در اینجا کارمزد) زیاد است درواقع داریم به یک نامعادله در ریاضی اشاره می‌کنیم. یعنی بهتر است بگوییم کارمزد طلاسی نسبت به کارمزد فلان (مثلا فلان مغازه در بازار) بیشتر است. درواقع کلمه زیاد نشانه از مقایسه مقدار یک متغیر در دو شرایط است. من که اطلاعات چندانی ندارم اما اگر فردی این پست را مطالعه کرد امیدوارم بگوید منظور کاربر مقایسه این کارمزد با کارمزد چه کسی بوده است.

به هر حال اگر بخواهیم کسب وکاری باشیم که به نظر مشتریان اهمیت میدهیم باید این اعتراض را در نظر بگیریم. به عنوان یک کسب و کار باید ببینیم چگونه میشود (ایده بدهیم) که کارمزد های کمتری بابت ارائه خدمات خود دریافت کنیم.

به نظرم حتی اگر قرار باشد که این کارمزد ها را بگیریم باید کاربر را توجیه کنیم که چرا این کارمزد ها گرفته میشود. قطعا اگر این کارمزد ها و مقدارشان برای کاربران توجیه پذیر باشد (نه فقط توجیه اقتصادی. ما درک داریم و باید از لحاظ حسی و منطقی در ابعاد گوناگونی توجیه شویم!) آنها از این پرداخت ها راضی خواهند شد.

گاهی ما فواید کسب و کار را از دید کاربر پنهان میکنیم به امید اینکه او خودش آنها را درک کند. حالا من نمیدانم این واقعا کار مفیدی است یا خیر؟

حرف بزنیم!

به هر حال من و شما به عنوان دنبال کنندگان این بازار میتوانیم درباره این موضوع با هم گفته گو کنیم. حقیقتا بهتر از اینکه خواندن را ادامه دهید این است که نظراتتان را در رابطه با چالش ها بیان کنید. قسمت کامنت ها دقیقا برای حرف زدن شماست. از آن استفاده کنید و حرفتان را راحت بزنید.

بازار طلاکسب کارطلاسیکارمزدطلای بدون کارمزد
من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که میخواهم یک شغل دوم را شروع کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید