ویرگول
ورودثبت نام
ali.kheyri
ali.kheyri
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

داستان طلایین: قوانین و مقررات 1

من نمیدونم شما به چه دلیلی دارید این متن رو میخونید؟ به هرحال نیت شما ممکنه با همدیگه فرق بکنه اما من قبل از متن اصلی یک توضیح کوچکی را باید به شما بدهم. اگر قبلا مطالب منو خوندید برید سراغ اصل مطلب.

من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که به علل متفاوتی تصمیم گرفتم کمی اطلاعات خودم رو در حوزه بازار طلا بالا ببرم.پس این جمله نشون میده اطلاعاتی که در ادامه قراره بخونید به درد تصمیم گیری نمیخوره.

از طرفی اگر صاحبان او دسته از کسب .کار هایی هستید که من دربارشون مینویسم لازمه اصلا گارد نگیرید و فقط نوشته های من رو بخونید. هدف من تخریب شما نیست. درواقع من انقدری توانایی و اطلاعات ندارم که بتونم شما رو بر اساس یک روش تحقیق درست نقد کنم ( اگه بدست بیارم باید فرار کنید!! شوخی کردمااا)

خوب من یک پست مرجع دارم که میتونید از اون مطالب دیگر من رو هم بخونید شاید به کارتن بیاد. اگر این متن به کارتون اومد احتمالا بقیه هم میاد؛ اگر این مطلب نیومد پس دیدین بقیه مطالب هم فکر کنم وقت شما رو میگیره.(نخون برادر من! نخون)

راستی هرجا از این علامتا "!!!" دیدید یعنی من موقع نوشتن این جمله خندیدم. هرچجا فقط یک دونه بود یعنی من تعجب کردم!

دوستان تو رو خدا لایک و اینا رو، رها کنید. کامنت بذارید، تشکر و موفق باشید هم مشکلی رو برطرف نمیکنه. اگر حس کردید جایی از مطلب نیاز به حرف داره از این فرصت استفاده کنید و حرف خودتون رو بزنید.

خوب بریم سراغ بررسی کسب و کار طلایین از بررسی قوانین.

این اولین چیزیه که درمواجه با طلایین دیدم. خدایی خیلی زشته
این اولین چیزیه که درمواجه با طلایین دیدم. خدایی خیلی زشته

از اولین قانون نمیتونستم ایراد بگیرم اما از دومی چرا!!! حالا میپرسید قانون دوم چیه؟ قانون دومشون اینکه اگه بر و بچه های طلایین حس کردن من دارم کار مشکوکی میکنم (مثل فیشینگ و پول شویی) سریع میرن به مقام قضایی میگن ( نشد دیگه. بذار دزدیم رو بکنم). قانون قشنگیه و واقعا لازمه بهش توجه بشه اماااااا باید در باره پولشویی توضیح بدن. ببینید ممکنه من آدم ساده ای باشم و از قوانین سر در نیارم، و بر اثر ندانم کاری اشتباهی را مرتکب شوم، پس پسنیده تر بوده که یک لینک ایجاد کنن و درباره پولشویی بیشتر توضیح بدهند. عملا باید قانون را شفاف تر کنند.

یه قانون خوب دارن که نشاندهنده مسئولیت پذیری هستش و من دوست داشتم. نوشتن اگه یه بحرانی شد تا موقتا از دسترس خارج میشیم و تا بحران رفع شد دوباره برمیگردیم و تعهداتمون برپاست. خوب اینکه بعد از بحران میتونیم ازشون شکایت کنیم خوبه!!

ببینید من کلا از قوانین مسئولیت بر عهده کاربره خوشم نمیاد. اما خوب کسب وکار ها حق دارن. طلایین یه قانون داره که نوشته اگه اپلیکیشن ما رو از جایی غیر از سایتمون دانلود کردی و اطلاعاتت به سرقت رفت من مسئولیتی ندارم. من کاری به قوانین ندارم اما خوبه این رو جزو وظایف خودشون بیارن که در صورت مشاهده سواستفاده از کاربران با طلایین تقلبی به کاربر کمک کنن و سعی کنن از اطلاعاتش محافظت کنن. اما به ظور کلی همچین چیزی قاعدتا در قوانین نیازی نیست ذکر بشه، چون وظیفشون نیست( شایدم به ما قبولوندن).

یه نکته قشنگ گفتن که به نظرم باید بهش توجه بشه. ببینید نوشته تیم پشتیبانی ما از شما رمز عبور درخواست نمیکند. پس دوستان اگه کسی زنگ زد و گفت من از پشتیبانی طلایین هستم، نام کاربری و رمز عبورتون رو بدید شما فقط بهش فحش بدید. شاید شما ندونید برای چی فحش میدید ولی اون میدونه چرا دارهخ فحش میخوره.

اووووو عجله کردم. توی اون پاراگرافی که گفتم ای کاش درباره مصادیق مجرمانه میگفت، واقعا گفته. در بند 15 در این باره بیشتر توضیح داده ولی بازم درباره پولشویی میشه بیشتر گفت.

خب اما بریم یه گیرایی بهشون بدیم!!!(خوراکمه):

اولا ساعت خرید و فروش شما 24 ساعته است اما سقف طلایی که میخوایین بخرین در طول ساعات شبانه روز فرق میکنه. میپرسید چجوری؟؟ اینجوری:

  • از 12 شب تا 8 صبح 5 گرم.(این بدبخت اسم نداره)
  • از 8 تا 11:30 صبح میتونی نهایتا 20 گرم بخری(بهش میگه ساعت غیر رسمی)
  • از 11:30 تا 20 میتونی نهایتا یک کیلو گرم بخری (ساعات رسمی)
  • از 20 تا 24 هم میتونی نهایتا 20 گرم بخری (ساعات غیر رسمی)

حالا این رو میگیم کاربراش دوسش دارن و حفظ میکنن اما دوتا قانون داره که بده. اولا میگه در شرایط خاص ممکنه سقف و زمان تغییر کنه! دوما میگه اگه بازار طلای تهران بسته بشه ممکنه ما هم ببندیم. نشششد. به نظرم این دوتا اصلا نمیتونه قوانین خوبی باشه. ممکنه حس کنید دارید از دارایی کاربر دفاع میکنید ولی این تصمیمات ( چون مصلحتی هم هست) کاملا خدمات شما رو زیر سوال میبره.

درباره واریز و دریافت وجه یه قانون دارن خیلی باحاله. میگه اگه پول بریزی به حساب طلایین و به هر علتی با این پول خرید و فروش نداشتی، همئن لحظه نمیتونی برداری، صبر میکنی 3 روز بعد درخواست واریز میدی. اگه خرید و فروش کنی میتونی بعد از فروش درخواست بدی. این قانونشون خیلی باحاله و خنده دار. یعنی تو اگه کارمزد دادی که دادی. اگه ندادی من پولتو نگه میدارم سود بانکیش رو بگیرم و بعد حداقل 4 روز (3 روز + یک روز از درخواست وجه تا پرداخت وجه زمان میخواد) به حسابت میریزم.

کلام آخر

خب شما خسته میشید اما این داستان ادامه داره و هنوز تعدادی از قوانین مونده.
حقیقتش خودمم خسته شدم!!!


کسب کارقوانینطلایینخرید آنلاین طلاطلا
من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که میخواهم یک شغل دوم را شروع کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید