ویرگول
ورودثبت نام
ali.kheyri
ali.kheyri
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

داستان میلی: اعتماد سازی

من نمیدونم شما به چه دلیلی دارید این متن رو میخونید؟ به هرحال نیت شما ممکنه با همدیگه فرق بکنه اما من قبل از متن اصلی یک توضیح کوچکی را باید به شما بدهم. اگر قبلا مطالب منو خوندید برید سراغ اصل مطلب.

من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که به علل متفاوتی تصمیم گرفتم کمی اطلاعات خودم رو در حوزه بازار طلا بالا ببرم.پس این جمله نشون میده اطلاعاتی که در ادامه قراره بخونید به درد تصمیم گیری نمیخوره.

از طرفی اگر صاحبان او دسته از کسب .کار هایی هستید که من دربارشون مینویسم لازمه اصلا گارد نگیرید و فقط نوشته های من رو بخونید. هدف من تخریب شما نیست. درواقع من انقدری توانایی و اطلاعات ندارم که بتونم شما رو بر اساس یک روش تحقیق درست نقد کنم ( اگه بدست بیارم باید فرار کنید!! شوخی کردمااا)

خوب من یک پست مرجع دارم که میتونید از اون مطالب دیگر من رو هم بخونید شاید به کارتن بیاد. اگر این متن به کارتون اومد احتمالا بقیه هم میاد؛ اگر این مطلب نیومد پس دیدین بقیه مطالب هم فکر کنم وقت شما رو میگیره.(نخون برادر من! نخون)

راستی هرجا از این علامتا "!!!" دیدید یعنی من موقع نوشتن این جمله خندیدم. هرچجا فقط یک دونه بود یعنی من تعجب کردم!

دوستان تو رو خدا لایک و اینا رو، رها کنید. کامنت بذارید، تشکر و موفق باشید هم مشکلی رو برطرف نمیکنه. اگر حس کردید جایی از مطلب نیاز به حرف داره از این فرصت استفاده کنید و حرف خودتون رو بزنید.

خوب بریم سراغ بررسی کسب و کار میلی از طریق نظر کاربران

آیا این نماد ها قادر هستند اعتماد شما را جلب کنند؟
آیا این نماد ها قادر هستند اعتماد شما را جلب کنند؟

چالش: اعتماد سازی

مطمئنا برای هرکدوم از ما زیر بالشتمون معتبر ترین جای ممکن برای پنهان کردن دارایی هامونه!!! خب راست میگم. وقتی دارایی ما کنار ما باشه تمام ریسک های از بین رفتن اون بر عهده خود ماست، شاید این ریسک ها کم هم نباشه اما خیال ما راحته که داراییمون دست خودمونه.

به محض اینکه از دست ما خارج شد و به صورت امانت به دیگری شپرده شد، شاید ریسک آسیب رسیدن بهش یا دزدیده شدنش کاهش پیدا کنه اما در عوض ریسک خیانت در امانتداری افزایش پیدا میکنه. حالا میلی گلد در این شرایط گیر کرده است.

نظرات کاربران درباره عدم توانایی میلی گلد بابت کسب اعتماد کاربران گاهی بسیار خشن است. با هم بریم و بخشی از این کامنت ها را بخوانیم و به میلی بگوییم باید تلاش مضاعف و دو چندانی کند تا بتواند اعتماد افراید را جلب کند.

مهمترین مشکلی که گزارش شده اینکه مجوز اینماد برای این کسب و کار وجود نداره. راست هم میگن فقط یک عکس برای گول زدن ما گذاشتن در صورتی که با کلیک بر روی عکس اتفاقی نمیافته. اگر اینماد نداشت شاید میشد گفت که مسئولین شرکت در تلاش هستن تا اون رو دریافت کنن اماااا وقتی وجود نداره و به دروغ عکسش رو میذارن میتونیم نتیجه بگیریم ممکنه تمام ادعا های قبلیشون هم دروغ باشه.

اما همه نماد ها اینجور نیست. مثلا شماد رو که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست دارن ( که به نظرم در این باره به درد نمیخوره).

کلا این شرکت مجوز هایی که داره رو به نمایش گذاشته که میتونیم در سایتشون ببنیم من اینجا فقط عناوین مجوز هاشو بهتون میگیم:

  • پروانه کسب خرده فروشی طلای آب شده از اتحادیه فروشندگان طلا شهرستان تهران که تا ۱۴۰۸ معتبره
  • مجوز اینماد که دروغ بود
  • مجوز شامد
  • مجوز نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که تا چند ماه دیگه اعتبارش تموم میشه
  • عضویت در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تهران که تا ۱۴۰۷ معتبره

حالا یکی از کاربران به نکته جالبی دقت کرده بود. اون ایراد گرفته چرا مکانی که برای هر مجوز ثبت شده با سایر مجوز ها فرق داره. درست هم میگه اگه حساب کنیم سه تا مجوز درست و حسابی داشته باشن ادرس دوتاش یکیه و با آدرس پروانه کسب اتحادیه فرق داره. خود میلی جواب داده که آدرس مجوز اتحهادیه مربوط به انبارشونه و آدرس دفترشون در آفریقا هستش و نگرانی کاربر رو برطرف کرده است (البته امیدوارم).

یکی از کاربرا به نام میلاد هم میگه زنگ زده پلیس فتا و چکشون کرده و بعدش که خیالش راحت شده اومده کامنت گذاشته که بخرید. من به خود میلاد اعتماد ندارم اما خوب راست میگه میتونیم با اون پلیس هم مشورت کنیم و سپس کار رو انجام بدیم. اما به نظرم خود پلیس فتا نمیاد تایید یا رد کنه ولی راه هایی که میشه اعتماد کرد رو براتون شرح میده.

کلام آخر

به نظرم برای من و شمایی که قراره پول کم خودمون رو دست کسب و کار های این چنینی بدیم بحث اعتماد سازی واقعا مهمه. وقتی کامنت های کاربران رو میخونم واقعا نظرم به استفاده جلب نمیشه. اون قسمت نداشتن اینماد اما دروغ گفتن دربارش منو خیلی نا امید کرد. امیدوارم هرچه سریعتر این موضوع رو حل کنن.

کسب کاراعتمادمجوزاینمادخرید آنلاین طلا
من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که میخواهم یک شغل دوم را شروع کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید