ویرگول
ورودثبت نام
ali.kheyri
ali.kheyri
خواندن ۵ دقیقه·۱ ماه پیش

داستان میلی: کارمزدش چطوره؟

من نمیدونم شما به چه دلیلی دارید این متن رو میخونید؟ به هرحال نیت شما ممکنه با همدیگه فرق بکنه اما من قبل از متن اصلی یک توضیح کوچکی را باید به شما بدهم. اگر قبلا مطالب منو خوندید برید سراغ اصل مطلب.

من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که به علل متفاوتی تصمیم گرفتم کمی اطلاعات خودم رو در حوزه بازار طلا بالا ببرم.پس این جمله نشون میده اطلاعاتی که در ادامه قراره بخونید به درد تصمیم گیری نمیخوره.

از طرفی اگر صاحبان او دسته از کسب .کار هایی هستید که من دربارشون مینویسم لازمه اصلا گارد نگیرید و فقط نوشته های من رو بخونید. هدف من تخریب شما نیست. درواقع من انقدری توانایی و اطلاعات ندارم که بتونم شما رو بر اساس یک روش تحقیق درست نقد کنم ( اگه بدست بیارم باید فرار کنید!! شوخی کردمااا)

خوب من یک پست مرجع دارم که میتونید از اون مطالب دیگر من رو هم بخونید شاید به کارتن بیاد. اگر این متن به کارتون اومد احتمالا بقیه هم میاد؛ اگر این مطلب نیومد پس دیدین بقیه مطالب هم فکر کنم وقت شما رو میگیره.(نخون برادر من! نخون)

دوستان تو رو خدا لایک و اینا رو، رها کنید. کامنت بذارید، تشکر و موفق باشید هم مشکلی رو برطرف نمیکنه. اگر حس کردید جایی از مطلب نیاز به حرف داره از این فرصت استفاده کنید و حرف خودتون رو بزنید.

خوب بریم سراغ بررسی کسب و کار میلی از طریق نظر کاربران

مزایای میلی را به ادعا خودشان
مزایای میلی را به ادعا خودشان


چالش: کارمز خرید خدمات

به چالش اصلی رسیدیم. بحث پوله و داستان جدی شده و شما هم باید دقت کنید. میخوایم با هم نظرات کاربران درباره کارمزد های این وبسیات رو بررسی کنیم. خدا رو شکر نظرم زیاده ها.

میخواهم متفاوت شروع کنم. در روز ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ یکی از کاربران گفته وقتی میلی رو با بقیه اپ ها مقایسه کرده متوجه شده میلی گلد کارمزدش نیم ردصده و بقیه اپ ها بیشتر از ۳ یا ۴ درصد اختلاف خرید و فروش کارمزد میگیرن (یکم جملش عجیب بود خدایی). به هرحال این کاربر از کارمزدهای برنامه راضی بوده است.

اما بریم به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ یکی از کاربران محاسبه باحالی کرده است:

  • گفته ۲۰ هزارتومن خرید کرده،
  • ۲۱ هزار تومان از حسابش کسر شده،
  • ۱۸ هزار تومان در کیف پولش مشاهده کرده،
  • بعد از فروش طلا ۱۶ هزارتومان به حسابش ریخته شده.

خوب بر اساس گزارش این آقا کارمزد خرید که محاسبه ۳هزارتومن از ۲۱ هزارتومن است مارا به عدد ۱۴ درصد میرساند. کارمزد فروش هم تناسب عدد ۲ از ۱۸ خواهد بود که برابر ۱۱ درصد میشود.

باز در اوایل فروردین ۱۴۰۳ یک فردی گفته که کارمزد ها عجیبه و اگر بریم سکه پارسیان بخریم بهتره. من درباره این کاربر فقط باید بگویم تا جایی که اطلاع دارم سکه پارسیان اجرت دارد و خرید طلا در میلی به علت فروش طلای آب شده اجرت ندارد. من مقایسه نمیکنماااا فقط میگم ببینید اجرت بدهیم بیشتر سود میکنیم یا کارمزد را.

کلا یکی از رایج ترین نظرات و اعتراضات نسبت کارمزد ها این است که چرا هم موقع خرید و هم موقع فروش کارمزد دریافت میشود. خوب نمیدونم این کار درستی است یا خیر؟ به هر حال گزارش این مورد هم جالب بود.

بیاید یک نمونه باحال دیگه از مردم رو ببنیم:

  • ۱۰ میلی رو خریده ۳۶ هزار تومن
  • حالا بعد از مدتی ۳۳ هزار تون موجودیشه
  • برداشت بزنه میشه ۳۰ هزار تومن

خوب اگر کارمزد فروش رو بخوایم حساب کنیم حدودا میشه ۹ درصد. البته من اومدم یک نسبت تناسب ساده تشکیل دادم و حساب کردم ۳ هزارتومن چند درصد ۳۳ هزار تومن هستش. حالا شاید برای رسیدن به عدد نیم درصد محاسبات عجیب تری انجام میدادیم!!!!

یک گزارش دقیق تر کاربری است که ۵۰ هزارتومان واریز کرده و موقعی که طلا را خریده دیده برابر ۴۵ هزارتومان طلا داره. یعنی حساب کنیم کارمزد رو ؟ نسبت ۵ از ۵۰ میشه چند دوستان؟ میشه ۱۰ درصد. تازه این فقط کارمزد خریدشونه.

یه عکس ببینیم یکم چشمتون استراحت کنه!
یه عکس ببینیم یکم چشمتون استراحت کنه!


حالا این عدد های ما با هم فرق میکنند. البته قسمتی از گزارش را باید بر اساس کامل نبودن اظهارات کاربران گذاشت. اما مشاهده میشود که میزان کارمزد دریافتی در واقعیت امر چیزی بیشتر از ۰.۵ درصد است. حالا اگر توضیح میداند چجوری ما باید به این عدد برسیم خوب بود.

اما یکی از کاربران اطلاعات جالب تری داده است. به اعتقاد او منشا این اختلاف درنظر نگرفتن قسمت اعشاری است. ببینید فرض کنید پول شما معادل ۲.۸۸ میلی گرم طلا شده است. عددی که این برنامه به عنوان میزان دارایی ریالی شما گزارش میکنه ۲ گرم را در نظر میگیرد و آن ۰.۸۸ صدم را به حساب نمیآورد. میتوان خوشبین بود که شاید این نظر کاربر به ما کمک کند خرید بهتری انجام دهیم.

باز هم بگویم یا خسته شدید؟ (البته بیشتر خودم خسته شدم). فکر میکنم کافیه همین که بدونیم با ۰.۵ درصد رو به رو نیستیم و کارمزد دریافتی این اپ بیشتر از این حرفاست کافیه.

حالا درباره کارمزد ها حرفا های خوب هم بوده نمیخواهم تمام زحماتشان را به باد دهم. این اپلیکیشن باید در این مورد بیشتر آگاه سازی کند و بگوید منظور از ۰.۵ درصد چیست؟

کلام آخر

من نمیدانم میلی گلد به دنبال چه است. اما فراید کامنت ها این است که صداقت را دنبال کنیم و به طور شفاف بگوییم معاملات این سامانه با این کارمزدها برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی نا مناسب است. برای من و شمایی که کاربر هستیم به نظرم باید مراقب باشیم که خودمان ماشین حساب را برداشته و کمی ضرب و تقسیم کنیم تا سرمان کلاه نرود.



کسب کاربازار طلامیلی گلدخرید آنلاین طلاطلا
من یک دانشجوی ارشد مدیریت هستم که میخواهم یک شغل دوم را شروع کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید