ویرگول
ورودثبت نام
علی رضا
علی رضا
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

تجربه چند روزه ی خرید و کار گوشی شیائومی A2 Lite

چرا به فکر تعویض افتادم

رم گوشی سامسونگم کم بود و بعد زدن روی آیکون برنامه‌ها، گاهی تا ده ثانیه باید منتظر می‌موندم تا باز می‌شد! با اینکه ده پونزده تا برنامه سبک بیشتر نصب نبود.
می‌دونستم که همین وقتای ریز ریز، درمجموع زمان زیادی می‌شه و عاقلانه و حتی اقتصادی، اینه که گوشی جدیدی بگیرم و بعد انتقال مواد لازم! اینو بفروشم.

چرا شیائومی رو انتخاب کردم

از سخت‌افزار شیائومی ذهنیت خوبی داشتم اما فضولیا و اضافات و افاضات نرم‌افزاری MIUI رو نمی‌پسندیدم با اینکه خیلیا دوست دارن قابلیت سفارشی‌سازی بالاش رو.
اما شیائومی بجز MIUI ، گوشی‌هایی هم داره که با Android One ارائه میشن. لذا من هم گوشی A2 رو درنظر گرفتم. البته چون برام باتری هم مهم بود، تصمیم گرفتم نسخه لایت‌ش رو که باتری‌ش 4هزار بود بخرم! (مقایسه نسخه عادی و لایت)

از کجا خریدم

هر چی صبر کردیم که دلار بیاد پایین یا گوشی ارزون وارد بازار بشه، نشد که نشد. با گروه تجاری سها اجمالا آشنا بودم و کانالشون رو در تلگرام دنبال می‌کردم. هفته پیش نوشته بود که یه سری گوشی رو میخاد پیش‌فروش کنه و اگه حداقل 30تا سفارش بیاد، سفارش میده. قیمتش هم نسبت به بازار، سیصد چهارصد تومن کمتر بود. سفارش دادم و خیلی زود به دستم رسید. نسخه گلوبال و کاملا پلمپ. رجیستر هم به عهده خودشون بود.

داخل جعبه جز شارژر، یه کاور لاستیکی بود که بهتر از هیچی بود. همون روز براش یه محافظ تمام‌صفحه خریدم 42 تومن.

محاسن

یه ویژگی دلچسب اندروید وان این بود که نرم‌افزار اضافی و از پیش‌نصب‌شده‌ی بسیار بسیار کمتری نسبت به بقیه داره. همون چندتایی هم که هست رو میشه اکثرش رو حذف کرد!

بخاطر dpi بالا (بالای 400) کیفیت صفحه نمایشش چشم‌نوازه. نورش هم در حالت حداقل و حداکثر، کاملا به درد می‌خوره و در تاریکی مطلق یا زیر نور خورشید، خوانایی صفحه برای چشم مطلوبه و زننده نیست.

داشتن اندروید نسخه 8.1 هم که باعث میشه برخی ویژگی‌های خوب رو داشته باشیم مثل split کردن صفحه و سوییچ بین دو پنجره اخیر با دوبارزدن روی دکمه سمت راست، مدیریت پیامک تحت وب از روی لپتاپ و ...

باتری 4هزار میلی‌آمپرساعت هم باعث میشه دو روز کامل جوابگوی استفاده‌ی عادی من باشه.

کیفیت دوربین دوگانه پشت‌ش هم مطلوب بوده و وضوح خوبی داره.

عیوب

این گوشی عیوبی داشت که قبل خرید بهش واقف بودم مثل اینکه شارژ سریع نیست و باید دو ساعت به برق باشه تا شارژ بشه که برای من مهم نبود.
من قبل خرید یه کالای دیجیتال (خصوصا موبایل) نظرات کاربران در اینترنت رو می‌خونم و یه عیبی که بعضیا گفته بودن و منم حس‌ش کردم این بود که وقتی گوشی به شارژر وصله، تاچش ضعیف میشه! که اگه سخت‌افزاری نباشه، قاعدتا باید رفع بشه در آپدیت بعدی.

یه اشکال دیگه‌ای که به همه‌ی گوشی‌های دارای ناچ (بریدگی بالای صفحه نمایش) وارده؛ این هست که برخی برنامه‌ها «نسبت» صفحه (screen ratio) اونها رو لحاظ نمی‌کنه لذا بخشی از برنامه‌های ضعیف یا قدیمی، یک سانت از پایین صفحه نمایش رو استفاده نمی‌کنه که چیز مهمی نیست.

البته من چون حافظه داخلی 32 رو کافی می‌دونستم، همون 32 گیگش رو خریدم (البته بجز جای دو سیمکارت، جای اختصاصی و مجزا برای کارت حافظه هم داره که تا 256 گیگ رو پشتیبانی می‌کنه) و بعد از خرید فهمیدم که نسخه 64 گیگش ظاهرا یه گیر سخت‌افزاری داره.

آخرش

گوشی خوبیه و ازش راضی هستم و فکر نمی‌کردم با 2,170 بشه همچین گوشی خوبی خرید.

xiaomiتجربه خریداندروید وانموبایلخرید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید