ویرگول
ورودثبت نام
علی میرکمالی
علی میرکمالی
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

به تفاوتهای افراد در یادگیری احترام بگذارید+فایل صوتی⭕⭕⭕


«هر کودکی سبک یادگیری و سرعت متفاوتی دارد. هر کودکی منحصر به فرد است، نه تنها قادر به یادگیری، بلکه قادر به موفقیت نیز می باشد." - رابرت جان میهن


یکی از اشکالات عمده اکثر آدم‌ها این است که دنیا را فقط از زاویه نگاه خودشان می‌بینند.

یعنی در هر ماجرایی که با آن برخورد می کنند،تنها از زاویه شخص خودشان و نوع دیدگاهی که دارند به مسئله نگاه می‌کنند.

البته همه آدم‌ها اینطور نیستند و انسان‌هایی هم وجود دارند که روی شخصیت خودشان کار کرده‌اند و سعی می‌کنند در برخورد با مسائل از زوایای دیگر و خصوصاً شخص مقابلشان هم به مسئله نگاه کنند.

ولی باید اعتراف کنم،با اینکه من هم سعی دارم روی خودم کار کنم و شخصیتم را ارتقا دهم،اما در بعضی از مواقع از دستم در می‌رود و فقط از زاویه خودم به مسئله نگاه می‌کنم.

یکی از این موارد،چندی پیش بود که با دخترم آوید می خواستیم نحوه حل کردن مکعب روبیک را یاد بگیریم.

مدتی است که من افتخار همراهی آوید در ساعات بعد از تعطیل شدن از مدرسه اش را دارم.

زمان‌های خوبی برای سر و کله زدن با او و همچنین یاد گرفتن نکاتی به همراه او است.

در اینترنت به دنبال آموزش گشتیم و یک آموزش جامع ویدیویی در سایت آپارات پیدا کردیم که طی چندین جلسه کار با مکعب روبیک را از پایه آموزش می‌داد.

ویدیو جلسه اول که آموزش الفبای مکعب روبیک بود را با آوید به دقت چند بار نگاه کردیم.

فرد آموزش دهنده در ویدیو برای چرخش مکعب در جهت‌های مختلف با حروف انگلیسی نامگذاری‌هایی انجام داده بود که لازم بود برای رفتن به مراحل بعد اول آنها را حفظ کرده و یاد می‌گرفتیم.

دنیای آدمهای مختلف با همدیگر متفاوت است،به آن احترام بگذارید.
دنیای آدمهای مختلف با همدیگر متفاوت است،به آن احترام بگذارید.




به نظر من یاد گرفتن این اسامی کمی زمان می خواست برای همین به آوید گفتم فعلا تا زمانی که هردویمان اسامی این حالتها را یاد نگرفتیم به دیدن ویدیوی مرحله بعد نمی رویم.

او به اتاقش رفت و من هم سعی کردم به روش خودم به حفظ کردن این اسامی بپردازم. حالتهای مختلف را روی یک برگه نوشتم و اسامی آنها را در جلوی هرکدام ذکر کردم.

یک ساعت بعد که آوید از اتاق بیرون آمد برای اینکه ببینم اسامی را درست یاد گرفته است یا نه به او گفتم بیا آنها را برای من توضیح بده.

آوید در جوابم گفت که نمی تواند.من هم شروع کردم برایش توضیح دادن که چطور می تواند به روشی که من به کار بردم،اسامی حالتهای مختلف را بنویسد و آنها را حفظ کند.

همینطور مثل معلمها غرق توضیح دادن روش کاربردی خودم بودم که یکدفعه آوید گفت می شود شما حالتهای مختلف را از من سوال کنید و من به شما آن را روی مکعب روبیک نشان بدهم؟!

در کمال تعجب من،هر حالتی را که سوال می کردم،آوید به سرعت آن را روی مکعب روبیک اجرا می کرد و نشان می داد!بدون هیچگونه تامل و اشتباهی!

به خودم آمدم و متوجه خطای فکری خودم شدم.

من فکر می کردم که تنها روش یادگیری من درست است و اصرار داشتم که آوید هم از طریق مدل من کار با مکعب روبیک را حفظ کند.

من فکر می کردم که اگر او بتواند آن را برای من به صورت شفاهی توضیح بدهد به معنی این است که آن را یاد گرفته است،در صورتیکه شاید او به خاطر کمی خجالتی بودن،دوست نداشته به صورت شفاهی به من جواب بدهد ولی به صورت عملی،کاری را که می بایست انجام می داد را به بهترین نحو برای من اجرا کرد.

به روش قدیم همچون پدرم،که وقتی اشتباهی می‌کردم گوش مرا می‌کشید!گوش خودم را کشیدم و به خودم یادآوری کردم که آنقدر سعی نکنم دنیا را فقط از دریچه نگاه خودم ببینم چراکه به قول مادرم هر سری یک فکری دارد.

هر سری یک فکری دارد.
هر سری یک فکری دارد.




در پایان از شما صمیمانه تشکر می کنم که نوشتار من را مطالعه کردید و مشتاقانه امیدوارم که شما همچنان پیگیر مطالب دیگر من نیز باشید.

دوستدار شما

علی میرکمالی

چهارشنبه

دوازدهم مهرماه یکهزار و چهارصد و دو

1402/7/12



باکمال احترام از شما دعوت می کنم؛«رمز موفقیت و آرامش «دکتر آز» به روایت «دارن هاردی»»که من به تازگی در سایت ویرگول منتشر کردم را نیز بخوانید،بدانید و به کاربرید:

https://vrgl.ir/ajrNj



اگر مایل به دیدن مطالب کاملتر و ویدئو های بیشتر در زمینه یادگیری مهارت هستید،به شما پیشنهاد می کنم که به کانال تلگرام من به آدرس زیر بپیوندید:

https//t.me/alimirkamalicoach






موفقیتسبک یادگیرییادگیری مهارتمکعب روبیک
تسهیلگر یادگیری مهارت⭕⭕⭕ لینک کانال تلگرام https//t.me/alimirkamalicoach
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید