ویرگول
ورودثبت نام
علی میرکمالی
علی میرکمالی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

همینگوی،تریسی و اثر زیگارنیک+فایل صوتی⭕⭕⭕

اول صبح یک قورباغه زنده بخورید! هیچ اتفاق بدتری در بقیه روز برای شما نخواهد افتاد.  «مارک تواین»
اول صبح یک قورباغه زنده بخورید! هیچ اتفاق بدتری در بقیه روز برای شما نخواهد افتاد. «مارک تواین»





گاهی وقت‌ها،موضوعات مهمی آنقدر زیاد تکرار می‌شود که لوس و بی معنی شده و ارزش و اهمیت واقعی خودشان را در نگاه مخاطبین از دست می‌دهند.

مثل حکایت کتاب قورباغه را قورت بده از آقای برایان تریسی.

این کتاب سال‌ها پیش،یکی از مهم‌ترین اصول در مبحث برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را به مخاطبین گوشزد کرد،اما آنقدر همه موضوع را به نحوی بیان کردند و مطرح نمودند که مطلب به نظر خیلی پیش پا افتاده و ساده رسید.

به طوری که حتی گاهی شوخی‌هایی هم در فضای جامعه با این عنوان و موضوع مطرح گردید.

اما به نظرم مطلب این کتاب،حرف درست و اصولی است که خودم بارها در زندگی آن را تجربه کردم.

طبق توصیه آقای برایان تریسی:«مهمترین کار هر روز را اول از همه انجام بدهید»

این کار ضمن اینکه موجب می‌شود شما در زمانی که بیشترین انرژی را دارید از پس انجام آن کار برآید،انرژی مثبت خوبی نیز به خاطر حس موفقیت و غلبه آن کار سخت،به شما می‌دهد.

خیلی مهم است که شما به خودتان زمان و فضا بدهید که روی مهم‌ترین کار هر روزتان کار کنید،جالب است بدانید ارنست همینگوی هم همین کار را می‌کرد. او صبح‌ها از خواب بیدار می‌شد و سریعا شروع به نوشتن می‌کرد.

معروف است که او گفته است:«وقتی روی یک کتاب کار می‌کنم،هر صبح به محض روشنایی روز بیدار شده و شروع به نوشتن می‌کنم.آن موقع کسی نیست که مزاحمم بشود و هوا چه سرد و چه خنک باشد،وقتی شروع به کار و نوشتن می‌کنم گرمم می‌شود.»

در ابتدای هر روز قدرت اراده در سطح بالاتری هست یعنی شما،بالاترین سطح نشاط را دارا هستید و می‌توانید بالاترین سطح انرژی و تلاش را برای مهم‌ترین کارتان پذیرا باشید.

صبح را به سبک خودتان آغاز کنید و به دل ماجرا زده و مهمترین کار روزتان را انجام بدهید.
صبح را به سبک خودتان آغاز کنید و به دل ماجرا زده و مهمترین کار روزتان را انجام بدهید.






اما انجام دادن مهم‌ترین کار در ابتدای هر روز یک حسن دیگر هم دارد و آن هم غلبه بر استرس ناشی از اثر زیگارنیک است.

روانشناسی در اروپا متوجه شده بود که پیش خدمت‌های رستوران تا وقتی که سفارش‌های مشتری تحویل داده نشدند،سفارشات را به خاطر می‌سپردند و به یاد داشتند.

اما وقتی سفارش تحویل مشتری می‌شد،آن را فراموش می‌کردند و دیگر در ذهنشان باقی نمی‌ماند.

اثر «زیگارنیک» می گوید که ذهن چرخه‌های باز را دوست ندارد و تا وقتی که کاری تکمیل نشود به آن حساس است.

به عبارتی ذهن شما پروژه‌های ناتمام را دوست ندارد و باعث تنش و اضطراب و استرس در شما می‌شود.

شما وقتی کاری را شروع می‌کنید،می خواهید که آن را تمامش کنید.خصوصا وقتی کاری را زودتر شروع کنید احتمال بیشتری دارد که تا آخرش هم پیش بروید.

نکته این روش همین است. کار سخت و مهمی را که برای انجام دادن دارید را زودتر آغاز کنید و واردش بشوید تا انجام شود.

پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر کتاب قورباغه را قورت بده آقای برایان تریسی را بدون هیچ پیش داوری مطالعه بفرمایید و از ارنست همینگوی این نویسنده پرآوازه تقلید کرده و با بهره‌مندی از اثر زیگارنیک کارهای مهمتان را در ابتدای هر روز شروع کرده و به سرانجام برسانید.

چای یا قهوه؟زیاد فرقی نمی کند!مهم این است که روزتان را پرقدرت و با انرژی آغاز کنید.
چای یا قهوه؟زیاد فرقی نمی کند!مهم این است که روزتان را پرقدرت و با انرژی آغاز کنید.



در پایان از شما صمیمانه تشکر می کنم که نوشتار من را مطالعه کردید و مشتاقانه امیدوارم که شما همچنان پیگیر مطالب دیگر من نیز باشید.

دوستدار شما

علی میرکمالی

چهارشنبه

پنجم مهرماه یکهزار و چهارصد و دو

1402/7/5



باکمال احترام از شما دعوت می کنم؛«توصیه‌های «دکتر لارنس کتز» برای تیزذهنی»که من به تازگی در سایت ویرگول منتشر کردم را نیز بخوانید،بدانید و به کاربرید:

https://vrgl.ir/hGSNZ



اگر مایل به دیدن مطالب کاملتر و ویدئو های بیشتر در زمینه یادگیری مهارت هستید،به شما پیشنهاد می کنم که به کانال تلگرام من به آدرس زیر بپیوندید:

https//t.me/alimirkamalicoach




اثر زیگارنیکبرایان تریسیارنست همینگویموفقیتمهارت
تسهیلگر یادگیری مهارت⭕⭕⭕ لینک کانال تلگرام https//t.me/alimirkamalicoach
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید