ویرگول
ورودثبت نام
علی محمد زینالی
علی محمد زینالی
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

بهترین سئوکار ایران کیست؟ [اسپم نیست بخدا!]

اقا من اومدم با یه مقاله دیگه البته این دفعه توی ویرگول (به قول معروف ویرگورت) و اینکه ببینیم واقعا یه سئوکار حرفه ای چه کسی میتونه باشه و اصلا بهترین سئوکار ایران کیه؟ واقعا میشه گفت کی بهترینه یا همش الکیه و حاصل چند ده میلیون هزینه؟ بریم که داشته باشیم !

با نرم افزار Paint طراحی کردم D:
با نرم افزار Paint طراحی کردم D:

چطوری یه سئوکار حرفه ای به حساب میاد و یکی دیگه نوب؟

اصلا مگه سئوکار نوبم داریم؟ وقتی کسی کامل سئو رو بلد نیست پس قطعا سئوکار نیست عزیزای دل و این یعنی همه سئوکارها حرفه ای هستن و بقیه که کارشون خوب نیست میشن کار آموز نه سئوکار! اما برای اینکه به یه سئوکار تبدیل بشیم باید چه توانایی هایی داشته باشیم؟

  • توانایی لینک سازی
  • توانایی تولید محتوا
  • توانایی کار با نرم افزارهای گرافیکی
  • آشنا با الگوریتم های گوگل (بیشترین استفاده در ایران)
  • لینک سازی داخلی
  • برنامه نویسی و فرانت (HTML-CSS-JS-PHP)

هر کدوم از موارد بالا خودشون نیاز به چند ماه مطالعه دارن و کسی با دو تا لینک سازی و مقاله سئوکار نشده و نخواهد شد.پس اینقدر به همه نگید دنبال یه سئوکارم و بزار آگهی بزنم تو دیوار ببینم پیدا میشه یا نه! کسی که تو دیوار برای سئوکار آگهی میزنه یا پول زیادی نداره یا نمیدونه سئو چیه...چون هیچ سئوکار خوبی بیکار نیست و با مبلغ کم براتون کار نمی کنه (خوشبختانه).

اگه دیدید که یکی اومد گفت من شمارو تو کلمه کلیدی "خرید موبایل" با ماهی 2 میلیون میارم بالا همونجا بلاکش کنید یا اگه حضوری بود,سریعا محل رو ترک کنید! چون اصلا امکان نداره و اتفاقات بدی در انتظار شماست. من خیلی دیدم اینطوری شدنا...خودم به چشم زیاد دیدم که فردی اومده از من قیمت خواسته و دیده نمیتونه بده رفته تو دیوار گشته بعد 5 ماه برگشته که دوباره حرف بزنیم ولی خب با این وضع تورم و گرونی و اون کارهایی که کار آموز(ه) تو سایتش کرده دیگه قیمت خیلی فرق میکنه متاسفانه.

پس همشه سعی کنید استارت کار رو با یه فرد حرفه ای بزنید که بعدا دچار مشکل نشید و پول+وقتتون هدر نشه.من نمیگم بیایید با من علی محمد زینالی حرف بزنید (یه Self Marketing ریز رفتم) و حتما با من کار کنید بقیه به درد نمی خورن,ولی خب به جای اینکه ماهی 3 تومن به مدت 5 ماه بدید به یه نفر که زیاد اطلاعات نداره,بیایید ماهی 5 تومن بدید و تو 4 ماه اول تفاوت رو متوجه بشید.

مراقب باشید به این روز نرسید!
مراقب باشید به این روز نرسید!

کسی که آخر از همه ضرر میکنه صاحب سایته و سئوکار (کار اموز) عزیز پولشو می گیره و میره متاسفانه...همیشه قبل از استخدام نمونه کارها و علم شخصی که می خواید باهاش کار کنید رو بسنجید و بودجه ای که برای خرید نیاز هست رو ازش بپرسید تا وسط راه یه دفعه نگه میشه 100 میلیون و شما کلا 20 میلیون داشته باشید؟ برای امتحان کردنش هم کافیه چند تا سئوکار رو بزارید کنار هم و ازشون سوال بپرسید و ببینید کدومشون بیشتر میفهمه.البته همه چی به فهم و حفظیات نیست و تجربه حرف اول رو میزنه.

مارکتینگ و پول خرج کردن برای رسیدن به شهرت

بله درست شنیدید! همه چی بر می گرده به پولی که تو جیب شماست و هر چقدر بیشتر باشه,شما از دید مردم بهتر خواهید بود؟ الان بعضیا میگن که مگه میشه بدون علم و نمونه کار معروف شد؟ خب معلومه که نمیشه؟ اما با پول میشه هر دو اینارو گرفت!

من شخصی رو میشناسم که خودش رو جزو بهترین سئوکارای ایران میدونه و تقریبا همه جا اسمش هست...اما در واقع اون کارمنداش هستن که دارن کار می کنن و همه چی به اسم خودشون تموم میشه و میگه من بهترینم...خیلی ساده است خب شما 100 میلیون هزینه برندینگ خودتون و شرکت می کنید,در عوض ماهی اینقدر در میارید؟ دنیای اینترنت ساده تر از اون چیزیه که فکرش رو می کنید عزیزان دل من.

50 میلیون میزارید رو سایت خودتون و بقیه اش هم برای تبلیغات برندی و کلیکی هزینه کنید و خودتون بعد 1 سال متوجه میشید که چقدر زندیگتون فرق کرده.البته این کار استرس هم داره ها و باید کارمندای خوب و حرفه ای داشته باشید تا با خیالی راحت ادامه بدید.

اگه کسب و کار تازه داری سمت معروفا نرو!

اگه بودجه زیادی نداری و تازه کسب و کارت رو راه انداختی اصلا سمت سئوکارای نامدار نرو.چرا که 70% هزینه ای که شما می کنید,برای اسم اون شخص هست و در حقیقت کمتر از 30% صرف سایت خودتون میشه.البته من نمیگم که اونا نمی تونن کار شما رو پیش ببرن,ولی قطعا قیمتشون 5 برابر سئوکارای حرفه ای ولی کم نام هست.من به شخصه این موضوع رو امتحان کردم که سر کلمات کلیدی مربوط به اجاره ماشین بود.

سئوکاران بی نام : حدودا ماهی 4 - 6 میلیون تومان

سئوکار نامدار : حدودا ماهی 12 الی 20 میلیون تومان

این موضوع واقیه و شایدم موقعی که می خواید پروژه رو استارت بزنید این هزینه بیشتر هم بشه,به خاطر همینه که میگم برای اسم کسی اگه پول زیادی ندارید,هزینه نکنید!

امیدوارم از نوشته من خوشتون اومده باشه تا بازم براتون بنویسم.
امیدوارم از نوشته من خوشتون اومده باشه تا بازم براتون بنویسم.


وبریبهترین سئوکار ایرانعلی محمد زینالی
سلام من علی محمد زینالی مدیر وبسایت https://weberi.ir که از یه تیم حرفه ای دانشجویی تشکیل شده!امیدوارم از مقاله هایی که براتون می نویسیم راضی باشید :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید