ویرگول
ورودثبت نام
alireza138812
alireza138812
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

نصب گنوم در ارچ لینوکس

سلام من علیرضا هستم.

امروز میخواهم به شما یاد دهم چگونه میزکار گنوم را در ارچ لینوکس نصب کنید.

خب شروع میکنیم.

از روی اموزش من ارچ را نصب کرده و بعد :

ابتدا yay را نصب میکنیم چون یکسری بسته ها میخواهیم که توی AUR هستند.

sudo pacman -S go git
git clone https://aur.archlinux.org/yay.git
cd yay
makepkg -si

حالا یک سری لایبری ها برای پایتون که برای اجرای بعضی از نرم افزار ها لازم هستند را نصب میکنید.

sudo pacman -S python-mako python-setuptools

حالا xserver را نصب میکنیم.

sudo pacman -S xorg-server xorg-xinit xorg-apps

برای نصب درایور انحصاری میتوانید به ارچ ویکی برید که باید حتما نصب کنید.

درایور ازاد برای amd خوب کار میکنه اما برای انویدیا کرش میکنه معمولا :|

حالا میریم برای نصب فونت ها

sudo pacman -S noto-fonts noto-fonts-extra ttf-bitstream-vera ttf-caladea ttf-carlito ttf-arphic-ukai ttf-font-awesome ttf-indic-otf

حالا خود گنوم.

sudo pacman -S gnome gdm gnome-tweaks

حذف یکسری نرم افزار های اضافه.

sudo pacman -Rs gnome-software gnome-photos gnome-books epiphany

برای نصب افزونه ها

yay -S chrome-gnome-shell

نصب یکسری تم و ایکون.

sudo pacman -S papirus-icon-theme yay -S vimix-gtk-themes

حالا فعال کردن gdm

sudo systemctl enable gdm

و تمام.

ارچ زیبای من
ارچ زیبای من


راستی برای داک بقل هم از dash to dock gnome 40 git استفاده کردم.

yay -S gnome-shell-extension-dash-to-dock-gnome40-git

موفق باشید (:

کوتولهادمگنومارجلینوکس
سلام؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید