ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا احمدی
علیرضا احمدی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

شیوه حذف لیست Recent file در فتوشاپ

به نام خدا

سلام دوستای خوبم، حال دلتون چطوره ؟

همیشه یکی از معذل های من در استفاده از نرم افزار فتوشاپ، نمایش پروژه ها در بخش Recent file بوده. مثلا من دیروز داشتم روی عکس شخصی کار میکردم که تمایل ندارم خانواده اونو ببینن اما امروز که فتوشاپ رو باز کردم متاسفانه عکس اون شخص توی بخش Recent file بود و همه اعضای خانواده هم دیدنش.

این قضیه زیاد برام جالب نبود و به فکر حذف لیست Recent file خودم افتادم. در ابتدا شروع به کلیک راست یا استفاده از دکمه delete صفحه کلید کردم که متاسفانه مثمر ثمر واقع نشد و نتونستم این لیست رو خالی کنم. سرچ در گوگل هم این تصور رو به من داد که برای این کار روشی وجود نداره و این فایل ها باید نمایش داده بشن.

منتهی امروز که در نرم افزار فتوشاپ داشتم گزینه های مختلف رو برای ضبط آموزش گرافیک برای برنامه نویسان بررسی میکردم، ناگهان به گزینه ای عجیب برخورد کردم و سرانجام فهمیدم که چجوری میشه این بخش رو حذف کرد. پس بریم و راهکار رو در ادامه ببینیم :

برای حذف این بخش بر روی تب file کلیک کرده و زیر گزینه open recent رو انتخاب کنید. حالا کافیه آخرین گزینه در این لیست یعنی clear recent file list رو انتخاب کنید تا تمامی عکس ها و پروژه هایی که در بخش Recent file شما قراره گرفته به طور کامل از اون بخش حذف بشن و دیگه نمایش داده نشن.

نکته اول : با این کار هرگز فایل اصلی پروژه شما حذف نمیشه و فقط در بخش Recent file نمایش داده نخواهد شد.

نکته دوم : فایل های جاری در بخش Recent file حذف میشن اما اگر دوباره عکسی رو در فتوشاپ باز کنید، باز اون عکس به بخش Recent file منتقل خواهد شد.

خوب امیدوارم همواره حال دلتون خوب باشه.

به امید روزای بهتر...

فتوشاپحذف recent filerecent file فتوشاپعلیرضا احمدینرم افزار فتوشاپ
مدیر تولید محتوای وبسایت آموزشگام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید