ویرگول
ورودثبت نام
Ali Alavi
Ali Alavi
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

برابری جنسیتی به معنای واقعی!...

درود به دوستان ویرگولی خودم...

امروز اومدم به ویرگول تا بتونم نوشته هایی رو بنویسم،بلکه بتونم عقاید و فرهنگ هایی که کلیشه ای شده و مسخره است در دنیای الان حرف بزنم؛از چیز هایی بگم که شاید کمترین دغدغه باشه(تو ایران البته)اما میتونیم باهمدیگه به رشد و تکامل برسونیمش....

خب میخوام اولین نوشتمو درباره برابری جنسیتی بنویسم؛میدونی چرا؟ چون احساس میکنم دنیا خیلی خیلی جای قشنگتری میشه وقتی تورو به خاطر پسر و یا دختر بودنت از چیزی محروم یا شامل نکنند؛جای قشنگتری میشه اگر توانایی ها و استعدادها و علاقه های افراد مورد توجه و بررسی قرار بگیره تا اینکه بهشون بگن:تو دختری/پسری نمیتونی،مناسب تو نیست،میخوای آبروی مارو ببری و ....

کلیشه های جنیستی ممنوع...!!!
کلیشه های جنیستی ممنوع...!!!
فقط چند لحظه به عکس بالا نگا کنید....

خب خیلی سادست اولین چیزی که امروز سراغش میریم همین عکسه؛میخوام بدونم کی اولین بار گفته عروسک فقط ماله دختراست؟!پسر فقط باید به ماشین علاقه داشته باشه؟!دختر نمیتونه فوتبال دوست داشته باشه و ... و اینارو همینطوری ادامه دادن و بفرمایید ...جامعمونو ببینید که چقدر هنجار شکنی در اون اتفا میوفته و اغلب خانوم ها از حقوق اولیه خودشون یعنی راه رفتن معمولی در پارک ها و خیابون ها و کوچه ها محرومن چه برسه به بقیش...

بزارین یه مثال دیگه از اینکه این حقوق نادیده گرفته میشه بزنم:

تا حالا تو تاکسی ای نشستی که کنار دستیت یک خانوم باشه؟

خب معمولا برای هممون پیش اومده اما اینکه تا به حال فکر کردی به اینکه اهاتو جمع تر بزاری و بشینی یا دستتو تکیه بدی به صندلی های تا سر پیچ اون خانوم معذب نشه؟!!

اینا چیزای ساده ایه که میتونم باهم دیگه رواجشون بدیم و امیدوارم شما هم کمکم کنید.کم کم شروع میکنیم هنوز خیلی کار داریم باهم.

بعضی وقتا تغییر رو باید از خودمون شروع کنیم...

راستی بزارین حالا که این پست اوله خودمو همینجا معرفی کنم:

من علیرضام یه آدمی که گذشته ای داشته و آینده ای داره و در حال زندگی میکنه.نوتشنو و خوندنو خیلی دوست دارم و اومدم که اینجا کلی دوست مثل خودم پیدا کنم.تجربیاتمو در اختیارتون بزارم و از تجربیات شما هم استفاده کنم.

دوست داشتم اولین پستمو در این باره بنویسم تا اینجا باهم نظراتمونو به اشتراک بزاریم،موضوعاتی ه دوست دارم بهش تو ویرگول خودم بپردازم ایناست: سیاسی،فرهنگی،معرفی کتاب و رمان،انتشار شعر های گلچین شده،راهنماییتون کنم برای راه اندازی وب سایت و حاشیه های اون و از این قبیل...

خب پس نظراتتونو برام همینجا کامنت کنین تا ببینم تو ویرگول چخبره و چه پیشنهادهایی دارید برای فعالیتم تو ویرگول.


حقوق برابرکلیشه های غلطکلیشه های جنیستیکاربرجدیدمحمایتم کنید
یه جوون عاشق کتاب و نویسندگی و به دنبال تغییرات قشنگ برای دنیایی بهتر برای همه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید